וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד שמסמכים מסווגים של הפנטגון דלפו לרשת: "כללו מידע על סיוע ישראלי לאוקראינה"

עודכן לאחרונה: 8.4.2023 / 17:20

לפי דיווח רשת ה-CNN, המידע החסוי כלל פרטים על פעילות קבוצת וגנר הרוסית באפריקה, וכן עסק בשיתוף פעולה בין איחוד האמירויות לרוסיה. בתגובה לפרסום מסר הפנטגון כי הוא "בוחן את הנושא"

תקיפה אווירית של ארה"ב נגד מיליציות פרו-איראניות בסוריה/הפנטגון

הפנטגון פתח בחקירה בעקבות דליפה לרשת של מסמכים מסווגים. לפי דיווח של רשת CNN, המידע המסווג שהודלף כלל מידע רגיש הנוגע לישראל, לפיו היא נערכת לשלוח נשק "קטלני" לאוקראינה. עוד דווח כי נחשפו פרטים מסווגים על פעילות קבוצת ואגנר הרוסית באפריקה, שיתוף פעולה בין איחוד האמירויות לרוסיה, וכן פירוט על חששות של קוריאה הדרומית הנוגעים לאספקת נשק לאוקראינה. בתגובה לפרסום מהפנטגון נמסר כי הוא "בוחן את הנושא".

טרם התברר מי עומד מאחורי ההדלפות ומהו מקורן. "משרד ההגנה בוחן את הנושא, ופנה באופן רשמי למשרד המשפטים לצורך חקירה", מסרה דוברת בפנטגון, סברינה סינג.

חלק מהמסמכים מתייחסים למידע מסווג שהעביר ארגון CIA. בתגובה לשאלת CNN בעניין ההדלפה, השיב דובר ארגון הביון האמריקני כי הם "מודעים לפוסטים במדיה החברתית ובודקים את הטענות".

מבדיקה עולה כי המסמכים דלפו לרשת כבר בחודש פברואר, כשהגיעו לפלטפורמה Discord הקשורה למשחק המחשב Minecraft. המשתמשים ששמו לב אליהם המשיכו להפיץ אותם הלאה בפלטפורמות נוספות.

בניין הפנטגון בארלינגטון שבוירג'יניה, בארה"ב, 8 באפריל 2023. רויטרס
נפתחה חקירה באשר לדליפה. הפנטגון בארה"ב/רויטרס

לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס" מיום חמישי, המסמכים שדלפו כללו פירוט על המוכנות הקרבית של אוקראינה ואת ההכנות למתקפה מתקרבת נגד רוסיה. בדיווח נכתב כי מדובר ב"תוכניות סודיות של נאט"ו ושל ארצות הברית".

ואולם, מומחים מזהירים הזהירו כי המסמכים, שנראים אותנטיים, אולי שונו למטרות תעמולה. שקופית אחת, ככל הנראה ממצגת, סיפקה הערכה על חיילים רוסים שנהרגו באוקראינה - 17,500 - נתון נמוך בהרבה מהערכות במערב. משרד ההגנה הבריטי העריך לדוגמה בפברואר כי 40 אלף - 60 אלף חיילים רוסים נהרגו במלחמה מאז החלה בפברואר 2022.

"ניכר שהמסמכים זויפו", כתב בפוסט מייקל וייס, מומחה לרוסיה וכתב בכיר ב"יאהו ניוז". "עדיין, חבל שהם הודלפו - או נגנבו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully