וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בארוחת כתבי הבית הלבן: "הם אומרים שאני קשיש; אני אומר שאני חכם"

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 15:44

נשיא ארצות הברית הדגיש גם את החשיבות של עיתונות חופשית על רקע האיומים על הדמוקרטיה בבית ובעולם כולו. הוא אמר את הדברים במהלך ארוחת הערב השנתית של כתבי הבית הלבן, שנערכה במלוא הדרה לאחר שנתיים של מגפת הקורונה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הדגיש אמש (שבת) את החשיבות של עיתונות חופשית על רקע האיומים על הדמוקרטיה בבית ובעולם כולו. הוא אמר את הדברים במהלך ארוחת הערב השנתית של כתבי הבית הלבן.

ביידן פתח את נאומו בהתייחסות למשפחתו של עיתונאי "וול סטריט ג'ורנל", אוואן גרשקוביץ', שנכלא ברוסיה במרץ בגין האשמות בריגול. "אוואן הלך לרוסיה גכדי לשפוך אור על החשכה שממנה נמלטתם לפני שנים רבות", אמר ביידן להוריו. "הליחה המסר שלנו הוא: עיתונות אינה פשע", הוא הוסיף.

הנשיא גם התייחס לשחקנית ה-WNBA בריטני גריינר, שהיתה כלואה ברוסיה במשך עשרה חודשים, ולדברה טייס, אמו של אוסטין טייס, עיתונאי שמוחזק בשבי בסוריה יותר מעשור. ביידן גם דיבר על פול וילן, איש הצי האמריקני לשעבר שעצור ברוסיה.

לאחר מכן ביידן התבדח על גילו. "אני מאמין בתיקון הראשון לחוקה. לא רק כי חברי הטוב, ג'ימי מדיסון (הנשיא הרביעי של ארצות הברית, ג'יימס מדיסון (1751 -1836) כתב אותו", הנשיא בן ה-80 אמר לקול צחוקו של הקהל.

ביידן המשיך ואמר: "אני מבין שגיל הוא סוגיה רלבנטית. זה מה שנמצא לכולם במוח, אני מתכוון לכותרת ב'ניו יורק טיימס': 'הגיל המתקדם של ביידן הוא סוגיה גדולה. של טראמפ, לעומת זאת, לא'". הוא גם אמר "הם אומרים שאני קשיש; אני אומר שאני חכם".

הנשיא ג'ו ביידן בארוחת ערב לכתבי הבית הלבן. רויטרס
הנשיא ג'ו ביידן בארוחת הערב אמש/רויטרס
הנשיא ג'ו ביידן בארוחת ערב לכתבי הבית הלבן. רויטרס
הנשיא ג'ו ביידן בארוחת הערב אמש/רויטרס

נאומו היה מלא באמירות החביבות עליו ובעקיצות נגד הרפובליקנים והתקשורת, כולל מושל פלורידה רון דסנטיס, מנחה "פוקס ניוז" לשעבר טאקר קרלסון, מנחה CNN לשעבר דון למון ומנכ"ל טוויטר אילון מאסק. בהתייחסו לדסנטיס והסכסוך שלו עם חברת דיסני, אמר ביידן: "היו לי הרבה בדיחות על רון דסנטיס, אבל מיקי מאוס הכה אותי בטירוף כדי להגיע ראשון".

על הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אמר ביידן כי ווד, שהנחה את הערב, הציע לו 10 דולר כדי לקצר את נאומו: "איזה מהפך - מציעים לנשיא דמי שתיקה".

השנה, נערכה ארוחת הערב המסורתית במלוא תפארתה לראשונה מאז מגפת הקורונה. האירוע בוטל ב-2020 וב-2021 בשל הקורונה. אך בשבת, כ-2,600 עיתונאים וסלבריטאים התכנסו באולם הנשפים של מלון הילטון וושינגטון לערב בהנחיית הקומיקאי רוי ווד ג'וניור, כתב ה"דיילי שואו".

בנשף השתתפו פוליטיקאים כולל סגנית הנשיא קמלה האריס, וסלבריטאים כמו השחקן לייב שרייבר, הזמר ג'ון לג'נד ואשתו, כריסי טיגן. החלק של הנאומים וחלוקת הפרסים נפתח בסרטון של השחקן ארנולד שוורצנגר שדיבר על חשיבות היחסים בין הפוליטיקאים לעיתונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully