וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: משטר צבאי הוטל על ארבעת המחוזות המסופחים באוקראינה

עודכן לאחרונה: 19.10.2022 / 16:02

הגנרל סרגיי סורוביקין, שמונה באחרונה לפקד על הצבא הרוסי באוקראינה, אמר בראיון ראשון מאז מינויו לטלוויזיה הממלכתית, כי המצב בחרסון "אינו קל כעת" וכי העדיפות בדרום היא לשמור על אזרחים ועל חיילים

בווידאו: הצבא הרוסי נחלש בדרום אוקראינה, 19 באוקטובר 2022/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (רביעי) כי הקרמלין העביר חוק שמטיל משטר צבאיעל ארבעת המחוזות באוקראינה שרוסיה סיפחה לא מזמן - חרסון, זפוריז'יה, לוהנסק ודונייצק. פוטין אמר את הדברים במהלך פגישה של המועצה לביטחון לאומי ושל הבית העליון של הפרלמנט.

פוטין אמר גם כי ביקש מהממשלה להכין צו שמורה על הקמה של ועדת תיאום מיוחדת תחת ראש הממשלה רוסי מישוסטין. "המועצה החדשה תתאם אמצעים לחיזוק הביטחון האזורי", הוא אמר.

נשיא רוסיה גם פירסם צו שמגביל את התנועה בשמונה אזורים הגובלים באוקראינה, קרסנודר, בלגורוד, ברייאנסק, וורונז', קורסק ורוסטוב, כמו גם חצי האי קרים וסבסטופול, שאותם סיפחה רוסיה ב-2014.

יועץ נשיא אוקראינה, מיקיילו פודולייק, אמר בתגובה כי ההכרזה על משטר צבאי היא "פסאודו לגליזציה של הביזה של נכסים אוקראיניים בשם אחר. זה לא משנה דבר מבחינת אוקראינה: נמשיך בשחרור השטחים שלנו", הוא צייץ

רוסיה הכריזה בסוף ספטמבר על סיפוח ארבעת המחוזות שכבשה במזרח אוקראינה, לוהנסק, דונצק, זפוריז'יה וחרסון. בטקס חגיגי שנערך במוסקבה, נשא דברים הנשיא ולדימיר פוטין, שלאחר מכן צפוי לפגוש את מושלי המחוזות הכבושים. "יש ארבעה מחוזות נוספים לרוסיה, העם אמר את דברו במשאל העם", אמר פוטין.

תקיפת מל"טים מתאבדים תוצרת איראן בקייב, בירת אוקראינה/רויטרס

תושבים מהעיר חרסון החלו לצאת מהאזור באמצעות ספינות הבוקר לאחר שגורמים רשמיים במוסקבה אמרו כי המצב באזור אינו בטוח. בתקשורת הרוסית הראו אנשים נמלטים להגדה המערבית של נהר דניפר לגדהה שמאלית במטרה להפנות את העיר לפני מתקפה אפשרית אוקראינית. המפקד הרוסי הצבאי הבכיר באוקראינה רמז אתמול (שלישי) על כך שהאחיזה של מוסקבה בחרסון.

הגנרל סרגיי סורוביקין, שמונה באחרונה לפקד על הצבא הרוסי באוקראינה, אמר בראיון ראשון מאז מינויו לטלוויזיה הממלכתית, כי המצב בחרסון "אינו קל כעת" וכי העדיפות בדרום היא לשמור על אזרחים ועל חיילים. "אי אפשר לשלול החלטות קשות", אמר אך לא פרט.

בימים האחרונים רוסיה מתקיפה את אוקראינה באמצעות טילים ומל"טים מתאבדים. אתמול הודיע נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי 30% מתשתיות האנרגיה במדינה נהרסו במקתפות הטילים. "אוקראינה נמצאת תחת אש מצד הכובשים. הם ממשיכים לעשות את מה שהם עושים הכי טוב - להטיל טרור ולהרוג אזרחים", הוא אמר.

עוד בוואלה!

אוקראינה: לפחות 4 הרוגים בקייב ב"מתקפת מל"טים מתאבדים" תוצרת איראן

לכתבה המלאה
בווידאו: נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ונציגי ארבעת המחוזות לאחר ההכרזה על הסיפוח/צילום: רויטרס

קייב הטילה באחרונה איפול על החדשות בדרום המדינה, מה שמוביל להשערות כי היא מתכוננת למתקפה חדשה בחרסון. "כשהאוקראינים מכריזים על איפול חדשות, סימן שמשהו מתרחש. הם עשו כך בעבר כשהיתה מתקפה גדולה", אמר מייקל קלארק, מנכ"ל לשעבר במכון המלכותי לשירותים מאוחדים, ל"סקיי ניוז".

ולדימיר סלדו, ראש המינהל באזור חרסון מטעם רוסיה, אמר אתמול כי רוסיה מעבירה אזרחים לגדה המערבית של נהר דניפר ממחוזות צפוניים לחרסון, היכן שהכוחות האוקראיניים התקדמו בשבועות האחרונים, על מנת לא לעכב את תנועת הצבא הרוסי.

שרידי מל"ט מתאבד איראני מדגם שהאד-136 בקייב, אוקראינה, 17 באוקטובר 2022. רויטרס
שרידי מל"ט איראני בקייב/רויטרס
סרגיי סורוביקין. ויקיפדיה, אתר רשמי
מפקד הצבא הרוסי באוקראינה/אתר רשמי, ויקיפדיה

חרסון הוא אחד מארבעה מחוזות שרוסיה כבשה וסיפחה באחרונה, ויש לו חשיבות אסטרטגית גדולה. במחוס עובר הנתיב היבשתי היחיד לחצי האי קרים שרוסיה כבשה ב-2014, כמו גם שפך נהר דנייפר, נהר באורך 2,200 ק"מ שחוצה את אוקראינה.

מאז תחילת אוקטובר, הכוחות האוקראיניים פרצו דרך קווי החזית של רוסיה והתקדמו בדרום לאורך הגדה המערבית, במטרה לנתק את הכוחות הרוסיים מקווי האספקה ונתיבי בריחה. מושל רוסטוב, הגובל בשטחים אוקראיניים שסופחו לרוסיה, אמר כי המחוז שלו מוכן לקבל את כל מי שרוצה לעזוב את חרסון.

על פי הצבא האוקראיני, חייליו השתלטו בחזרה על 600 יישובים בחודש האחרון, כולל 75 באזור חרסון. בריחה של אזרחים מחרסון תהווה מהלומה לעובדה שרוסיה טוענת כי סיפחה 15% מאוקראינה ושילבה שטח בגודל פורטוגל בתוך רוסיה. הקרמלין שלח לאזור את חייליו הטובים כדי להגן על הגדה המערבית של הנהר, אך הכוח יכול לקבל אספקה רק מהצד השני של הנהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully