וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הצבא האוקראיני ביסס עמדות בגדה המזרחית של הדנייפר

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 15:53

אנליסטים סבורים כי אם אוקראינה תוציא לפועל את מתקפת הנגד שלה, יעד מרכזי יהיה לחדור דרך מסדרון האדמה בין רוסיה לחצי האי קרים הכבוש, מה שידרוש חצייה של נהר דנייפר בדרום אוקראינה

הצבא האוקראיני הצליח לבסס עמדות בצד המזרחי של נהר הדנייפר, על פי ניתוח חדש שעורר את השאלה האם הישג זה הוא הסנונית הראשונה של מתקפת הנגד האוקראינית המצופה.

המכון לחקר מלחמה (ISW ), מכון מחקר מוושינגטון הבירה, דיווח בשבת כי כוחות אוקראיניים ביססו דריסת רגל ליד העיר אולשקי, כמו גם "נתיבי אספקה יציבים". האנליסטים סבורים כי אם אוקראינה תוציא את מתקפת הנגד שלה, יעד מרכזי יהיה לחדור דרך מסדרון האדמה בין רוסיה לחצי האי קרים הכבוש, מה שידרוש חצייה של נהר דנייפר בדרום אוקראינה.

בתגובה לניתוח, קראה דוברת פיקוד דרום באוקראינה, נטליה היומניק, לסבלנות. היא לא אישרה אן שללה את הדו"ח אלא אמרה רק כי אי אפשר לחשוף את הפרטים על המבצע הצבאי בדלתת דנייפר מסיבות ביטחוניות ותפעוליות. היא הוסיפה כי המבצע היה "עבודה מאוד קשה" משום שהיה צריך "להתגבר על מכשול כמו הדנייפר".

נסיגת צבא רוסיה מחרסון: תמונת לוויין המראה את הרס פיצוץ גשר דריבקה בחרסון, שפוצצו הרוסים לפני שיצאו מהעיר. 11 בנובמבר 2022. רויטרס
חרסון/רויטרס

מפקד אזור חרסון מטעם הרוסים הכחיש ביום ראשון שהאוקראינים הצליחו לבסס עמדות בגדה המזרחית של הדנייפר. ולדימיר סלדו כתב בטלגרם כי הכוחות הרוסיים "נמצאים בשליטה מלאה" באזור והוסיף כי הכוחות האוקראיניים שאליהם התייחס הדו"ח, הן יחידות חבלה אוקראיניות ש"הצליחו לקחת סלפי" לפני שנסוגו.

אוקראינה קיבלה באחרונה נשק מתוחכם מבעלות הברית שלה במערב. כוחות חדשים ששבו מאימונים במערב גם כן מחזקים את הציפייה למתקפת נגד. סוללות מערכת הגנה מפני טילים פטריוט מתוצרת ארצות הברית הגיעה בשבוע שעבר לאוקראינה.

במלאות 30 שנים למלחמת המפרץ- ארכיון צה"ל במשרד הביטחון חושף חומרים ארכיוניים נדירים: לפני שיגור: סוללת פטריוט אמריקאית בפעולה.. באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון\ נועם וינד, משרד הביטחון
סוללת פטריוט/משרד הביטחון, באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון\ נועם וינד

רוסיה גם כן צפויה להוציא לפועל מתקפות אינטנסיביות יותר באביב, על פי דו"ח ISW, אך קציני הגנה בכירים רוסים מראים סימנים כי הם קוראים לגיבוש ההישגים הקיימים באוקראינה, לעומת מבצעים חדשים ויקרים, בזמן שמוסקבה מתקשה לחדש ציוד צבאי וכוח אדם. יבגני פריגוז'ין, מפקד קבוצת שכירי החרב ואגנר, אף אמר בשבת כי הכוחות הרוסיים צריכים "לעגן את עצמם באופן כזה שיהיה אפשר לעקור אותם רק בטופרי האויב".

משרד החוץ הבריטי העריך כי גורמים בכירים רוסים "ככל הנראה מנסים לעכב גיוס חדש כמה זמן שיצליחו כדי לצמצם את האי נחת בתוך המדינה" וכי משרד ההגנה הרוסי לא יצליח לעמוד ביעד המוצהר של גיוס 400 אלף חיילים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully