וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים בקרבות בסודאן; המורדים: "הותקפנו על ידי מטוסים זרים"

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 8:47

בין ההרוגים בעימותים בין הצבא לבין המיליציה היריבה גם שלושה עובדי או"ם. לטענת המיליציה, כוחותיה בפורט סודאן הותקפו על ידי כלי טיס זרים. הקהילה הבינלאומית מפצירה בצדדים לעצור מידית את הלחימה

בווידאו: עשרות הרוגים בקרבות בסודאן; המורדים: "הותקפנו על ידי מטוסים זרים"/רויטרס

עשרות בני אדם נהרגו ועוד מאות נפצעו בקרבות ברחבי סודאן, ובין ההרוגים גם שלושה עובדי או"ם. הלחימה בין הצבא לבין מיליציית כוחות התמיכה המהירה נמשכת גם הבוקר (ראשון), ובמיליצה טוענים כי כוחותיהם בפורט סודאן הותקפו על ידי כלי טיס זרים. הקהילה הבינלאומית הפצירה בצדדים לעצור את הלחימה באופן מידי.

המתיחות בין כוחות הצבא שבפיקוד מנהיג המועצה הצבאית עבד אל-פתאח אל-בורהאן לבין כוחות התמיכה המהירה, שבהנהגת סגנו מוחמד דקלו, גברה בימים האחרונים עד שהגיעה בשבת לנקודת רתיחה. הצבא הזהיר ביום חמישי מפני פריסת כוחות לא חוקית של כוחות המיליציה, שאותה הוא רוצה לשלב בשורותיו במסגרת שיחות לסיום המשבר הפוליטי הממושך במדינה.

כוחות של צבא סודאן נפרסים בבירה חרטום בעקבות עימותים עם מיליציית "כוחות התמיכה המהירה", 15 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כוחות של צבא סודאן נפרסים בבירה חרטום בעקבות עימותים עם מיליציית "כוחות התמיכה המהירה", 15 באפריל 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עשן עולה ליד גשר חלפיה בין אומדורמן וצפון חרטום במהלך עימותים בין כוחות מיליציה לצבא המדינה. 15 באפריל 2023. רויטרס
עשן עולה ליד גשר חלפיה בין אומדורמן וצפון חרטום במהלך עימותים בין כוחות מיליציה לצבא המדינה. 15 באפריל 2023/רויטרס

שעות לפני העימותים, גורמים בסודאן אמרו כי אל-בורהאן ומנהיג המיליציה מוחמד דקלו, המנהיגים את המדינה מאז הפלת הרודן עומר אל-בשיר ב-2019, מוכנים להיפגש ומעוניינים להימנע מהסלמה. שני הצדדים האשימו אלו את אלו באחריות לעימותים, שמאיימים להחריף את המשבר הכלכלי הקשה שבו שרויה המדינה הצפון אפריקנית.

ארגונים אזרחיים שהובילו את המחאות נגד בשיר קראו להפסקת הלחימה ואמרו כי היא מסכנת את המדינה כולה.

מטוס קרב בשמי חרטום במהלך עימותים בין צבא סודאן לכוחות מיליציה, 15 באפריל 2023. רויטרס
מטוס קרב בשמי חרטום במהלך עימותים בין צבא סודאן לכוחות מיליציה, 15 באפריל 2023/רויטרס

לטענת כוחות התמיכה המהירה, שהיו מעורבים ברצח העם בדארפור בתחילת המאה הנוכחית, הצבא פתח נגדם במתקפת פתע והם נאלצו להגיב על מה שהם תיארו כקשירת קשר של הצבא עם נאמני המשטר הקודם. הם הודיעו כי הם שולטים על נמל התעופה הבינלאומי בחרטום ועל הבסיס האווירי האסטרטגי במרווי שבצפון המדינה. בהמשך דווח כי כוחותיהם תפסו גם את מבנה הטלוויזיה והרדיו בבירה. עם זאת, צבא סודאן טען כי חיל האוויר תקף בסיסים של כוחות התמיכה המהירה וכי הוא שולט על כל האתרים המרכזיים במדינה.

עשן עולה ליד גשר חלפיה בין אומדורמן וצפון חרטום במהלך עימותים בין כוחות מיליציה לצבא המדינה. 15 באפריל 2023. רויטרס
עשן עולה ליד גשר חלפיה בין אומדורמן וצפון חרטום במהלך עימותים בין כוחות מיליציה לצבא המדינה. 15 באפריל 2023/רויטרס

המחלוקות בין הצבא לבין כוחות התמיכה המהירה סביב שילובם במסגרת הרשמית של הכוחות המזוינים דחתה את החתימה על הסכם עם מפלגות פוליטיות, שנועד לסלול את הדרך לבחירות דמוקרטיות. הארגונים האזרחיים שחתמו על טיוטת ההסכם בדצמבר אמרו כי סודאן על סיפה של "קריסה כוללת".

"זהו רגע קריטי בהיסטוריה של ארצנו. זאת מלחמה שאף אחד לא ינצח בה, ושתחריב את ארצנו לעד", מסרו בהצהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully