וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה הפציצה עיר בשטחה בטעות - 3 בני אדם נפצעו ובניין מגורים פונה

עודכן לאחרונה: 21.4.2023 / 19:39

משרד ההגנה הרוסי הודיע שהפיצוץ בעיר בלגורוד, הסמוכה לגבול אוקראינה, נגרם על ידי מטוס קרב רוסי שהטיל את הפצצה בטעות מעל העיר. ההודעה הגיעה לאחר שבתחילה ההאשמות הופנו לאוקראינה, וכמה מהתושבים חששו מפלישה אוקראינית לאזור

בווידאו: כוחות רוסים משמידים מחסן המכיל נשק מערבי באוקראינה/צילום: רויטרס

שלושה בני אדם נפצעו הלילה (שישי) מפיצוץ בעיר בלגורוד ברוסיה, הסמוכה לגבול אוקראינה. מאוחר יותר מסר משרד ההגנה הרוסי כי מדובר בהפצצה של מטוס קרב של צבא המדינה, שהטיל את הפצצה בטעות מעל העיר.

הדיווחים על הפיצוץ בבלגורוד, שמונה כ-400,000 תושבים, הגיעו לראשונה במהלך הלילה. סרטוני הווידאו שהופצו ברשת הראו כי הפיצוץ אירע ליד בלוק דירות מגורים, דבר שעורר בהלה באזור. עוד נראה כי עשן ולהבות התנוססו ליד צומת שהתנועה בו פעלה באותה שעה.

החשד לנסיבות הפיצוץ נפל תחילה על אוקראינה. מאז תחילת המלחמה בשנה שעברה, השלטונות הרוסיים האשימו את קייב בשורה של התקפות חשאיות על גשרי רכבת ויעדים מרכזיים אחרים בבלגורוד. כמה מתושבי העיר אמרו שהם חוששים שהאוקראינים עלולים אף לפלוש לשם.

על אף ההשערות, משרד ההגנה הרוסי פרסם הבוקר הצהרה ובה נאמר כי הפיצוץ נגרם על ידי "פריקה מקרית של תחמושת תעופה" על ידי מטוס קרב רוסי שטס מעל בלגורוד בשעות הערב אתמול. המטוס זוהה כ-Su-34, הנחשב לאחד המטוסים הרוסיים המתקדמים ביותר.

עוד בוואלה!

דדליין בחצות: העליון בארה"ב יקבע לגבי נגישות גלולה להפלה

לכתבה המלאה
חיילם אוקראינים חוזרים מהקרבות בבחמוט. רויטרס
בתחילה החשדות הופנו לאוקראינה/רויטרס

ויאצ'סלב גלדקוב, מושל אזור בלגורוד, אמר כי שלושה בני אדם נפצעו בתקרית, כולל אחד שסבל מזעזוע מוח. הפיצוץ הרעיד את בניין המגורים הסמוך עד כדי כך שהרשויות המקומיות החליטו לפנות אותו. "תודה לאל שאף אחד לא נהרג", אמר גלדקוב. ממשרד הביטחון נמסר כי האירוע נמצא בחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully