וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: צבא אוקראינה הצליח להתקדם לתוך מחוז לוהנסק - לראשונה מאז מרץ

עודכן לאחרונה: 5.10.2022 / 18:50

בתיעוד ברשתות החברתיות נראים חיילים אוקראינים שהצליחו להתקדם לתוך לוהנסק מכמה כיוונים, לאחר שחצו את המחוז הסמוך, דונצק. הכוחות האוקראינים רשמו הישגים גם בדרום המדינה, לא רחוק מהעיר הכבושה חרסון וכבשו בחזרה את העיר זולוטה בלקה

נשיא אוקראינה זלנסקי מכריז על בקשתו להצטרף לנאט"ו/רויטרס

תמונות ברשתות חברתיות הראו היום (רביעי) את הצבא האוקראיני מתקדם בלפחות כפר אחד במחוז לוהנסק המזרחי, לאחר שחצו מהמחוז השכן, דונצק. בתמונה אחת נראית יחידה אוקראינית עומדת ורוכנת סביב תמרור בכפר חרקיבקה בתוך לוהנסק. זאת הפעם הראשונה מתחילת המלחמה בסוף פברואר, שהצבא האוקראיני מתקדם בלוהנסק.

"השחרור של לוהנסק החל", אמר גורם רשמי אזורי. "כמה יישובים כבר שוחררו מהצבא הרוסי", אמר סרהיי היידאיי, מפקד המינהל הצבאי באזור בטלוויזיה הממלכתית. "כל החיילים הבינו שמתקפת נגד היא בלתי נמנעת, הם יובסו".

הקרמלין רואה במחוז כולו כנמצא תחת שליטת רוסיה, בעקבות הסיפוח בסוף השבוע. אך בימים האחרונים, כוחות אוקראיניים התקדמו לאזור מכמה כיוונים, בעקבות ההישגים בחרקוב ודונצק. ברשתות חברתיות נראו חיילים אוקראינים גם בעיר טרני במחוז דונצק, כ-20 ק"מ מהעיר קרמינה בלוהנסק, שם נמצא לטענת מומחים, קו הגנה קריטי לרוסים.

חיילים אוקראינים נכנסו לראשונה למחוז לוהנסק, אוקראינה. טוויטר, אתר רשמי
חיילים אוקראינים נכנסו למחוז לוהנסק לראשונה מאז מרץ/אתר רשמי, טוויטר

על פי דיווחים, חיילים רוסים גם נוטשים מכרות בדרום אוקראינה בכפרים, בעודם נסוגים לגדה המערבית של נהר דניפר. הכוחות האוקראינים הצליחו להתקדם בדרום המדינה לקראת העיר הכבושה חרסון וכבשו את העיר זולוטה בלקה על הגדה המערבית של הנהר, על פי בלוגר צבאי רוסי וגורמים רשמיים אזוריים.

ביום ראשון סגן ראש לשכת נשיא אוקראינה קירילו טימושנקו פרסם סרטון בו נראים כוחות אוקראינים מכריזים כי הם השתלטו על עיירת המפתח לימאן, שרוסיה אמרה מוקדם יותר שחייליה נטשו. "אוקראינים יקרים - היום הכוחות המזוינים של אוקראינה. שחררו והשתלטו על לימאן, אזור דונצק", אמר אחד החיילים בסרטון.

סגן המפקד שמינתה רוסיה לפקד על מחוז חרסון אמר מצדו כי ההתקדמות המהירה של אוקראינה בימים האחרונים קורית משום הצבא הרוסי "מתארגן מחדש". "הצבא הרוסי עורך תמרונים", אמר קיריל סטרמוסוב לערוץ הרוסי הממלכתי RIA Novosti. "הם מתארגנים מחדש בחזית כדי לאפשר לנו להתחזק ולתקוף", הוא אמר. הוא אמר היום כי ההתקדמות האוקראינית בחרסון נעצרה ואין לצבא האוקראיני יכולת לכבוש את חרסון.

מוקדם יותר היום מינה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "מנהלים בפועל" לארבעת המחוזות האוקראיניים שסיפח באופן לא חוקי, על פי סוכנות הידיעות הרוסית TASS. ארבעת המנהיגים החדשים ישלטו עד שמנהלים רשמיים למחוזות ימונו בהתאם לחוק הרוסי, דיווחה הסוכנות.

אלה אותם ארבעה מנהלים שמנהיגים את האזורים עד כה במהלך הכיבוש הרוסי, גם לפני הסיפוח. דניס פושילין הוא מנהל הרפובליקה העממית של דונצק (DPR ) וליאוניד פשצ'ניק מנהל את הרפובליקה העממית של לוהנסק (LPR). ייבגני בליצקי הוא המושל בפועל של זפוריז'יה ו-ולדימיר סלדו של חרסון. ארבעתם חתמו על אמנות סיפוח של מחוזותיהם ב-30 בספטמבר בטקס בקרמלין.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מכריז על סיפוח ארבעת המחוזות באוקראינה. 30 בספטמבר 2022. רויטרס
ולדימיר פוטין מכריז על הסיפוח/רויטרס

פוטין חתם גם כן על חוק הסיפוח של המחוזות, צעד לא חוקי על פי הקהילה הבינלאומית. עם זאת, זה צעד חשוב במאמצים של רוסיה להשתלט על כל אוקראינה.

רוסיה אינה שולטת באופן מלא על האזורים שאותם סיפחה, ומוסקבה מאבדת שטחים לצבא האוקראיני בדרום ומזרח בכל יום שעובר. הקרמלין עצמו לא יודע בדיוק מה הגבולות של השטחים שאותם סיפח. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אף אמר ביום שני כי "נמשיך להתייעץ עם האוכלוסיות בשטחים אלה", לגבי הגבולות.

גורם רשמי אוקראיני אמר כי במחוז זפוריז'יה, רוסיה מנסה לבסס "גבול מדיני" בנקודת הביקורת ואסיליבקה, שמפרידה את שטח בשליטת רוסיה משאר אוקראינה, כולל הבירה של זפוריז'יה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully