וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתמודד שוב מול טראמפ? ביידן אמר כי הוא "מתכנן לרוץ" בבחירות 2024

עודכן לאחרונה: 10.4.2023 / 16:25

בריאיון שצולם באירוע לכבוד חג פסחא בבית הלבן, אמר הנשיא כי בכוונתו לרוץ לבחירות בשנה הבאה, אך "אנחנו עדיין לא ערוכים להכרזה על כך". בנובמבר האחרון מלאו לו 80 שנה, ורבים, לרבות אנשים ממפלגתו, חוששים כי מצבו הבריאותי מעיב על יכולתו לכהן בתפקידו

ג'ו ביידן נגד בנימין נתניהו: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב. ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו"/צילום: לפי סעיף 27 א'

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ירוץ שוב לבחירות לנשיאות ב-2024 - כך פורסם היום (שני) ברשת CNN האמריקנית. "אני מתכנן לרוץ, אך אנחנו עדיין לא ערוכים להכרזה על כך", אמר ביידן בריאיון לתוכנית "Today" של NBC שהתקיים במהלך אירוע חגיגי של הבית הלבן לרגל חג הפסחא.

הנשיא חגג בנובמבר האחרון יום הולדת 80, ורבים חוששים כי מצבו הבריאותי מעיב על יכולתו לכהן בתפקידו. גם בקרב מפלגתו שלו, המפלגה הדמוקרטית, גובר הספק לגבי יכולתו לנהל את המדינה על רקע הצטברות אירועים מביכים רבים שקרו לו בשנה האחרונה, אותם הם קושרים לכושרו המנטלי והפיזי.

בנובמבר הכריז נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ שיתמודד בבחירות לנשיאות 2024. טראמפ התמודד בסיבוב הבחירות הקודם מול ביידן, והפסיד לו. בנאום שנשא מאולם הנשפים באחוזתו מאר א-לאגו בפלורידה, אמר כי "הקאמבק שלנו מתחיל עכשיו". קודם לכן הגיש לוועדת הבחירות הפדרלית את המסמכים הקובעים את מועמדותו להתמודדות לנשיאות.

"הקאמבק של אמריקה מתחיל עכשיו", הכריז טראמפ לאחר שהודה לאוהדיו באירוע. "תחת הנהגתנו היינו אומה מרהיבה, היינו חזקים וחופשיים. אנחנו עכשיו בנסיגה וכושלים". הוא פירט את הישגיו בבית הלבן ותקף את הנשיא ביידן. לבסוף אמר: "כדי לעשות את אמריקה גדולה ומפוארת שוב אני מכריז על התמודדותי לנשיאות ארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully