וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפוף לאישור האדמו"רים: הסיעות החרדיות עתידות להסכים לדחיית חוק הגיוס

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 19:13

יהדות התורה וש"ס יסכימו לוותר על דרישתן לקדם את החוק עוד לפני אישור התקציב, כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים, לבקשת נתניהו. טענתו הרשמית של נתניהו הייתה לוח הזמנים הצפוף, עם זאת, בקואליציה מעריכים כי נתניהו ער לביקורת נגד מתווה הגיוס הנוכחי

עימות בין דוד ביטן למשה גפני בוועדת הכלכלה, 30 באפריל 2023/ערוץ הכנסת

יהדות התורה וש"ס צפויות לוותר על דרישתן לקדם את חוק הגיוס לפני אישור תקציב המדינה, בהתאם להסכמים הקואליציוניים, כך נודע היום (ראשון). דגל התורה וש"ס הודיעו על כך לראשי הקואליציה כבר בשבוע שעבר אך התנו זאת בהסכמת סיעת אגודת ישראל ובכפוף לאישור האדמו"רים. ביממה האחרונה נערכו שיחות בין האדמו"רים המנהיגים הרוחניים של הסיעה, ואלה צפויים לסגת מדרישה זאת.

בשבוע שעבר הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו את הדרישה בפני הסיעות החרדיות. הטענה הרשמית הייתה כי מדובר בלוח זמנים צפוף לאישור התקציב ולהספיק גם את סוגיית הגיוס "יהיה קשה מידי". עם זאת, בקואליציה מעריכים כי נתניהו ער לביקורת הציבורית ולמחאה המתגברת נגד מתווה הגיוס יש תרומה לדרישה של נתניהו מהחרדים.

משה גפני, יו"ר ועדת הכספים בדיון על הבנקים. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
משה גפני/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

במקביל, נרשם מוקדם יותר היום עימות בקואליציה בין חבר הכנסת משה גפני, מראשי יהדות התורה, לח"כ דוד ביטן (הליכוד), בשל דבריו של האחרון לפיהם החרדים דרשו לקדם במהירות את הרפורמה המשפטית שכוללת בתוכה את פסקת ההתגברות כפתרון לסוגיית הגיוס.

גפני פנה ליושב ראש ועדת הכלכלה ביטן, במהלך דיון בה ותהה: "למה אתה אומר שאנחנו מכריחים לקדם את הרפורמה? אנחנו לא בחזית". ח"כ ביטן השיב כי "התחילו עם הרפורמה הספציפית הזאת בגלל שהחרדים דרשו את פסקת ההתגברות לחוק הגיוס. זה לא נכון מה שאני אומר? מה אתה אומר?". "מה שטוב אצלכם, שהכל בגללכם אבל זה לא קשור אליכם", הוסיף ביטן.

עוד בוואלה!

יקדם תעסוקת חרדים או יעודד אבטלה? המחלוקת סביב הורדת גיל הפטור

לכתבה המלאה
דוד ביטן. יונתן זינדל, פלאש 90
דוד ביטן/פלאש 90, יונתן זינדל

במהלך העימות המילולי נכחו חברי כנסת חרדים נוספים במקום והם אמרו לביטן כי "פסקת ההתגברות זאת לא הרפורמה". גפני המשיך ושאל את ביטן "אז למה יריב לוין עסוק רק בבחירת השופטים?". ביטן, שתקף בימים האחרונים את שר המשפטים יריב לוין ענה: "גם ליריב לוין יש דרישות אבל המהירות היא בגללכם". גם על דבריו אלה, גפני לא נותר חייב. "תאשים את הליכוד , לא אותנו", ענה לו וחבר הכנסת ביטן השיב כי החרדים הם "חלק מהעניין". "את הליכוד האשמתי בכל מקרה. הליכוד צריך לעשות דברים גם ביוקר המחייה, לא רק רפורמה", הוא סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully