וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה הודיעה על נסיגה מחרסון: "יום שחור לצבא הרוסי"

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 23:02

שר ההגנה הרוסי הורה לכוחות לסגת מהעיר ולהתמקד בצידו השני של נהר הדנייפר, זאת לטענתו בכדי "לשמור על חיי המשרתים ואפקטיביות החיילים". בלוגרים רוסיים כינו את הנסיגה "מכה קשה לצבא" ו"דף טראגי בהיסטוריה"

אוקראינה: תושבי חרסון בורחים לחצי האי קרים/רויטרס

שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, הורה היום (רביעי) לכוחותיו לסגת מהעיר חרסון, ולהתמקם על הגדה הנגדית של נהר הדנייפר, הצמוד לעיר.

מדובר באחת הנסיגות המשמעותיות ביותר של רוסיה מתחילת המלחמה, שעשויה גם לסמל מפנה אפשרי בלחימה בין הצדדים. מפקד הכוחות הרוסיים במלחמה באוקראינה, הגנרל סרגיי סורוביקין, אמר היום לטלוויזיה הרוסית כי "לאחר הערכה מקיפה של המצב הנוכחי, הוחלט לנקוט עמדת הגנה לאורך הגדה השמאלית (המזרחית) של נהר הדנייפר".

"אני מבין שזו החלטה קשה מאוד, אך יחד עם זאת נשמר את הדבר החשוב ביותר - חיי המשרתים שלנו, אפקטיביות החיילים שלנו. כרגע אין טעם לשמור על הגדה הימנית של הנהר כשיש ברשותנו שטח מוגבל".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר ההגנה סרגיי שויגו בטקס פתיחת תרגיל בינלאומי, 23 באוגוסט 2021. רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר ההגנה סרגיי שויגו/רויטרס

אתל הכרזתם של המפקדים הרוסיים מגיבו "בלוגריי מלחמה" רוסיים רבים, שתיארו את ההחלטה כ"מכה קשה לרוסיה". "כנראה שנעזוב את העיר, כואב לכתוב על זה עכשיו", נכתב בבלוג War Gonzo, שלו יותר מ-1.3 מיליון מנויים בטלגרם. "במילים פשוטות, אי אפשר להחזיק את חרסון בידיים חשופות. זה דף שחור בהיסטוריה של הצבא הרוסי. של המדינה הרוסית. דף טרגי".

אל ההכרזה הצטרפה בשורה מרה נוספת עבור הצד הרוסי, כשסגן ראש המינהל הצבאי-אזרחי בחרסון, קיריל סטרמוסוב, נהרג היום בתאונת דרכים ביום. סטרמוסוב היה אחד מהבכירים הבולטים ביותרבנסיון הכיבוש הרוסי. שעות ספורות לפני מותו הצהיר סטרמוסוב כי "לצבא הרוסי שליטה מלאה על המצב בדרום"

תושבי חרסון מפונים מהעיר. רויטרס
תושבי חרסון מפונים מהעיר בחודש שעבר/רויטרס

חרסון היא העיר המכרזית של מחוז בעל אותו השם - שהוא אחד מארבעה מחוזות אוקראינים, אותם הכריז הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין בספטמבר, כי הוא מספח אל רוסיה "לתמיד". החדשות בנושא הנסיגה מהאזור מגיעות לאחר שבשבועות האחרונים התקדמו הכוחות האוקראינים אל עבר העיר, ורוסיה פעלה בכדי להעביר יותר מ-100 אלף תושבים לצידו השני של הנהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully