וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין למקרון: לא צריך להטיל אטום דווקא על עיר גדולה כדי לנצח במלחמה

עודכן לאחרונה: 6.11.2022 / 9:27

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הבהיל מנהיגים במערב כשהתייחס למתקפה הגרעינית האמריקנית על הירושימה ונגסקי ב-1945 במהלך שיחה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, על פי מקורות דיפלומטיים

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הבהיל מנהיגים במערב כשהתייחס למתקפה הגרעינית האמריקנית על הירושימה ונגסקי ב-1945 במהלך שיחה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, כך אמרו מקורות דיפלומטיים ל"דיילי מייל".

על פי המקורות, פוטין אמר כי ההפצצות - שסיימו את מלחמת העולם השנייה הודות לכניעת היפנים - הוכיחו כי "לא צריך להתקיף את הערים הגדולות כדי לנצח". בשתי המתקפות, ב-6 וב-9 באוגוסט נהרגו על פי הערכות 129-226 אלף אנשים. יפן נכנעה ב-15 באוגוסט.

לדברי אחד המקורות: "מקרון נבהל לשמע הדברים. זה נשמע כמו רמז מאוד גדול לכך שפוטין עשוי לפוצץ נשק גרעיני טקטי במזרח אוקראינה, ולא לגעת בקייב כלל. נראה שזה עיקר דבריו". מקור בממשלת צרפת אמר ל"דיילי מייל" כי "שני הנשיאים דנו בסכנה שטמונה בשימוש בנשק גרעיני. פוטין רוצה להעביר את המסר שכל האפשרויות פתוחות, בהתאם לדוקטרינה הרוסית".

ולדימיר פוטין. טוויטר, אתר רשמי
נשיר רוסיה ולדימיר פוטין/אתר רשמי, טוויטר
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. 10 בספטמבר 2022. רויטרס
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי/רויטרס

גורמים רשמיים הזהירו כי פוטין עשוי להשתמש בנשק גרעיני אחרי שצבא אוקראינה תקף גשר המחבר בין רוסיה לחצי האי קרים - צעד שפוטין אמר כי "חצה את כל הקווים האדומים".

ב-12 באוקטובר אמר מקרון בראיון שצרפת "לא תשתמש" בנשק גרעיני בתגובה למתקפה גרעינית רוסית באוקראינה. "דוקטרינת הגרעין של צרפת מבוססת על האינטרסים של המדינה שמוגדרים בברור. האינטרסים האלה לא יסוכנו אם תהיה מתקפה בליסטית גרעינית באוקראינה או באזור".

מקרון שולל עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביום שלישי והסכים לסייע לחזק את ההגנות האוויריות של אוקראינה. שיחת הטלפון האחרונה שפורסמה בין שני הנשירין היתה ב-11 בספטמבר, כשמקרו דרש "הפסקת אש באוקראינה ושיקום הריבונות של אוקראינה".

האמירות על מתקפה גרעינית, על פי הדיווח, מגיעות על רקע האזהרות של פוטין כי על תושבי העיר חרסון במזרח אוקראינה, שנכבשה על ידי הרוסים, לפנות את האזור לאור ההתקדמות של הצבא האוקראיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully