וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש קבוצת ואנגר: רוב הסיכויים שמתקפת הנגד האוקראינית תצליח

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 15:01

אוקראינה צפויה לקבל בקרוב את מערכת ההגנה מפני טילים פטריוט מארצות הברית: "הציבור יידע שהציוד החדש הגיע ברגע שהמטוס הרוסי הראשון ייורט"

בווידאו: צילומי לוויין מראים את ההרס בבחמוט/רויטרס

הסיכויים שמתקפת הנגד המתוכננת של אוקראינה תצליח גבוהים יותר מהסיכויים לכישלון, על רקע ה"משבר" ברוסיה, כך אמר ראש קבצת שכירי החרב ואגנר. ויקטור פריגוז'ין הזהיר מפני האליטה האנוכית העצמאית שנמצאת בנקודת משבר בשל "כישלונות הצבא להבטיח ניצחון מהיר".

הוא האשים חברים בקהילה, שאותה הוא מגדיר "אליטה המקורבת לשלטון שפועלת בעצמאות מההנהגה הפוליטית של המדינה ויש לה אג'נדה משלה", בחבלה בהצלחה של רוסיה כדי לשוב ולחיות את חיי המותרות שמהם נהנו לפני המלחמה.

המכון לחקרי מלחמה (ISW), מכון מחקר אמריקני, אמר כי פריגוז'ין סבור ש"האויבים הפנימיים" ידחפו את הקרמלין לעשות פשרות רציניות, כולל השבת שטח לאוקאראינה במהלך כמה שנים.

הסמל של קבוצת ואגנר. טוויטר, צילום מסך
הסמל של קבוצת ואגנר/צילום מסך, טוויטר
חיילים אוקראינים מטיסים מל"ט ליד בחמוט, אוקראינה, נובמבר 2022. רויטרס
חיילם אוקראינים בבחמוט/רויטרס
חיילם אוקראינים חוזרים מהקרבות בבחמוט. רויטרס
חיילים אוקראינים חוזרים מבחמוט/רויטרס
חיילם אוקראינים חוזרים מהקרבות בבחמוט. רויטרס
חיילים אוקראינים חוזרים מבחמוט/רויטרס
גשר הרוס ליד בחמוט. GettyImages
בחמוט/GettyImages

פריגוז'ין קרא לרוסיה להתעלם מהאליטה ורוצה להגיע לפשרה, ואמר כי הצבא אינו יכול להפסיק להילחם כעת, במיוחד על רקע דברי משרד ההגנה הרוסי, כי לוחמי ואגנר הצליחו להשתלט על שני אזורים נוספים בצפון-מערב ובדרום-מזרח בחמוט.

העיר נתונה ל"קרבות עקובים מדם חסרי תקדים בעשורים האחרונים", אמר דובר הצבא האוקראיני היום (ראשון). לדבריו, הקרבות מתנהלים במרכז החלק האורבני של בחמוט, אך הכוחות האוקראיניים מחזיקים מעמד.

במקביל, אוקראינה צפויה לקבל בקרוב את מערכת ההגנה מפני טילים פטריוט מארצות הברית, אמר דובר חיל האוויר האוקראיני יורי אינחט. "הציבור יידע שהציוד החדש הגיע ברגע שהמטוס הרוסי הראשון ייורט", הוא אמר. קבוצה של 65 חיילים אוקראינים השלימו א האימונים שלהם בבסיס פורט סטיל באוקלהומה בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully