וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לאופוזיציה: "אתם אומרים רק לא". לפיד: "תעצרו והכל יתאזן"

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 20:11

בדיון 40 חתימות בעניין החוקה, שעסק בעיקר במהפכה המשפטית, האשים נתניהו את האופוזיציה בכך שהיא "מוכנה רק להשמיע ולא לשמוע". לדבריו "התנ"ך מלמד אותנו שיש אחים ויש אחים. יש קין והבל ויש משה ואהרון". לפיד: "קודם אמרתם לנו שנלך לעזאזל, ופתאום הפסקתם"

בוידאו: לפיד תקף את נתניהו מול יו"ר בית הנבחרים: "נעשה הכול כדי שישראל תישאר דמוקרטיה"/ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד החליפו היום (שני) התנצחויות מעל במת הכנסת בדיון 40 חתימות בנושא חקיקת חוקה, שעסק בעיקר ברפורמה המשפטית שקדמה הקואליציה. בפנייה לאופוזיציה האשים נתניהו: "אתם רק אומרים בשיח ובהידברות רק לא לא לא לא. הייתי שמח לשמוע למה אתם כן מסכימים, כי זה יקדם אותנו בשיח. אתם מוכנים רק להשמיע ולא לשמוע".

נתניהו הוסיף: "גם אם יש ביננו חילוקי דעות, ואני לא אומר את זה סתם, אני קורא לכם להקשיב, להתעשת, לחשב מסלול מחדש, להיכנס להידברות אמיתית איתנו כדי לנסות להגיע להסכמות כי זה עומד במבחן הדורות. תפסיקו לשלול כל הצעה שאנחנו מביאים ולהיכנס לעמק השווה. זה מה שעם ישראל צריך".

בנימין נתניהו, פתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
"יש אחים ויש אחים". נתניהו במליאה, 1 במאי 2023/ראובן קסטרו

הוא ציין עוד: "אמרתי בימים המקודשים הללו שאנשים אחים אנחנו. ציינתי באחת ההזדמנויות שהתנ"ך מלמד אותנו שיש אחים ויש אחים. יש קין והבל ויש משה ואהרון. אנחנו שואפים להיות משה ואהרון אבל זה לא מה ששמעתי כאן היום. מה ששמעתי זה רק צעקות והתרסות ולא הידברות".

הוא התייחס ל"הפגנת המיליון" ואמר: יש מאות אלפי מפגיני ימין שיצאו להפגין בלי מיליארדים. אני לא בא לעשות השוואה בין האמצעים. אין לנו את ההתגייסות של התקשורת המהנדסת והמהונדסת, אבל יש מאות אלפים שיצאו בעד ויש מאות אלפים שיוצאים נגד הרפורמה".

כמו כן, אמר נתניהו: אנחנו חושבים שהרפורמה תחזק את הדמוקרטיה ואתם חושבים אחרת. הבסיס והמהות של הדמוקרטיה היא איזון בין רצון הרוב לזכויות המיעוט. האיזון הזה בישראל עבר שינוי, האיזון בין שלוש הרשויות הופר. אם בית המשפט שיהיה ותמיד יהיה עצמאי, זה לא אומר שהוא יהיה כל יכול. הוא לא יכול וגם לא יכול להיות שבית המחוקקים יבטל החלטות של בית המשפט ברוב רגיל".

עוד בוואלה!

נתניהו למפלגות החרדיות: "לא רואה אפשרות לקדם כעת את מתווה הפטור מצה"ל"

לכתבה המלאה

לפיד אמר מעל במת הכנסת כי "בשבועיים האחרונים הממשלה התחילה לדבר על אחדות העם. זה חידוש מרענן. קודם רק אמרתם לנו שנלך לעזאזל, פתאום הפסקתם, והתחלתם להגיד שחשוב מאוד לשמור על אחדות העם".

הוא הוסיף: "אני לא ציני לגבי זה, אני מברך על זה. עדיף דיבורים על אחדות העם מאשר שכרון הכוח שהיה פה אחרי הבחירות. זה גם מה שהעם היה רוצה. זה מה שהרוב השפוי היה רוצה, שהממשלה תעבוד בלאחד, לא בלפלג. השאלה היא מה אתם מוכנים לעשות בשביל האחדות? כי אחדות העם זה לא דבר שקורה מעצמו. העם בהתפרקות, משפחות נקרעות, ילדים לא מגיעים לארוחות שבת אצל ההורים בגלל הפוליטיקה".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
"פתאום התחלתם להגיד שחשוב לשמור על אחדות", יאיר לפיד, 1 במאי 2023/ראובן קסטרו

לפיד סיכם: "אם אחדות העם באמת חשובה לכם - תעצרו והכל יתאזן. אתם תעשו את תפקידכם כממשלה, ותהיה אחדות בעם. אנחנו נמשיך להתווכח, אני אמשיך לחשוב שאתם ממשלה מזעזעת וכושלת, אבל זו תהיה מריבה על נושאים שבאמת חשובים לאזרחי ישראל, על כלכלה ועל בטחון. והכי חשוב - זו תחזור להיות מריבה בתוך המשפחה".

במהלך הדיון קטע השר אקוניס שוב ושוב את הנאום של לפיד, שהגיב באמירה: "יש חוק בטבע שכל וואקום סופו להתמלא, חוץ ממך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully