וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהשיא את נכדתו: הנשיא ביידן חוגג יום הולדת 80

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 16:22

יום ההולדת יצוין בארוחת צהריים מוקדמת שתערוך הגברת הראשונה, ג'יל ביידן, לכבוד הנשיא. ביידן הוא הנשיא המבוגר ביותר בהיסטוריה האמריקנית - שנכנס לעשור התשיעי של חייו בעודו בתפקיד

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חוגג היום (ראשון) את יום ההולדת ה-80 שלו עם משפחתו בבית הלבן, לאחר שאתמול נישאה במקום נכדתו בת ה-28. יום ההולדת יצוין בארוחת צהריים מוקדמת שתערוך הגברת הראשונה, ג'יל ביידן, לכבוד הנשיא, שנהפך לנשיא המכהן הראשון שנכנס לעשור התשיעי של חייו בעודו בתפקיד. ביידן הוא גם הנשיא המבוגר ביותר בהיסטוריה האמריקנית.

האנטר ביידן, בנו של הנשיא, יגיע לאירוע, ימים ספורים לאחר שבית הנבחרים, שעבר לשליטה רפובליקנית בעקבות בחירות אמצע הכהונה, הודיע כי יפתח בחקירה לגבי עסקיו מחוץ לארצות הברית.

האירוע צפוי להיות מצומצם ושקט, על רקע ספקולציות לגבי עתידו הפוליטי של ביידן ותהיות בנוגע לגילו ובריאותו הנפשית. הנשיא ביידן יהיה בן 81 בבחירות הבאות לנשיאות ב-2024, ויציין 82 זמן קצר לאחר מכן. סעיף 2 בחוקה האמריקנית מציין גיל מינימום - 35 - להתמודדות על תפקיד הנשיא, אך לא קובע גיל מקסימום. לכן, זה מאפשר לבוחרים להצביע בעבור נשיאים בגילי 60 ו-70 - גיל שבו אזרחים רגילים פורשים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הגברת הראשונה ג'יל ביידן, נכדתם נעמי ביידן וארוסה פיטר ניל.. רויטרס
ג'ו ביידן, אשתו, נכדתו נעמי וארוסה פיטר/רויטרס

ההחלטה של ביידן לערוך אירוע קטן מנוגדת לכמה מקודמיו בתפקיד: כשרונלד רייגן - הנשיא המבוגר ביותר בארצות הברית עד ביידן - חגג 70, היום כולו היה מלא באירועים שונים לכבודו. חברי קונגרס שרו לו "יום הולדת שמח" בחדר הסגלגל; אשתו, ננסי, תכננה לכבודו מסיבה בחדר המזרחי שבה השתתפו הזמר פרנק סינטרה והשחקן ג'ימי סטיוארט.

הנשיא ברק אובמה ציין יום הולדת 50 עם צוותו ועם המבורגרים לארוחת צהריים. לאחר מכן נערכה לכבודו מסיבה בבית הלבן שכללה הופעות של הרבי הנקוק וסטיבי וונדר. במסיבה נכחו הראפר ג'יי-זי, הקומיקאי כריס רוק ושחקני הכדורסל צ'ארלס ברקלי וגרנט היל.

הנשיא פרנקלין די. רוזוולט ערך מסיבת טוגה לכבוד יום הולדתו ה-52 בבית הלבן, התלבש כמו יוליוס קיסר, בעוד הגברת הראשונה אלינור רוזוולט התחפשה לאורקל מדלפי.

כשדווייט אייזנהאואר חגג 70, הוא ערך מסיבה במדשאה, נטע עץ אלון אדום והקשיב ל-6,000 אנשים שרים לו "יום הולדת שמח, אייק היקר".

עם זאת, היו גם נשיאים, שבדומה לביידן, הפגינו צניעות ביום הולדתם. תומאס ג'פרסון נודע באמירה כי יש לחגוג רק יום הולדת אחד - ה-4 ביולי, יום העצמאות של ארצות הברית.

ג'יימס קיי. פולק, הנשיא הראשון שציין 50 בעודו בתפקיד, לא זכר שזה יום ההולדת שלו עד לדרשה בכנסייה מאוחר יותר.

השחקנית ג'ניפר האדסון וראש העיר רם עמנואל מברכים את ברק אובמה ליום הולדתו ה-50, שיקגו, 3 באוגוסט 2011. רויטרס
ברק אובמה עם הזמרת ג'ניפר הדסון ביום הולדתו ה-50/רויטרס

הנשיאים המבוגרים ביותר

ג'ו ביידן

ביידן היה בן 78 כשהושבע כנשיא ה-46 של ארצות הברית בינואר 2021. הוא התייחס לגילו המבוגר בתוכנית "דה ויו": "זאת שאלה לגיטימית לשאול מה גילי. בתקווה, אוכיח כי לגיל מתלווים חוכמה וניסיון שיכולים לשפר את המצב".

המלכה אליזבת עם רונלד רייגן וננסי רייגן, 1983. ויקיפדיה, אתר רשמי
רונלד רייגן עם המלכה אליזבת השנייה, 1983/אתר רשמי, ויקיפדיה

רונלד רייגן

נולד ב-6 בבפברואר, 1911, הנשיא ה-40 היה בן 77 ו-349 ימים כשסיים את הכונה השנייה בינואר 1989. הוא אמר כי יתפטר ברגע שהרופא של הבית הלבן יזהה אפילו סימנים קלים להידרדרות נפשית.

דונלד טראמפ ואשתו מלאניה בהכרזה על התמודדות בבחירות 2024. רויטרס
דונלד טראמפ מכריז על התמודדות שלישית לבית הלבן/רויטרס

דונלד טראמפ

נולד ב-14 ביוני, 1946, טראמפ היה בן 70 שניצח בבחירות. בינואר 2021, נשיא ה-45 היה בן 74 שנים ו-200 ימים. טראמפ לא נהג לעסוק בספורט, למעט גולף.

המלכה אליזבת עם דוייט אייזנהאואר, נשיא ארה"ב, 1957. ויקיפדיה, אתר רשמי
דוייט אייזנהאואר עם המלכה אליזבת השנייה, 1957/אתר רשמי, ויקיפדיה

דווייט אייזנהאואר

נולד ב-14 באוקטובר, 1890, הניא ה-34 היה בן 70 שנים ו-98 ימים כשעזב את הבית הלבן בינואר 1961. גיבור מלחמת העולם השנייה נהג להתאמן באופן קבוע, ושקל שלושה ק"ג בלבד יותר ממשקלו כשהיה סטודנט, על פי הביוגרף שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully