וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה נוספת לביידן: אמר לאשתו של מועמד לסנאט שתהיה "סנאטורית נהדרת"

עודכן לאחרונה: 21.10.2022 / 10:48

נשיא ארצות הברית בירך את ג'יזל פטרמן במקום את בעלה, המועמד לסנאט ג'ון פטרמן, על רקע דיווחים על מצבו הבריאותי המידרדר של המועמד, ושמועות כי אשתו היא למעשה "המועמדת בפועל". בכך חיזק ביידן את המועמד הרפובליקני. בעת שירד מהבמה הוא שוב נראה מבולבל ותעה בכיוון

"איפה ג'קי?": ביידן חיפש בקהל חברת קונגרס שמתה לפני כחודשיים/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נתפס שוב בפליטת פה מביכה כאשר אמר היום (חמישי) לאשתו של המועמד לסנאט ג'ון פטרמן כי היא הולכת להיות "סנאטורית נהדרת".

במהלך נאומו במדינת פנסילבניה, חילק ביידן שבחים לכמה מהסנאטורים והמועמדים הדמוקרטיים מהמדינה. "ג'ון," פנה ביידן אל המועמד במהלך נאומו, "תודה רבה על הריצה, אני מאוד מעריך את זה". לאחר מכן פנה ביידן לאשתו של המועמד, ג'יזל, ואמר: "את הולכת להיות גדולה, את תהיי סנאטורית נהדרת". זאת על רקע השמועות שמצבו הבריאותי של פטרמן לא יאפשר לו לתפקד כראוי אם ייבחר, ושאשתו היא זו שתתפקד כסנאטורית "דה פקטו". ההערה של ביידן עלולה לפגוע אנושות בקמפיין של המועמד הדמוקרטי, ולשחק לידי יריבו הרפובליקני. באופן כללי נראה ביידן מבולבל, ובעת הירידה מהבמה תעה בכיוון.

דבריו של ביידן באים על רקע סימני שאלה רבים סביב מצבו הבריאותי של פטרמן, והיכולת שלו להתמודד לתפקיד. זאת, עקב שבץ מוחי שחווה מוקדם יותר השנה. מאז האירוע מדווח כי המועמד לקה באובדן שמיעה, אך מהקמפיין שלו נמסר כי הוא לא חווה בעיות קוגניטיביות.

במקביל על הדיווחים על מצבו של פטרמן, לקחה אשתו ג'יזל תפקיד פעיל יותר במירוץ בין בעלה ובין המועמד הרפובליקני המתחרה. רבים ראו בה דומיננטית במיוחד ואף אלו קולות שתהו אם תוכל לתפוס את מקומו של בעלה אם ימצא את עצמו לא מסוגל למלא את תפקידו. מגזין רולינג סטון אף התייחסה לג'יזל פטרמן כ"המועמדת בפועל". בסקרים מוביל פטרמן על המועמד הרפובליקני מהמט אוז בהפרש קטן, 48% לעומת 46% לאוז.

עוד בוואלה!

"איפה ג'קי?": ביידן חיפש בקהל חברת קונגרס שנהרגה לפני כחודשיים

לכתבה המלאה

לא מדובר בפליטת הפה הראשונה של ביידן. בחודש שעבר שאל הנשיא האמריקני במהלך ועידה היכן נמצאת חברת קונגרס שנהרגה חודשיים קודם לכן. בוועידה בנושא תזונה חיפש ביידן את חברת הקונגרס ג'קי ולורסקי ושאל, "ג'קי, את פה? איפה ג'קי?". זאת, לאחר שבאוגוסט נהרגה בתאונת דרכים יחד עם שני אנשי צוותה. מקור נוסף למבוכה היו מספר מקרים שבהם הושיט ביידן את ידו ללחיצה כאשר לא היה אדם אחר בצד השני, כולל בעת ביקורו בישראל.

חברת הקונגרס הרפובליקנית ויקי הרצלר כתבה בתגובה למקרה בטוויטר כי מדובר "בפליטת פה נוראה ומבישה". דוברת הבית הלבן קתרין ז'אן פייר הגיבה לתקרית ומסרה כי "ביידן הכיר תודה לולורסקי על עבודתה יוצאת הדופן" וציינה כי הוא מתכוון להיפגש עם משפחתה. "היא הייתה בראש מעייניו", הסבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully