וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול בכביש 6: בנו של ראש ארגון הפשע חרירי נורה למוות

מהמשטרה נמסר כי הרקע לאירוע בו נרצח מהדי חרירי בן ה-19 מאום אל-פחם הוא ככל הנראה פלילי. יחד איתו פונה פצוע נוסף בן 21 שמצבו בינוני. חרירי היה ככל הנראה בתוך רכב שעמד בצד הדרך, ורכב שחלף לידם ירה לעברם. החיסול מצטרף לכמה מקרי אלימות בימים האחרונים

חשד לרצח בחולון: גבר בן 40 נורה למוות/תיעוד מבצעי מד"א

מהדי חרירי, בן 19 מאום אל-פחם ובנו של ראש ארגון הפשע חרירי, נורה למוות הלילה (שבת) בכביש 6 סמוך לקלקיליה. בבית החולים מאיר בכפר סבא נקבע מותו של חרירי. יחד איתו פונה פצוע נוסף בן 21 שמצבו בינוני. חרירי היה ככל הנראה בתוך רכב שעמד בצד הדרך, ורכב שחלף לידו ירה לעברם. הרקע לאירוע פלילי, והמשטרה פתחה בחקירת המקרה.

בעקבות מותו של חרירי, עמותת "יוזמות אברהם" עדכנה כי 61 ערבים קיפחו את חייהם מתחילת השנה בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה. 56 מהקורבנות נורו למוות ו-27 מהם היו בני פחות מ-30.

מהדי חרירי, בנו של ארגון הפשע חרירי שנורה למוות בכביש 6. 29 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מהדי חרירי, בנו של ארגון הפשע חרירי שנורה למוות בכביש 6. 29 באפריל 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארגון הפשיעה חרירי הוא כיום מארגוני הפשיעה הדומיננטיים והחזקים בישראל. שופט בית המשפט המחוזי בחיפה אמיר טובי ציין לאחרונה במסגרת גזר דין כי בני משפחת חרירי הינם "בעלי מוניטין של אנשים אלימים העושים שימוש בכוח, באיומים ובהטלת אימה על מנת להניע אנשים לעשות או להימנע ממעשה, ולהזכרת שמם של בני משפחת חרירי קיימת השפעה מטילת אימה". הם פעילים בשרון ובצפון ומוקדי הכוח שלהם הינם ג'לג'וליה ואום אל-פחם. משם הם שולחים זרועות לכל רחבי הארץ. פעילותם ניכרת בתחום הסחיטה באיומים ותחומי פשיעה נוספים, ואת עושרם המופלג של ראשיה הם הפנו גם לתחומים לגיטימיים ולגיטימיים למחצה כמו המרות מטבע, השקעות פורקס במטבעות זרים, הימורים מקוונים ואף הייטק, בארץ ובאירופה ולאחרונה גם בדרום אפריקה.

אלא שהיא גם הציבה אותם במרכז סכסוכים על אזורי שליטה, עסקאות שהשתבשו ומעגל אימה אינסופי של נקמות דם ועוד נקמות דם בגין נקמות דם. בשנים האחרונות קיימים גם סכסוכים עקובים מדם בתוך פלגים שונים של המשפחה. למרות המאמצים הניכרים, המשטרה מתקשה להתמודד עם פעילות ארגוני הפשיעה בחברה הערבית ובהם ארגון חרירי. למרות הקמת אגף ייעודי במשטרה למאבק בתופעה, למרות התוכניות, ההצהרות וההכרזות של השר לבטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה, לפי עמותת יוזמות אברהם המנטרת את התופעה, קצב הרציחות בחברה הערבית ב-2023 כפול מזה של השנה שעברה.


בחודש פברואר, אישר בית המשפט המחוזי בחיפה הסדר טיעון נגד נאסר חרירי, מראשי משפחת הפשע חרירי, לפיו הוא יורשע בסחיטה באיומים וקשירת קשר, וירצה שנה וחצי מאסר בלבד. מכתב האישום המתוקן בו הודה חרירי, שקיבל גם מאסר על תנאי וקנס, עולה כי חרירי ואנשים נוספים סחטו באיומים אזרחים שזכו במכרזים על קרקעות של רשות מקרקעי ישראל. לפי כתב האישום, סחט חרירי את הזוכים במכרז כדי להפקיע מהם את הזכויות במגרשים, וחלקם אף נדרשו לשלם לו ולמשפחתו כספים. זאת, בין היתר באמצעות שימוש בשם המשפחה של ארגון הפשע.

מבצע למעצר אחד מראשי משפחת חרירי בחשד לסחיטה ואיומים
27.2.22. דוברות משטרת ישראל
תיעוד המבצע למעצר אחד מראשי משפחת חרירי בחשד לסחיטה ואיומים/דוברות משטרת ישראל

אמש נפצעו שני גברים באורח קשה מירי בירושלים, והרקע לאירוע הוא ככל הנראה פלילי. במקביל, בכפר ברא שליד כפר קאסם אישה בת 60 נפצעה קשה לאחר שהותקפה על ידי בעלה. המשטרה עצרה את הגבר התוקף, תושב המקום כבן 60, ופתחה בחקירה.

האישה שהותקפה פונתה לבית החולים בלינסון בפתח תקווה כשהיא סובלת מחבלה בראשה. לפי החשד, בעלה תקף אותה וזרק עליה חפץ שגרם לפציעתה. המשטרה עצרה את הגבר, בשנות ה-60 לחייו, והוא יובא לחקירה בתחנת המשטרה בעיר. בהמשך ובהתאם לצורכי החקירה הוא יובא לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו.

אתמול נורה למוות בחולון ליאור גרינברג, גבר בן 40 החבר בארגון הפשיעה של יוסי מוסלי. לפי החשד, שני בני אדם רכובים על אופנועים ירו בו ונמלטו. צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו. מהמשטרה נמסר כי הרקע לאירוע ככל הנראה פלילי. באותה שעה, אישה בת 33 אותרה ביישוב ערערה בנגב ללא רוח חיים וכשהיא עם סימני אלימות על גופה. במשטרה פתחו בחקירה ובאיסוף ממצאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully