וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצילה 5 אנשים: בני משפחתה של לאה די נפגשו עם מושתלי איבריה

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 14:39

ליאו וילדיו נפגשו עם מושתלי איבריה של רעייתו שנרצחה בפיגוע בבקעת הירדן יחד עם שתי בנותיהם. בבלינסון חיכו למשפחת די ליטל ולנסי בת ה-51, מושתלת הלב, מרדכי אלקבץ בן ה-58, מושתל הכליה, וכן מושתל כליה בן 39 ומושתלת כבד בן 25. "בסוף משהו טוב יצא מהטרגדיה שלנו"

מבצע ההשתלות בבלינסון מתרומת משפחתה של לאה די/דוברות בית החולים בלינסון

ליאו די וילדיו נפגשו היום (שלישי) עם מושתלי איבריה של רעייתו לאה לוסי די, שנרצחה בפיגוע בבקעת הירדן יחד עם שתי בנותיהם. בבית החולים בילינסון חיכו למשפחת די ליטל ולנסי בת ה-51, מושתלת הלב, מרדכי אלקבץ בן ה-58, מושתל הכליה, וכן מושתל כליה בן 39 ומושתל כבד בן 25.

ולנסי, אם לשני בנים, אובחנה לפני כמה שנים באי-ספיקת לב. בחודשים האחרונים מצבה התדרדר והיא נזדקקה להשתלה דחופה. אלקבץ, נשוי ואב לארבעה ילדים, המתין שבע שנים להשתלת כליה.

"אנצל את המעמד כדי להודות למשפחה היקרה על תעצומות הנפש", אמר ד"ר רוטמן מבילינסון. "ברגעים הכי קשים ידעתם לעשות את הדבר הנכון ולהציל חיים אחרים. זכיתם לעשות מצווה להצלת נפשות". האב, ליאו, הודה לצוות בית החולים על "העבודה הקדושה". הוא הוסיף: "בלעדיכם זה לא היה אפשרי. אני לא יכול לתאר את התחושה".

מפגש בבית החולים בילינסון בין מושתלי איבריה של לאה לוסי די ז"ל לבין הרב ליאו די ובנותיו. 2 במאי 2023. ראובן קסטרו
משפחת די במפגש בבית החולים בלינסון, היום/ראובן קסטרו
מפגש בבית החולים בילינסון בין ליטל מושתלת הלב  של לאה לוסי די ז"ל לבין בנותיה. 2 במאי 2023. ראובן קסטרו
שמעו את ליבה הפועם של אימן, בנות משפחת די/ראובן קסטרו

אלקבץ, תושב שלומי ומושתל הכליה, נכנס ולחץ את ידו של ליאו. "ביום הולדת ה-40 שלי באנגליה ביקשתי לתת כסף לסוכנות וכולו הלך לבניית חדר מוזיקה בשלומי", אמר ליאו. "אני מזמין אותך לבקר בשלומי", ענה אלקבץ, וציין כי הוא מרגיש מצוין. "בסוף משהו טוב יצא מהטרגדיה שלנו, זה נס", המשיך ליאו.

דניאל גרש, מושתל כבד בן 25 מרמת ישי, נכנס אחריו. אמו ביקשה להשתתף בצער המשפחה והודתה לליאו על "החיוך והצחוק שהוספתם לבן שלי אחרי תקופה ארוכה. תמיד נשמח להיפגש איתכם". ליאו השיב כי ההחלטה לא הייתה רק שלו. "לבנות יש את רוב השליטה בוועד שלנו. ברוך שעשה לי נס במקום הזה", אמר, והמשיך לדבר על גאולה מתוך טרגדיה וחורבן. האם והבן התחבקו עם בני משפחת די.

מפגש בבית החולים בילינסון בין דניאל גרש מושתל איבריה של לאה לוסי די ז"ל לבין הרב ליאו די ובנותיו. 2 במאי 2023. ראובן קסטרו
דניאל גרש, מושתל הכבד, לצד ליאו די/ראובן קסטרו

"זה לא מובן מאליו, הצלתם לי את החיים", הודתה למשפחה ולנסי, מושתלת הלב. "אנחנו מכירים את ליטל כמה שנים. היא הייתה מאוד חולה כשהגיעה", סיפר ד"ר טוביה בן גל. "מצבה הלך והחמיר בהדרגה ולא נותרו לה הרבה ימים אם לא הייתה מקבלת את התרומה הזאת בדקה האחרונה. אין לנו מילים להודות על מה שעשיתם".

"חשבתי שאפרוץ בבכי כשאראה אתכם, ואני מרגיש שמח", הודה ליאו. "זה חלק מתהליך האבל. הבוקר בכיתי כשחשבתי על זה ועכשיו אני מרגיש מרומם. אני מקווה שיהיו יותר עליות מירידות. כל החיים שלנו השתנו. אין רגיל, אין נורמלי. וזה שיא התהליך". בנות משפחת די הקשיבו עם סטטוסקופ ללב הפועם שהיה של אמן בגופה של ולנסי.

לוסי די, אימן של מאיה ורינה שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן. באדיבות המשפחה
לוסי די, שנרצחה בפיגוע בבקעת הירדן ואיבריה הושתלו ב-5 בני אדם/באדיבות המשפחה

ליאו ביקש להודות לרב ברוך אפרתי, "סמכתי עליו בקבלת ההחלטה שהצעד הזה מקובל מבחינת ההלכה", אמר. "אנחנו כולנו אורגניזם אחד שעוזר אחד לשני. אנשים מהקצה השני של העולם דיברו איתנו. אנחנו משפיעים אחד על השני לא רק כאנשים - אלא האינדיבידואלים. ללוסי הייתה כל כך הרבה השפעה על ליטל, דניאל ויתר המושתלים. כולם מחוברים בדרך כזאת או אחרת".

לאה בת ה-48 ובנותיה רינה בת ה-16 ומאיה בת ה-20, תושבות אפרת, נרצחו בפיגוע הירי שהתרחש לפני כחודש בכביש 57 סמוך לצומת חמרה. לאו נסע ברכב אחר לפניהן יחד עם שני ילדים נוספים. המחבלים פגעו במכונית הישראלית וגרמו לה לסטות מהכביש. לאחר מכן יצאו מהרכב ופתחו באש לעברן, ווידאו הריגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully