וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה מסמכים מסווגים נוספים נמצאו בביתו של הנשיא ביידן

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 11:47

התובע הכללי של ארצות הברית מריק גרלנד מינה בשבוע שעבר תובע מיוחד להוביל את החקירה לגבי המסמכים שהתגלו ברשות ביידן: "יש בסך הכל שישה דפים. אנשי משרד המשפטים מיד לקחו אותם"

בווידאו: ה-FBI פשט על ביתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה/רויטרס

עורכי הדין של הנשיא ג'ו ביידן אמרו כי חמישה מסמכים מסווגים נוספים נמצאו בביתו של הנשיא בדלאוור ביום חמישי. עורך הדין של הבית הלבן ריצ'רד סובר אמר בהצהרה בשבת כי בסך הכל שישה דפים של מסמכים מסווגים התגלו במהלך חיפוש בספרייה הפרטית של ביידן. מוקדם יותר נאמר כי רק דף אחד נמצא.

סובר אמר כי ביקר בביתו של ביידן בווילמינגטון ביום חמישי כדי לסייע בהעברת המסמך הבודד למשרד המשפטים. בהצהרה נאמר כי "בעודי מעביר את המסמך לאנשי משרד המשפטים שבאו איתי, חמישה דפים מסווגים נוספים התגלו, כך שיש בסך הכל שישה דפים. אנשי משרד המשפטים מיד לקחו אותם".

התובע הכללי של ארצות הברית מריק גרלנד מינה בשבוע שעבר תובע מיוחד, רוברט הור, תובע כללי לשעבר, להוביל את החקירה לגבי המסמכים שנמצאו ברשות ביידן.

ביתו של הנשיא ג'ו ביידן בווילמינגטון, דלאוור. טוויטר, צילום מסך
ביתו של ג'ו ביידן בווילמינגטון/צילום מסך, טוויטר
הנשיא ג'ו ביידן בביתו בווילמינגוון, דלאוור. טוויטר, צילום מסך
ג'ו ביידן בחניית ביתו בווילמינגטון/צילום מסך, טוויטר
נשיא ארצות הברית ג'ו יידן בכנסייה, וילמינגטון , דלאוור. רויטרס
ג'ו ביידן בדרך לכנסייה בווילמינגטון/רויטרס

ביום חמישי, עוזרים של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מצאו אוסף שני של מסמכי ממשלה במיקום נוסף. המאגר הראשון שנמצא היה במשרד פרטי במכון מחקר בוושינגטון הבירה, שבו השתמש ביידן כשכיהן כסגן הנשיא של ברק אובמה. האוסף השני נמצא בחניית ביתו בווילמינגטון שבדלאוור. מסמך בודד נמצא בחדר סמוך לחניה. שום מסמכים לא נמצאו בבית הנופש של ביידן.

העובדה שבנובמבר נמצאו מסמכים חסויים במכון פן-ביידן הסמוך לבית הלבן נחשפה מוקדם יותר השבוע. עשרת המסמכים שנמצאו כללו לפי הדיווחים מזכרים של המודיעין האמריקני ותדריכים שקשורים לאוקראינה, איראן ובריטניה.

הבית הלבן לא הגיב עדיין על החשיפה החדשה. דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר סירבה אתמול לענות לשאלות בנושא במהלך התדריך היומי של התקשורת. "העניין נמצא בבדיקה של משרד המשפטים ואינו מתכוונת להגיב מעבר לכך", היא אמרה. ביידן אמר ביום שלישי כי הוא "מופתע" מהגילוי של המסמכים ו"משתף פעולה" עם משרד המשפטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully