וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג סודאן מגן על ההסכם עם ישראל: "לא היינו נתונים לסחיטה"

27.10.2020 / 10:02

אל-בורהאן אמר כי ההסכם טרם גובש סופית וכי הוא יוכל לסייע לסודאן, המצויה בעיצומו של משבר כלכלי חריף. זאת ההתבטאות הראשונה שלו מאז השיחה עם טראמפ ונתניהו, על רקע התנגדות של חלקים בציבור

בווידאו: נתניהו מתייחס לאישור ההסכם עם איחוד האמירויות/צילום: לע"מ

מנהיג מועצת הריבונות של סודאן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, הגן אתמול (שני) על הסכם הנורמליזציה עם ישראל. הוא אמר כי ההסכם טרם גובש סופית וכי הוא יוכל לסייע לסודאן, המצויה בעיצומו של משבר כלכלי חריף.

בהתבטאות ראשונה מאז ההודעה על ההסכם בתיווך ארצות הברית, אמר כי הוא התייעץ עם ראש הממשלה ועם מרבית הכוחות הפוליטיים לפני ההכרזה בשישי. זו נעשתה במהלך שיחה משותפת עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו. אל-בורהאן נפגש בתחילת השנה עם נתניהו באוגנדה בתחילת השנה.

המהלך שנוי במחלוקת בסודאן, שהייתה בעבר אויבת מושבעת של ישראל. כמה פלגים פוליטיים מתנגדים לנורמליזציה בחריפות.

"אני תמיד מעדיף לקרוא לזה פיוס במקום נורמליזציה", אמר בורהאן בריאיון לטלוויזיה. "עד כה, אין הסכם. אנחנו נחתום עם שני הצדדים האחרים, אמריקה וישראל, על היבטים של שיתוף פעולה".

עבד אל-פתאח אל-בורהאן, ראש מועצת הריבונות של סודאן, בפגישה עם גורמים בחריינים בחרטום, 15 בספטמבר 2020. MAZEN MAHDI, AFP, GettyImages
אל-בורהאן, בחודש שעבר/GettyImages, MAZEN MAHDI, AFP

בורהאן עומד בראש המועצה הריבונית, המורכבת מאנשי צבא ואזרחים, שעלתה לשלטון אחרי הפלת הרודן עומר אל-בשיר בשנה שעברה. הממשלה, המורכבת מגורמי מקצוע, מתקשה עם משבר כלכלי הכולל אינפלציה גואה, מטבע חלש ומחסור בסחורות חיוניות.

בשבוע שעבר זכתה סודאן לאנחת רווחה מסוימת כשארצות הברית הודיעה על הסרתה מרשימת המדינות התומכות בטרור, שמנעה ממנה סיוע בינלאומי והקלה בחובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully