וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפגנת המיליון": המונים הגיעו לתמוך במהפכה המשפטית

על פי הערכת המשטרה, כמעט 200 אלף איש הגיעו לבירה להפגנת התמיכה במהפכה. במקום הוצב שטיח עם דמותה של היועמ"שית, הקהל קרא לפטר אותה. שר המשפטים אמר כי ניתן להגיע להסכמה, הקהל הגיב בשריקות בוז. לאחר מכן שלהב את ההמון עם קריאות: "העם דורש רפורמה משפטית"

בווידאו: הפגנה בעד המהפכה המשפטית בירושלים/צילום: TPS, אלמנטס,רויטרס

המוני בני אדם הגיעו הערב (חמישי) להפגנת התמיכה במהפכה המשפטית שהתקיימה מול משכן הכנסת. על פי הערכת המשטרה, כמעט 200 אלף איש הגיעו לבירה להפגנת התמיכה במהפכה. מדובר בהפגנה השנייה בעד המהפכה שנערכת בירושלים. הראשונה התקיימה לפי כחודש, בערב בו הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו על השהיית החקיקה - אז אלפים הגיעו להפגין מול משכן הכנסת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא הגיע להפגנה, כתב בחשבון הטוויטר שלו בהתייחסו אלייה: "אני מתרגש עמוקות מהתמיכה האדירה של המחנה הלאומי שעלה הערב לירושלים בהמוניו. כולנו, 64 מנדטים שהביאו את הניצחון, אזרחים סוג א'".

לפיד: "נאומי ההסתה של השרים ממשיכים לקרוע את העם" | תגובות האופוזיציה

ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לאירועי היום ולנאומים השונים של חברי הכנסת והשרים בהפגנה: "בושה עמוקה ועצב עמוק. זה מה שהרגיש כל ישראלי שהוא חלק מהרוב שפוי כשראה את המפגינים הדורכים על תמונות שופטי בג"ץ. זה לא קרה בהתפרעות של לה פמיליה, אלא בהפגנה שראש הממשלה נתניהו שם כסף של הליכוד כדי לממן אותה ושר המשפטים לוין היה נואם מרכזי בה. נאומי ההסתה של השרים והח"כים רק ממשיכים לקרוע את העם ולפרק את החברה הישראלית. שוב שקרים ופייק רק בשביל עוד כותרות. לאן הממשלה הזו רוצה להוביל אותנו? מה עוד הם יעוללו למדינת ישראל ועם ישראל לפני שיעצרו?"

ח"כ אפרת רייטן הוסיפה: "השרים מסיתים ומשקרים שבג"צ נגד החיילים ובעד טרוריסטים. בעוד האמת היא הפוכה לחלוטין. בית המשפט הישראלי, העצמאי אשר פועל ללא משוא פנים, הוא כיפת הברזל למפקדי צה"ל וחייליו. הנתונים. העובדות והמומחים. בסוף ינצחו".

ממובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית נמסר בתגובה: "החל מיום ראשון הקרוב, ישראל הופכת להיות מדינת סף דיקטטורית, כשרק הצבעה אחת מפרידה בנינו לבין דיקטטורה משיחית מסוכנת. זהי סכנה ברורה מוחשית ומיידית. ההתדיינות אצל הנשיא הוכחה כתרגיל הונאה. ישראל על סף משבר כלכלי, התפרקות הצבא ובידוד בין לאומי. רק מאות אלפים ברחובות יכולים לעצור את הדיקטטורה. במוצאי השבת הקרובה נודיע על צעדים חדשים לעצירת הדיקטטורה".

עוד בוואלה!

ח"כ מיש עתיד צייץ ציוץ תמיכה בהפגנת הימין - וקיבל הוראה להסירו

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר בהפגנה בעד המהפכה המשפטית, ירושלים. 27 באפריל 2023. ביני אשכנזי
"כשבג"צ בשלטון זו דיקטטורה"/ביני אשכנזי

לוין: "באיזה דמוקרטיה היועצים המשפטיים מחליטים?"

שר המשפטים יריב לוין, שנשא נאום במהלך ההפגנה, תקף בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה ואת בית המשפט: "באיזה דמוקרטיה היועצים המשפטיים מחליטים?", תהה. "אני מאמין שאפשר להסכים על כך שהגיע העת לבית משפט שלא מעניק זכויות למשפחות הטרוריסטים ולא מאפשר קיום טקסי זיכרון מזויפים ביחד עם תומכי טרור", הוסיף.

בהמשך, השר לוין אמר: "יש ביכולתינו להגיע להסכמה. הסכמה משמעותה מו"מ ענייני וגם נכונות לקבל חלקים גדולים ברפורמה, ולא שייערכו דיונים למעלה מחודש ויאמרו בהם 'לא' לכל הצעה". בתגובה לדבריו אלו, חלק מהמפגינים הגיבו בשריקות בוז. "אין ברפורמה שום פגיעה בזכויות הפרט שחשובות לכולנו", הוסיף שר המשפטים.

בסיום דבריו אמר לוין: "אני מתמודד בחודשים האחרונים עם התקפות פרועות והשמצות בלתי פוסקות אבל אני אומר באופן ברור שזה רק מחזק אותי. כל יום שעובר מוכיח כמה צודקת ונכונה הדרך שלנו. אמשיך ואעשה כל שביכולתי כדי להביא את השינוי הנדרש במערכת המשפט".

בתגובה לדבריו של לוין, גדעון סער, המשמש כראש צוות המשא ומתן בבית הנשיא מטעם המחנה הממלכתי מסר: "נאומו של שר המשפטים הערב היה מנאומי ההסתה החמורים ביותר שנשמעו נגד מערכת המשפט, שבראשה הוא עומד. מטרתו כפולה: חבלה מכוונת ומתוכננת בשיחות שמתקיימות בחסות הנשיא והמשך דה-לגיטימציה למערכת המשפט במטרה לפרקה כרשות עצמאית ולהכפיפה לשלטון ולגחמותיו. הוא הוכיח שאינו כשיר לשאת בתפקידו".

יריב לוין בהפגנה בעד המהפכה המשפטית, ירושלים. 27 באפריל 2023. איתמר כרמון, חדשות כל העולם, אתר רשמי
"מאמין שאפשר להסכים על כך שהגיע העת לבית משפט שלא מעניק זכויות למשפחות הטרוריסטים". השר לוין/אתר רשמי, איתמר כרמון, חדשות כל העולם

רוטמן: "יועץ משפטי שמחליט הכל - זו לא דמוקרטיה"

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, אמר בנאומו: "בחודשים האחרונים שמענו כל כך הרבה שקרים. הגענו לכאן כדי לשמוע את האמת. בהפגנות שלהם הם צועקים דמוקרטיה. ממשלה שנהנית מאמון הכנסת זו דמוקרטיה - אבל יועץ משפטי שמחליט הכל זו לא דמוקרטיה. למנות שופטים באמצעות נבחרי ציבור בהליך פתוח ושקוף זו דמוקרטיה, אבל כששופטים ממנים אחד את השני בשיטת חבר מביא חבר זו לא דמוקרטיה".

"לנהל דיון בשידור חי זו דמוקרטיה. לקפוץ על שולחנות זה לא דמוקרטיה, לנהל דיון פתוח באקדמיה זו דמוקרטיה, לקיים דיון סגור זה לא דמוקרטיה. למנות שופטים באמצעות נבחרי ציבור בהליך שקוף זו דמוקרטיה, כשהם ממנים אחד את השני בשיטת חבר מביא חבר זה לא דמוקרטיה". בהמשך טען רוטמן: "אנחנו בפני הזדמנות בלתי חוזרת. אסור לנו לוותר".

"מי שיוותר בגלל מכתב טייסים או בגלל מחאת מילואימניקים על הנושא שהוא נשמת אפו של המחנה הלאומי, יוותר שוב ושוב ועוד ועוד".

הפגנה בעד המהפכה המשפטית, ירושלים. 27 באפריל 2023. רגבים, אתר רשמי
הפגנה בעד המהפכה המשפטית, ירושלים. 27 באפריל 2023/אתר רשמי, רגבים
בווידאו: טלי גוטליב: “וואלה שטופי מוח, יש להם סיבה לחשוש ממני”/צילום: רוני כנפו

סמוטריץ': "העם אמר את דברו"; בן גביר: "הם לא הפנימו שניצחנו"

בהתייחסו למפגן התמיכה במהפכה, שר האוצר סמוטריץ' פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו כתב: "העם אמר את דברו". בנאומו מול משכן הכנסת השר הוסיף: "רוב העם נמצא כאן, והוא נותן לנו גיבוי מלא. לא נוותר, העם יקבל רפורמה משפטית". השר בן גביר, שהגיע גם הוא להפגנה, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "רפורמה עכשיו". בנאומו, טען השר "אכפת להם שהימין בשלטון, הם לא הפנימו שניצחנו".

מוקדם יותר, חברת הכנסת טלי גוטליב התראיינה לוואלה! ואמרה כי מעולם לא האמינה במאמצי ההידברות בנושא המהפכה המשפטית, וכי ההפגנה הזו נועדה כדי להביע תמיכה בנבחרי הציבור של תומכי המהפכה. בהמשך, גוטליב תקפה את ערוצי התקשורת השונים ובפרט את וואלה!: "יש לכם מה לחשוש ממני", אמרה.

מצידו, השר במשרד המשפטים דוד אמסלם אמר: "המאבק הוא קודם כל על המסורת היהודית ועל ערכים יהודים. כששופט עם משקפיים בבית המשפט העליון קורא למצות בפסח 'דיאטת המצות' או כשבית המשפט מאפשר להכניס חמץ לתוך בתי החולים בפסח, שאלתי את עצמי פעם 'אם הייתי רוצה לעלות עם לאפה ברמאדן להר הבית, מה היו אומרים השופטים?'. בלי הערכים היהודים אין מדינת ישראל. הם לא מקבלים את הלגיטימיות שלנו, ואנחנו לא צריכים להתנצל על כך שניצחנו בבחירות".

איתמר בן גביר בהפגנה בעד המהפכה המשפטית, ירושלים. 27 באפריל 2023. איתמר כרמון, חדשות כל העולם, אתר רשמי
השר איתמר בן גביר בהפגנה בעד המהפכה המשפטית/אתר רשמי, איתמר כרמון, חדשות כל העולם
הפגנה בעד המהפכה המשפטית, ירושלים. 27 באפריל 2023. מטה תקומה2023, אתר רשמי
ירושלים, הערב/אתר רשמי, מטה תקומה2023

עוד במהלך ההפגנה, ח"כ אביחי בוארון שארגן אותה, קרא בעת שעמד על הבמה לחרם צרכנים על חברת "פוקס", בטענה שהיא הובילה את ההתנגדות למהפכה: "יידעו כל החברות המסחריות בישראל, מי שמתנגד לעם ישראל - עם ישראל יתנגד אליו". הקהל הריע בהתלהבות.

"פתאום קם עם ואומר לשמאל 'לא תנצחו אותי', לא תנצחו אותנו כל כך מהר, לא תגנבו לנו את הבחירות ולא תהפכו אותנו ללא רלוונטים. פתאום קם עם ואומר שהחלום שלו הוא שלא יהיו מעמדות יותר בעם ישראל, שלא תהיה אליטה שחולשת על מערכות המדינה ועושה במדינה כבשלה", הוסיף בוארון.

פרופסור ישראל אומן, חתן פרס ישראל שהגיע להפגנה טען: "באנו למחות כנגד הדיקטטורה של אנשים לא נבחרים שכופים את עמדתם על הציבור. זה מחייב את הרפורמה המשפטית".

הפגנה בעד המהפכה המשפטית, ירושלים. 27 באפריל 2023. עוז פבר, TPS
אלפים בירושלים במפגן תמיכה במהפכה המשפטית, צועדים על שטיח עם דמותה של היועמ"שית בהרב-מיארה/TPS, עוז פבר

מארגני המחאה הזמינו למעלה מאלף אוטובוסים שהסיעו את המפגינים ממאות נקודות ברחבי הארץ. כמו כן, ברכבת ישראל הודיעו כי במידת הצורך - יתגברו נסיעות.

לקראת ההפגנה, המשטרה תגברה את כוחותיה באזור קריית הממשלה כדי לאבטח את המפגינים ולמנוע חיכוכים אפשריים. מאות שוטרים תגברו את הפעילות השוטפת במרכז העיר, באזור הכנסת ובית המשפט העליון.

בעקבות המחאה, נחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות אליעזר קפלן ויואל זוסמן, בקטע שבין רחוב דרך רופין (כיכר השעון) ועד כיכר אגרנט (שד' רבין). עוד נחסמו שדרות יצחק רבין בקטע שבין צומת הכוכב (כביש בגין) לשדרות יצחק בן-צבי בשני הכיוונים; רחוב הנשיא השישי, בקטע שמרחוב שזר ועד שד' רבין.

הפגנה בעד המהפכה המשפטית, ירושלים. 27 באפריל 2023. עוז פבר, TPS
מפגינים בעד המהפכה המשפטית, ירושלים/TPS, עוז פבר
פרופסורים,מרצים, דוקטורים ובכירים באקדמיה הישראלית התכנסו טרם עצרת המיליון להפגנה של אנשי האקדמיה בעד הרפורמה המשפטית בגשר המיתרים בירושלים.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"באנו למחות כנגד הדיקטטורה". פרופ' ישראל אומן, חתן פרס ישראל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לקראת ההפגנה יצאו נבחרי ציבור ואישים מרכזיים בימים האחרונים בקריאה להגיע ל"הפגנת המיליון", בהם שר המשפטים יריב לוין, יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. כמה אנשי ציבור יצאו בקריאות דומות, בהם גם ראשי מכינות ורבנים שביטלו את השיעורים שלהם וכתבו לתלמידים: "השבוע לא יהיה שיעור כי אני לא אגיע לבית המדרש וגם אתם לא".

בניסיון להביא גם את הציבור החרדי למחאה, שעשוי להגיע בכמויות משמעותיות, נתלו בשעות האחרונות פשקיווילים בבני ברק ובירושלים, אך טרם הגיעה הוראה מגדולי התורה ורבני הקהילות שתקרא להם מפורשות ללכת להפגין.

הבוקר פורסם ב"יתד נאמן", ביטאון סיעת דגל-התורה, מאמר נגד השתתפות בהפגנה שכותרתו - "מה לכהן בבית הקברות". עם זאת, בהפגנה השתתפו כמה קבוצות חרדים שונות. כך למשל, הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת כסא רחמים ואחד מהרבנים הבולטים ברחוב החרדי - פרסם מכתב תמיכה רשמי בהפגנה וכינה אותה "עצרת השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully