וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מל"ט אוקראיני ניסה להתנקש בחיי פוטין - אך נכשל

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 14:17

כלי תקשורת רוסיים דיווחו על התרסקות מל"ט מסוג UJ-22 ליד הכפר וורוסקוגו, מזרחית למוסקבה ולפארק התעשייה רודנבו, שבו ככל הנראה אמור היה לבקר פוטין. על פי דיווחים, המל"ט נשא עליו 30 מטעני נפץ מסוג C4 במשקל כולל של 17 קילו

בווידאו: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בביקור בחרסון ולוהנסק/רויטרס

השירות החשאי האוקראיני ניסה ביום ראשון להתנקש בחייו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין באמצעות "מל"ט קמיקזה" ("מל"ט מתאבד"). על פי דיווח של היומון הגרמני "בילד", ניסיון ההתנקשות נכשל, אך נשמר בסוד על ידי הרשויות ברוסיה.

על פי העיתון הגרמני, מל"ט UJ-22 אוקראיני המריא מאוקראינה ביום ראשון אחר הצהריים. מדובר במל"ט האוקראיני המתקדם ביותר של קייב לטווח בינוני של עד 800 קילומטר. המטרה היתה ככל הנראה פארק תעשייה חדש שנבנה ליד מוסקבה.

יורי רומננקו, פעיל אוקראיני בעל קשרים הדוקים לשירותי המודיעין של אוקראינה, כתב כי "בשבוע שעבר קיבלו קציני המודיעין שלנו מידע על נסיעתו של פוטין לפארק התעשייה רודנבו. מל"ט הקמיקזה שלנו עבר דרך כל ההגנה האווירית של הפדרציה הרוסית והתרסק לא רחוק מפארק התעשייה".

כמה כלי תקשורת רוסיים פרטיים דיווחו על התרסקות מל"ט מסוג UJ-22 ליד הכפר וורוסקוגו, מזרחית למוסקבה וכ-20 קילומטרים מזרחית לפארק התעשייה רודנבו. על פי דיווח "בילד", המל"ט נשא עליו 30 מטעני נפץ מסוג C4 במשקל כולל של 17 קילו.

מל"ט שהיה בדרכו להתנקש בוולדימיר פוטין. טוויטר, צילום מסך
המל"ט/צילום מסך, טוויטר
מל"ט אוקראיני שהיה אמור להתנקש בוולדימיר פוטין. טוויטר, צילום מסך
המל"ט/צילום מסך, טוויטר

כתב הקרמלין פאבל זארובין אמר ביום ראשון בבוקר כי הנשיא פוטין מתכנן "לבקר בפארק תעשייה במוסקבה". עוברי אורח רוסים פרסמו ביום ראשון אחר הצהריים תמונות מפארק התעשייה רודנבו, שבהן נראתה מדשאה אפורה בחזית הבניין הראשי שרוססה בצבע ירוק. מסיבות ביטחוניות, ביקוריו של פוטין מתבצעים לעתים יום לפני ההכרזה עליהם.

סרגי סמלני, מומחה לאוקראינה, אמר ל"בילד" כי "ברור כי תקיפה מדויקת נגד ראש המדינה הרוסי באמצעות מל"ט קמיקזה היא פעולה כמעט בלתי אפשרית. אבל עצם העובדה שמל"ט כזה יגיע למקום שבו פוטין מתכנן לשהות היא סטירת לחי לרודן הרוסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully