וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחימה בסודאן: הסיכוי למשא ומתן נראה נמוך למדי

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 13:01

הכוחות הנלחמים בסודאן האשימו זה את זה בהפרת הפסקת האש אתמול, בזמן שהעימות נכנס לשבוע השלישי עם יותר מ-500 קורבנות ואלפי נפגעים. הצלב האדום סיפק לבירה חרטום עד כה שמונה טונות של סיוע רפואי

בווידאו: דיפלומטים ואזרחים זרים מפונים מחרטום על רקע הלחימה בסודאן/רויטרס

הכוחות הנלחמים בסודאן האשימו זה את זה בהפרת הפסקת האש ביום ראשון, בזמן שהעימות נכנס לשבוע השלישי עם יותר מ-500 קורבנות ואלפי נפגעים.

הצבא הסודאני נלחם בכוחות המליציה RSF במסגרת מאבק כוחות שנמשך זמן רב, וב-15 באפריל התפרץ במלוא עוזו. שני הצדדים אמרו כי הפסקת האש - שהיתה אמורה לפוג בחצות - תוארך ל-72 שעות נוספות "בתגובה לקריאות בינלאומיות, אזוריות ומקומיות". כוחות המליציה פרושים בבירה חרטום והצבא מנסה לפגוע בהם בעיקר באמצעות מתקפות אוויריות ממל"טים ומטוסי קרב.

נמלטים מחרטום בסודאן. רויטרס
בורחים מסודאן/רויטרס
נמלטים מחרטום בסודאן. רויטרס
בורחים מסודאן/רויטרס

מאות אלפי בני אדם נאלצו לברוח מבתיהם ונהפכו לפליטים בעקבות הלחימה. רבים עושים דרכם לגבולות סודאן על רקע החשש כי המדינה תתפרק, מה שיגרום לאי יציבות באזור הפכפך ממילא. ממשלות מערביות רבות מיהרו בשבוע האחרון לפנות את האזרחים שלהן מהמדינה ומהשגרירויות בחרטום.

הסיכוי למשא ומתן נראה נמוך למדי בשלב זה. "אין משא ומתן ישיר, יש הכנות לשיחות", אמר נציג האו"ם בסודאן, וולקר פרתס לעיתונאים והוסיף כי מדינות אזוריות ובינלאומיות עובדות עם שני הצדדים.

בורחים מחרטום בסודאן. רויטרס
בורחים מסודאן/רויטרס
חרטום, סודאן. רויטרס
הלחימה בחרטום/רויטרס

הצלב האדום סיפק לבירה עד כה שמונה טונות של סיוע רפואי, לאור העובדה שרק 16% מהמתקנים הבריאותיים בחרטום פועלים במלואם, על פי דיווח האו"ם. כעת, נערך משא ומתן עם הצדדים לאפשר את כניסת הסיוע לתוך העיר, היכן שבתי חולים, שיירות ואמבולנסים מותקפים. לפני תחילת הלחימה, שליש מתוך 46 מיליון אזרחי סודאן נזקקו לסיוע הומניטרי .

הלחימה פגעה גם בשינוי פוליטי בתמיכה בינלאומית שמטרתו היתה לבסס ממשלה דמוקרטית בסודאן, היכן שהנשיא האוטוקרט עומאר חסן אל בשיר הודח ב-2019 לאחר שלושה עשורים בשלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully