וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה ביפן: משרד הבריאות אישר גלולה להפסקת הריון

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 12:50

הפלות הן חוקיות ביפן עד לשבוע ה-22, אך נדרשת הסכמה גם של בן זוג. עד עתה, הדרך היחידה לבצע הפלה היתה בניתוח. חברת התרופות הבריטית ליינפארמה הגישה בקשה לאישור המוצר שלה, טיפול תרופתי בן שני שלבים שכולל את הגלולות מיפפריסטון ומיסופרוסטל, בדצמבר 2021

לראשונה אי פעם גלולת הפלה נמכרת ביפן, לאחר שמשרד הבריאות אישר תרופה לשימוש בשלב מוקדם של ההיריון. הפלות הן חוקיות ביפן עד לשבוע ה-22, אך נדרשת הסכמה גם של בן זוג. עד עתה, הדרך היחידה לבצע הפלה היתה בניתוח.

משרד הבריאות הודיע לגורמים רשמיים במערכת הבריאות ביום שישי כי אישר את התרופה של יצרנית התרופות ליינפארמה (Linepharma). חברת התרופות הבריטית הגישה בקשה לאישור המוצר שלה, טיפול תרופתי בן שני שלבים שכולל את הגלולות מיפפריסטון ומיסופרוסטל, ביפן בדצמבר 2021. תרופות דומות נגישות במדינות רבות אחרות כולל צרפת, שאישרה את גלולת ההפלה ב-1988 ובארצות הברית מאז שנת אלפיים.

גלולה להפלה מיפפריסטון. טוויטר, צילום מסך
מיפפריסטון/צילום מסך, טוויטר

אישור הגלולה לסיום היריון עד שבוע תשיעי הגיע בעקבות תמיכה של פאנל של משרד הבריאות. על פי הערוץ הממלכתי NHK, העלות הכוללת של גלולת ההפלה וייעוץ רפואי תהיה 100 אלף ין (כ-730 דולר), משום שהפלות אינן מכוסות על ידי ביטוח הבריאות הממלכתי ביפן. הפלה בניתוח עשויה לעלות 100-200 אלף ין.

פעילי הפלות ביפן דוחפים גם לגישה טובה יותר לגלולת היום שאחרי. מניעת היריון דחופה (Emergency contraception), שקרויה גם "גלולת הבוקר שאחרי" או מניעת היריון לאחר מגע מיני (Postcoital contraception), אינה ניתנת לקנייה ללא מרשם רופא ביפן. זאת גם התרופה היחידה שחובה לקחת אותה מול הרוקח כדי למנוע את מכירתה בשוק השחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully