וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה לכהן בבית הקברות": עיתון חרדי נגד השתתפות בהפגנה בעד הרפורמה המשפטית

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 9:13

במאמר מערכת של ביטאון דגל התורה, "יתד נאמן", קראו לא להשתתף "בהפגנת המיליון". עם זאת, הבהירו כי יש לתמוך בחקיקה: "אנחנו בעד הרפורמה ונגד השתלטות הטרור הליברלי - אבל מי שהוא חרדי ידיר רגלו משם"

הפגנה בעד המהפכה המשפטית, נתניה. 15 באפריל 2023/שלומי גבאי

לקראת "הפגנת המיליון" שתיערך הערב (חמישי) בירושלים, פורסם הבוקר ב"יתד נאמן", ביטאון סיעת דגל-התורה, מאמר נגד השתתפות בהפגנה שכותרתו - "מה לכהן בבית הקברות". במאמר נכתב: "אנחנו הולכים עם הימין בבירור בהוראת רבותינו, אבל לא שייכים ולא יוצאים למערכה משותפת. אנחנו בעד הרפורמה המשפטית ונגד ההשתלטות של הטרור הליברלי באופן דיקטטורי על חיי העם. אבל מי שהוא חרדי ידיר רגלו משם".

אחרי ההודעה על קיום ההפגנת התמיכה במהפכה המשפטית, ניסו בארגוני הימין לגייס תמיכה רשמית של הרבנים החרדים, ובמסגרתה קריאה רשמית לבחורי ישיבות ואברכים להשתתף בה. עם זאת, המהלך לא צלח. בבתי הרבנים המזוהים עם ש"ס ויהדות התורה החליטו להימנע מכך, אך גם לא לאסור זאת לחלוטין.

שער עיתון יתד נאמן בבוקר הפגנת הימין בעד המהפכה המשפטית, 27 באפריל 2023. ללא, צילום מסך
מאמר המערכת ב"יתד נאמן"/צילום מסך, ללא
קריאה להשתתף בהפגנת הימין בעד המהפכה המשפטית, 27 באפריל 2023. ללא, צילום מסך
כרזות שבהן קריאה להשתתף בהפגנות, הערכה שנתלו על ידי מארגני ההפגנה/צילום מסך, ללא

ההערכה היא כי הרבנים החליטו לא לקרוא להפגין, כדי למנוע יציאה של מאות אלפי בחורי ישיבה להפגנה, אך עדיין ישתתפו בה קבוצות חרדים שונות. כך למשל, הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת כסא רחמים ואחד מהרבנים הבולטים ברחוב החרדי - פרסם מכתב תמיכה רשמי בהפגנה וכינה אותה "עצרת השלום". גם רבנים בציונות הדתית וראשי מכינות קדם-צבאיות דתיות התגייסו כדי לעודד את הציבור הדתי לאומי לבוא להפגנה הערב.

בתוך כך, ביומיים האחרונים נתלו מודעות בריכוזים חרדים בירושלים ובערים נוספות ברחבי הארץ, שבהן קריאה להשתתף בהפגנה הערב, חרף התנגדות הרבנים. על פי הערכות, מאחורי מודעות אלה עומדים מארגני ההפגנה.

בארגוני הימין נערכים לעשרות אלפי משתתפים בהפגנה לצד בכירים בקואליציה כמו שר המשפטים יריב לוין, יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. זאת, על רקע השיחות להידברות שנערכות בבית הנשיא יחד עם יש עתיד והמחנה הממלכתי. מדובר בהפגנה ההמונית השנייה בעד הרפורמה בירושלים, אחרי שבערב השהיית הרפורמה ותחילת ההידברות בבית הנשיא הגיעו עשרות אלפי משתתפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully