וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי הארץ השטוחה הוציאו 75 אלף ש"ח על ניסוי שהוכיח "בטעות" שכדור הארץ עגול

26.4.2023 / 0:02

חוקר המאמין בתיאוריה לפיה כדור הארץ שלנו שטוח ביצע ניסוי שאמור היה להוכיח את התיאוריה שלו אך הוכיח בדיוק ההפך - שמבנה הכוכב שלנו כדורי. צפו בתגובה שלו לתוצאות הניסוי

BEHIND THE CURVE Official Trailer/Netflix

קבוצת תומכי התיאוריה הטוענת כי כדור הארץ שטוח ולא עגול רק הולכת וגדלה עם השנים. גם הניסיונות להוכיח אותה מתרבים. כבר היו אלה שניסו לטעון שהסיבה שמטוסים טסים ישר מוכיחה שכדור הארץ שטוח, אך טענה זו הופרכה כמובן כשטייסים העידו שהם צריכים לשנות כל הזמן את המהירות והגובה שלהם כדי לדבוק בעקומת כוכב הלכת. אחרים הכחישו שאסטרונאוטים ביקרו בחלל וטענו שהתיעוד ממצלמותיהם, המשקף את צורתו המעוגלת של כדור הארץ, זויף - על אף שיש מאגר ראיות זמין שמוכיח את אמינות הדבר. לא משנה מה - המאמינים לא מוכנים לוותר על הרעיון.

אחד מהם החליט לבצע ניסוי שצולם לטובת הסרט התיעודי של נטפליקס "מאחורי העקומה" (Behind the Curve) העוקב אחר דרך חשיבתם של תומכי הארץ השטוחה. על אף שהסרט יצא כבר ב-2018, רק עכשיו הניסוי הכושל הפך לוויראלי. על פי הערכות, אנשי הארץ השטוחה הוציאו 20 אלף דולר (כ-75 אלף שקלים) על הפקת הניסוי שנועד להוכיח אחת ולתמיד שכדור הארץ שטוח.

זה היה הניסוי שלהם

במסגרת הניסוי הציב החוקר מצלמה בחדר חשוך, שנועדה לתעד את קרן האור שתעבור דרך שני חורים בשני קירות מקבילים. בצד השני של הקירות יעמוד אדם עם פנס ויאיר לכיוון המצלמה דרך החורים. המצלמה, החורים והפנס יוצבו בגובה של 5 מטרים מהאדמה ובמרחק של 15 מטרים מהמצלמה לפנס. כעת תוצאות הניסוי פשוטות: אם ניתן יהיה לראות את האור במצלמה, זה אומר שהפנס, החורים בקירות והמצלמה נמצאים בהפרשים שווים מעל פני הקרקע והמסקנה המתבקשת תהיה שכוכב הלכת שלנו שטוח. אם לא ניתן יהיה לראות את האור במצלמה והוא יצטרך להרים את הפנס כדי שזה יקרה, המסקנה תהיה שכדור הארץ עגול כי ההפרשים מהקרקע שונים.

"אם אתה מסתכל דרך החור הזה, דרך החור הבא, ורואה את האור, 5 מטרים מגובה פני המים, כדור הארץ שטוח", אומר החוקר בניסוי, "עם זאת, אם הוא מחזיק אותו בגובה 7 מטרים ורק אז אנחנו רואים את האור, ובכן זה בגלל שכדור הארץ עגול. אני אמור להיות מסוגל לראות את האור רק כאשר הוא בגובה 5 מטרים".

עוד באותו נושא
זוג שבטוח שכדור הארץ שטוח נעצר - אחרי שניסה להפליג לקצה העולם

תיעוד קשה: הסוף הטרגי של מי ששיגר עצמו לחלל כדי להוכיח שהעולם שטוח

חובת צפייה: הסוף של מי ששיגר את עצמו לחלל ברקטה ביתית כדי להוכיח שכדור הארץ שטוח

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ניסה להוכיח שכדור הארץ שטוח/Behind the Curve - Netflix

מצב שכזה יוכיח שכדור הארץ שטוח:

הניסוי שאמור היה להוכיח שכדור הארץ שטוח. NETFLIX, צילום מסך
הניסוי שאמור היה להוכיח שכדור הארץ שטוח/צילום מסך, NETFLIX

מצב שכזה יוכיח שכדור הארץ עגול:

הניסוי שאמור היה להוכיח שכדור הארץ שטוח. NETFLIX, צילום מסך
ומה לדעתכם קרה בסוף?/צילום מסך, NETFLIX

תוצאות הניסוי

מנחשים מה היו תוצאות הניסוי? בתפנית הומוריסטית ויקרה, אכן לא היה ניתן לראות את האור כשהוא הוצב בגובה 5 מטרים מעל הקרקע - בגובה המצלמה, מה שגרם לתומך הארץ השטוחה למלמל במבוכה "מעניין... מעניין מאוד".

לאחר שהסרטון הפך לוויראלי, רוב התגובות כללו אנשים שהזדעזעו מכך שהחוקר סירב להאמין למראה עיניו והמשיך לטעון שהתיאוריה שלו נכונה. "אני בטוח שהוא לעולם לא יקבל את זה", כתב אחד ואחר הוסיף: "זה כל כך מהנה לראות איך כל תפיסת עולמו מתמססת לנגד עיניו". צופה נוסף כתב: "צפיתי בסרטון הזה כל כך הרבה פעמים. איך הוא לא נתן את ההסבר שלו לזה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully