וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 נשים תובעות את טקסס בשל האיסור על ביצוע הפלה

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 15:26

התביעה הראשונה מסוגה מבקשת מבית המשפט להבהיר כי אי אפשר לתבוע רופאים שמבצעים הפלה, אם לדעתם המקצועית ההליך נדרש כדי למנוע סיכון לחיי האישה או לבריאותה

חמש נשים, שאמרו כי נמנעה מהן האפשרות לבצע הפלה למרות סיכון משמעותי לחייהם, תבעו את מדינת טקסס.

זה המקרה הראשון שבו נשים בהריון תובעות בשל המגבלות שהוטלו על הפלה, בעקבות ההחלטה של בית המשפט העליון להפוך את הפסיקה ההיסטורית בשנות ה-70, שהעניקה לנשים בארצות הברית את הזכות להפלה.

התביעה שהוגשה ביום שני מבקשת מבית משפט באוסטין, בירת טקסס, להבהיר שאי אפשר לתבוע רופאים שמבצעים הפלה, אם לדעתם המקצועית ההליך נדרש כדי למנוע סיכון לחיי האישה או לבריאותה.

בדומה ל-13 המדינות האחרות שהטילו מגבלה כמעט גורפת על הפלות, טקסס מאפשרת יוצאים מהכלל כשהרופא אומר שמדובר במצב חירום רפואי. עם זאת, התביעה טוענת כי החוק בטקסס לא ברור, מה שגורם לרופאים לסרב לבצע הפלות אפילו במקרים יוצאי דופן, בשל החשש כי רישיונם לעסוק ברפואה יבוטל וכי יעמדו בפני עונש של 99 שנים בכלא.

הפגנה נגד איסור ההפלות בארצות הברית, באוהיו. 24 ביוני, 2022. רויטרס
הפגנה נגד איסור ההפלות בארצות הברית, באוהיו. 24 ביוני, 2022/רויטרס
הפגנה בעד הזכות להפלה בארה"ב. רויטרס
הפגנה בעד הזכות להפלה בארה"ב/רויטרס
בווידאו: מחאה ברחבי ארה"ב על איסור הפלות/צילום: רויטרס

טקסס אסרה את רוב ההפלות לאחר שבית המשפט העליון הפך ביוני את פסיקת "רו נגד וייד" מ-1973, שהעניקה את הזכות להפלה ברחבי ארצות הברית. דובר של קן פקסטון, התובע הכללי הרפובליקני של טקסס, אמר כי פקסטון "ימשיך להגן ולאכוף את החוקים של הפרלמנט בטקסס".

אחת התובעות, אמנדה זורווסקי, אמרה כי אושפזה בטקסס בגין קרע ממברנות לפני לידה. לדבריה, אי אפשר היה להציל את העובר, אך למרות זאת נאמר לה שאינה יכולה לעבור הפלה עד שהפעילות הלבבית של העובר תיפסק, או שמצבה ייהפך למסכן חיים. זורווסקי סיפרה כי פיתחה אלח דם בתוך ימים ספורים, מה שאיפשר לבית החולים לזרז את הצירים.

ארבע הנשים האחרות אמרו כי נאלצו לצאת מהמדינה כדי לבצע הפלה. "איני יכולה להסביר כראוי את הטראומה והייאוש שמלווים את ההמתנה למוות שלך, או של ילדך, או שניהם", אמרה זורווסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully