וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה "מוכנה לדון" בחצי האי קרים - אם המתקפה שלה תצלח

עודכן לאחרונה: 6.4.2023 / 12:21

אנדריי סיביגה, סגן ראש הלשכה של הנשיא, אמר בראיון: "אם נצליח להשיג את היעדים האסטרטגיים שלנו בשדה הקרב, וכשנגיע לגבול המינהלי עם חצי האי קרים, נהיה מוכנים לפתוח דף דיפלומטי חדש כדי לדון בסוגיה. זה לא אומר שאנחנו מוותרים על שחרור של חצי האי באמצעות הצבא"

בווידאו: תיעוד של פיצוץ סכר במחוז חרסון שבדרום אוקראינה/מערכת וואלה!

אוקראינה אמרה כי היא מוכנה לדון בעתיד חצי האי קרים, שסופח לרוסיה ב-2014 - האמירה ברורה ביותר לגבי האינטרס של קייב במשא ומתן, מאז הפסיקה את שיחות השלום באפריל, כך דיווח היום (חמישי) אתר "פייננשל טיימס".

בראיון לעיתון הכלכלי, אנדריי סיביגה, סגן ראש הלשכה של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אמר כי "אם נצליח להשיג את היעדים האסטרטגיים שלנו בשדה הקרב, וכשנגיע לגבול המינהלי עם חצי האי קרים, נהיה מוכנים לפתוח דף דיפלומטי חדש כדי לדון בסוגיה. זה לא אומר שאנחנו מוותרים על שחרור של חצי האי קרים על ידי הצבא שלנו".

האמירות הן שינוי ברור וראשון במדיניות של ממשלת אוקראינה מזה חודשים, ומרמזות על קבלה של העובדה שהמדינה לא תצליח להשיב את כל השטחים האבודים באמצעות כוחות צבא - אף שהאפשרות הזאת לא ירדה מהפרק.

אוקראינה: תושבי חרסון בורחים לחצי האי קרים/רויטרס
בווידאו: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בביקור בסבטופול, אוקראינה/רויטרס

זלנסקי ניתק כמעט כל קשר עם ממשלת רוסיה לאחר שמוסקבה סיפחה ארבעה מחוזות במזרח אוקראינה בשנה שעברה. באותו זמן, הוא אמר כי שיחות שלום עם רוסיה לא יהיו אפשריות כל עוד ולדימיר פוטין מכהן כנשיא רוסיה. פוטין הואשם מאז בפשעי מלחמה על ידי בית המשפט הפלילי הבינלאומי בהאג.

שר חוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר השבוע כי אינו רואה סיכוי מציאותי לשיחות שלום כעת, אף שהצבא הרוסי לא הצליח לרשום התקדמות משמעותית מאז הקיץ. גם הכלכלה רוסית מידרדרת על רקע הסנקציות המערביות שהוטלו עליה בתגובה לפלישה לאוקראינה. מטבע הרובל נפל לשפל מול הדולר של 12 חודשים ביום שישי.

אמירות סיביגה מגיעות ביום שבו נשיא צרפת עמנואל מקרון ונשיאות הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין נמצאים בבייג'ינג לשיחות בנוגע לסוגיות שונות - כולל ההצעה של סין לסיום המלחמה באוקראינה. הצעותיה של סין נדחו בתחילה על ידי בעלות הברית המערביות של אוקראינה, משום שהן מאפשרות לרוסיה לשמור על השטחים שכבשה. קייב מנגד מקווה לפתוח ערוץ תקשורת ישיר לבייג'ינג - שעדיין לא נפתח על רקע ביקורו של נשיא סין שי ג'ינפינג בחודש שעבר במוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully