וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"54 מדינות בארה"ב": החששות לגבי בריאותו הנפשית של הנשיא ביידן גוברים

עודכן לאחרונה: 30.10.2022 / 13:49

על פי סקר עדכני, 64% מהאמריקנים מודאגים ממצבו הנפשי של ביידן, לעומת 59% לפני חודשיים. חלק הארי של הזינוק הגיע מדמוקרטים - 52% מהם אמרו כי הם חוששים לנשיא, לעומת 39% באוגוסט

"איפה ג'קי?": ביידן חיפש בקהל חברת קונגרס שמתה לפני כחודשיים/רויטרס

נשיא ארצות הברית יחגוג יום הולדת 80 בחודש הבא, על רקע גל מתחזק של ספקולציות וחששות לגבי בריאותו הנפשית. גם בקרב מפלגתו שלו, המפלגה הדמוקרטית, גובר הספק לגבי יכולתו של הנשיא לנהל את המדינה.

סקר חדש של Issues & Insights/TIPP מצא כי באופן כללי, 64% מהאמריקנים מודאגים ממצבו הנפשי של ביידן, לעומת 59% לפני חודשיים. חלק הארי של הזינוק הגיע מדמוקרטים. "העלייה באוקטובר הגיעה מצד דמוקרטים - 52% מהם אמרו כי הם חוששים לנשיא, לעומת 39% בלבד בסקר באוגוסט", נכתב בסקר. עוד נכתב כי אולי הגיע הזמן שביידן יעבור מבחן יכולת מנטלי, כפי שעשה הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בזמנו. סקר Issue & Insights/TIPP נערך ב-5-7 באוקטובר וכלל 1,376 מבוגרים.

ביידן נואם בעצרת הכללית של האום 21 בספטמבר 2022. רויטרס
הנשיא ג'ו ביידן בן ה-79/רויטרס

בראיון ל-CNN מיום שלישי, ענה ביידן למבקריו: "הם חוששים שלא אצליח להשיג שום דבר, ותראו מה כבר עשיתי", הוא אמר. "איזה נשיא בהיסטוריה המודרנית עשה כל כך הרבה השנתיים הראשונות של כהונתו. אולי אינכם אוהבים את מה שאני עושה, אבל מרבית האמריקנים כן תומכים בכך".

ביידן עשה כמה טעויות מביכות באחרונה, מה שגורם לגל הספקולציות סביבו להימשך. בספטמבר נשיא ארצות הברית חיפש אחר חברת קונגרס בכנס תזונה, ושאל בקול היכן היא - כחודשיים אחרי שהיא נהרגה בתאונת דרכים. ביידן הודה למארגני הכנס ואז שאל, "ג'קי, את פה? איפה ג'קי?", בהתייחסו לחברת הקונגרס ג'קי ולורסקי המנוחה. באותו אירוע, על פי הדיווחים, הוא הציע את תנחומיו למשפחתה.

עוד בוואלה!

מבוכה נוספת לביידן: אמר לאשתו של מועמד לסנאט שתהיה "סנאטורית נהדרת"

לכתבה המלאה

בשבוע שעבר, במהלך נאומו במדינת פנסילבניה, חילק ביידן שבחים לכמה מהסנאטורים והמועמדים הדמוקרטיים מהמדינה. "ג'ון," פנה ביידן אל המועמד במהלך נאומו, "תודה רבה על הריצה, אני מאוד מעריך את זה". לאחר מכן פנה ביידן לאשתו של המועמד, ג'יזל, ואמר: "את הולכת להיות גדולה, את תהיי סנאטורית נהדרת". באופן כללי נראה ביידן מבולבל, ובעת הירידה מהבמה תעה בכיוון.

ביידן איחל כמה ימים לאחר מכן לסגניתו קמלה האריס יום הולדת שמח, וכינה אותה "נשיאה נהדרת" בטעות או מתוך התלוצצות. "יום הולדת שמח לנשיאה נהדרת, אנחנו יודעים שאמא שלך תמיד איתך", אמר ביידן שציין את יום הולדתה של האריס ב-20 באוקטובר. ההערה נאמרה במהלך אירוע לציון פסטיבל דיוואלי ההינדי בבית הלבן. הנשיא גם התלוצץ כי האריס חגגה 30 - סגנית הנשיא בת 58. הבית הלבן אמר בתגובה כי האריס פשוט נמצאת במחשבותיו של הנשיא.

ביום שישי, ביידן נכח בעצרת תמיכה במועמד הדמוקרטי לתפקיד מושל מדינת פנסילבניה, ג'ון פטרמן, כשאמר כי בארצות הברית יש "54 מדינות". ביידן דיבר על שירותי הבריאות ואמר בטעות כי "היינו ב-54 מדינות" במסגרת המאבק של הממשל להפסיק את העלאות המחירים של תרופות. "דרך אגב, אם הם יעלו מחירים - זאת לא בדיחה. זאת הסיבה שהבסנו אותם ב-2018 כשהם ניסו לעשות זאת. היינו ב-54 מדינות", הוא אמר. "הסיבה היא שאנשים לא מבינים שהסיבה היחידה שאדם בעל מחלת רקע יכול לקבל שירותי בריאות היא בגלל החוק שאנחנו חוקקנו".

ביידן גם הגה לא נכון את שמו של ראש הממשלה החדש של בריטניה, רישי סונאק, כשברך אותו על ניצחונו - וקרא לו "סאנוק".

טרי ג'ונס, עורך אתר Issues & Insights, אמר ל"ניו יורק פוסט" באוגוסט כי "העובדה היא, בהתבסס על סקרים, שיש חשש אמיתי בקרב כל הקבוצות לגבי הבריאות המנטלית של ביידן. לקראת בחירות האמצע בנובמבר, הסוגייה קיבלה משמעות פוליטית גדולה יותר".

ג'ו ביידן ג'יל ביידן קמלה האריס דאגלס אמהוף. GettyImages
הנשיא ביידן, אשתו ג'יל וסגנית הנשיא קמלה האריס ובעלה/GettyImages

"פשוט לא מצחיק"

הפרשן הפוליטי של CBS ניוז, דיוויד ברודי, אמר באוגוסט כי "זה כבר לא מצחיק. זה פשוט לא מצחיק, והדמוקרטים מבינים זאת. מה המשמעות? בסופו של דבר המשמעות היא שג'ו ביידן לא יתמודד עם הנשיאות ב-2024. איני יכול לדמיין מצב כזה. ובלי קשר אלי, כבר נערכים דיונים בתוך הבית הלבן לגבי האופן שבו עליהם להתמודד עם המצב בלי להיפגע".

ביידן אף כינה את עצמו ב-2018 "מכונת פליטות פה מביכות". הוא גם חלק כמה אנקדוטות, שלגברי התקשורת, אי אפשר להוכיח את אמינותן. ב-18 בספטמבר התראיין ביידן בתוכנית "60 דקות" של CBS, ונשאל "כמה אנשים שאלו האם אתה מסוגל לבצע את העבודה. מה אתה חושב על זה?". ביידן ענה: "תראה אותי. למען השם, זה הדבר היחיד שאני חושב עליו". הוא הוסיף כי "אני לגמרי ממוקד. תראה, זה לא פשוט. אני מתקשה לומר לעצמי אפילו בן כמה אני. אני לא מרגיש זקן. לא שמתי לב לכך שדברים השתנו...שאיני עושה כיום דברים שעשיתי בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully