וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: מפקדי צבא ברוסיה דנו בשימוש בנשק גרעיני

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 14:01

הנשיא ולדימיר פוטין לא היה חלק מהשיחות, אך העובדה שמפקדים בכירים דנו בסוגיות האלה מטרידה את ממשל הנשיא ביידן, שלטענתו, השיחות הן ביטוי של התסכול של הגנרלים הרוסים מההפסדים בשטח באוקראינה ואיתות לכך שהאיומים של פוטין אולי יתגשמו

מפקדים בכירים בצבא הרוסי דנו באחרונה מתי וכיצד יכולה מוסקבה להשתמש בנשק גרעיני טקטי באוקראינה, מה שתורם לחשש מתחזק בוושינגטון ובירות נוספות בעולם, על פי גורמים בכירים בארצות הברית, כך דיווח היום (רביעי) "ניו יורק טיימס".

על פי הדיווח, הנשיא ולדימיר פוטין לא היה חלק מהשיחות, אך העובדה שמפקדים בכירים דנו בסוגיות האלה מטרידה את ממשל הנשיא ביידן, משום שלטענתו, זה ביטוי של התסכול של הגנרלים הרוסים מההפסדים בשטח באוקראינה ואיתות לכך שהאיומים של פוטין אולי יתגשמו.

בווידאו: פסגת ביין-פוטין בז'נבה והצהרות של כל אחד מהמנהיגים בנפרד/צילום: רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מכריז על סיפוח ארבעת המחוזות באוקראינה. 30 בספטמבר 2022. רויטרס
לא נכח בשיחות. ולדימיר פוטין/רויטרס

עם זאת, גורמים בכירים בממשל האמריקני אמרו כי אין ראיות לכך שהרוסים מזיזים נשק גרעיני או נוקטים באמצעים אחרים שמעידים על הכנות למתקפה. המידע לגבי השיחות הופץ בממשלה באמצע אוקטובר, על פי הדיווח.

הגורמים האמריקנים לא יכלו לתאר את התרחישים שבהם מפקדי הצבא שקלו להשתמש בנשק גרעיני. עם זאת, ראש ה-CIA, ויליאם ברנס, אמר בעבר כי אם פוטין יחוש ייאוש לגבי המלחמה באוקראינה, הוא אולי יחליט להשתמש בנשק גרעיני.

לדברי מומחי צבא, שימוש בנשק גרעיני לראשונה מזה יותר מ-75 שנים יהווה שינוי מהותי במלחמה. אף שהיקף ההרס תלוי בגורמים רבים, כולל עוצמת הנשק, הגודל שלו והרוח, אפילו פיצוץ קטן עלול להוביל למותם של אלפים ולהפוך את אוקראינה למקום בלתי ניתן למחיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully