וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי: ארה"ב לא יידעה אותי לגבי הדלפות הפנטגון

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 12:02

זלנסקי הגדיר את ההדלפות "תוכנית טלוויזיה" שעזרה לרוסיה. "מבחינתנו, כל דבר שמיידע את האויב מבעוד מועד בדרך כזאת או אחרת הוא חסרון בעבורנו", אמר הנשיא, שסרב לאשר או להכחיש אם המידע שדלף הוא אמיתי: "בבקשה, תפסיקו לשחק משחקים איתי. אני נשיא של מדינה במלחמה"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הבית הלבן לא עדכן אותו לגבי ההדלפה של מסמכים מסווגים של המודיעין האמריקני בחודש שעבר.

"לא קיבלתי שום מידע מהבית הלבן או הפנטגון לפני כן", אמר זלנסקי בראיון ל"וושינגטון פוסט" שפורסם אתמול (שלישי). "זה לא עוזר למוניטין של הבית הלבן ולא עוזר לנו, אני מאמין גם שזה לא עוזר למוניטין של ארצות הברית", אמר הנשיא.

כנשאל אם האמון בין אוקראינה לארצות הברית נפגע בשל המידע שנחשף שעל פיו ארצות הברית מרגלת אחר גורמים בכירים אוקראינים, כולל זלנסקי עצמו, ענה הנשיא: "איני יכול לסכן את המדינה שלנו" ורמז כי לא משתלם לו לפגוע בתמיכה האמריקנית בקייב.

"כשאני יכול לדבר בכנות, אני עושה זאת. אך יש סיכונים גבוהים", הוא הוסיף. "אם זאת היתה המלחמה שלי נגד פוטין, ורק שנינו היינו בשדה הקרב, הייתי אומר לכולם מה אני חושב עליהם. אך הסיפור כאן שונה. כולנו אחראים".

ג'ק טשיירה בבית המשפט בבוסטון. רויטרס
מדליף המסמכים המסווגים ג'ק טשיירה בבית משפט/רויטרס
הפנטגון. רויטרס
הפנטגון/רויטרס

זלנסקי הגדיר את ההדלפות "תוכנית טלוויזיה" שעזרה לרוסיה. "מבחינתנו, כל דבר שמיידע את האויב מבעוד מועד בדרך כזאת או אחרת הוא חסרון בעבורנו", אמר הנשיא. הוא סרב לאשר או להכחיש אם המידע שדלף הוא אמיתי ואמר ל"פוסט": "בבקשה, תפסיקו לשחק משחקים איתי. אני נשיא של מדינה במלחמה".

בתגובה לדברים אמר דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, כי "אנחנו בקשר רציף עם עמיתינו האוקראינים לגבי מגוון נושאים, כולל ההדלפות, אך לא נפרט לגבי דיונים פרטיים".

דובר הפנטגון פטריק ריידר אמר כי שר ההגנה לויד אוסטין דיבר כמה פעמים עם כמה בעלות ברית, על ההדלפות. "אוסטין ביצע כמות גדולה של שיחות טלפון ויצר קשר עם שותפות שלנו מסביב לעולם כדי לדון בהדלפות, כולל כמה שיחות עם מקבילו האוקראיני רזניקוב", אמר ריידר ל-CNN.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully