וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובת צפייה: הסוף של מי ששיגר את עצמו לחלל ברקטה ביתית כדי להוכיח שכדור הארץ שטוח

27.3.2018 / 9:37

חבר אגודת הארץ השטוחה בנה לעצמה רקטה כדי שיוכל להמריא לחלל ולהביא הוכחות מתועדות לכך שכדור הארץ למעשה שטוח. בניסיון השלישי שלו להמריא לחלל הוא גם הצליח - אבל הגיע לגובה של 570 מטרים בלבד והתרסק. צפו בשיגור המסוכן

גבר רוצה לשגר רקטה ולהוכיח שהעולם שטוח/צילום: יוטיוב, עריכה: ורד לידני

אנחנו מרגישים אשמים עכשיו. על תכניתו המטורפת של מייק יוז בן ה-61, המכונה גם "המטורף", דיווחנו לכם פה רק לפני כמה חודשים - ולמרות שידענו שהוא הולך לעשות הכול כדי להוציאה לפועל, אפשרנו לזה לקרות. עכשיו בגללנו (וכן גם בגללכם, אל תפילו את זה רק עלינו) הוא שיגר את עצמו לחלל ברקטה תוצרת בית שבנה בעצמו כדי לצלם את כדור הארץ ולהוכיח שהמבנה שלו שטוח ולא כדורי. הוא הגיע לגובה של 570 מטרים - והתרסק בלי להביא הוכחות לכלום. אנחנו מתנחמים במחשבה שהוא כל כך מטורף - שהוא כנראה היה מוצא דרך לעשות את זה גם אם היינו מנסים לעצור אותו.

מייק - חבר אגודת הארץ השטוחה המאמינה שכדור הארץ הוא למעשה שטוח ושנאס"א, אריסטו ופיתגורס שיקרו לנו - תכנן מזה שנים לשגר את עצמו ברקטה לשמים כדי להביא לנו הוכחות מצולמות למה שהוא מאמין בו. נהג הלימוזינה מקליפורניה בנה לעצמו רקטה המופעלת בקיטור בעזרת כספי האגודה כדי לשגר עצמו ממדבר מוהאבי, אחרי שעשה זאת גם ב-2014 ונכשל בשלב ההוכחות. בשבת האחרונה הצליח יוז לשגר עצמו לשמים - ונפצע כשהתרסק מטה, שוב בלי הוכחות.

מייק יוז משגר את עצמו לחלל כדי להוכיח שכדור הארץ שטוח. Matt Hartman, AP
מייק יוז שיגר עצמו לחלל/AP, Matt Hartman

עוד בנושא

עוד באותו נושא

האיש הזה מתכנן לשגר את עצמו ברקטה תוצרת בית לחלל כדי להוכיח שכדור הארץ שטוח

לכתבה המלאה

מייק הובהל לבית החולים כשהוא חבול עם פציעת גב קלה בלבד. לפחות הוא היה מספיק חכם כדי לחבר לרקטת Liberty One שלו שני מצנחים שהאטו את מהירות ההתרסקות. לעומתו, הרקטה ניזוקה די קשה מקדימה, אולם נותרה עדיין בשלמותה. לאחר ההתרסקות סיפר מייק שהוא גאה בעצמו שהצליח לעמוד באתגר שלו - על אף שלא הצליח להביא הוכחות מצולמות. מדבריו נראה שהוא ידע שהמטרה שלו בלתי מושגת - ובכל זאת עשה את זה רק כדי להראות שהוא יכול.

"נמאס לי שאנשים אומרים לי שאני פחדן ושאין לי אומץ לבנות רקטה ולטוס. הנה, בניתי רקטה והייתי מספיק גבר כדי לעשות את זה", הוא סיפר ל"מטרו", "אני לא מאמין במדע. האם אני מאמין שמבנה כדור הארץ פריזבי? כן. האם אני יודע את זה בוודאות? לא. בגלל זה רציתי להגיע לחלל. האם אני שמח שעשיתי את זה? כן. אני חושב. אדע בבוקר. בטח לא אוכל לצאת בכלל מהמיטה. לפחות אוכל לחזור הביתה, לאכול ולראות שוב את החתולים שלי".

מייק יוז משגר את עצמו לחלל כדי להוכיח שכדור הארץ שטוח. Matt Hartman, AP
הוא נחבל ונפצע קל בגב. מייק יוז מפונה לבית החולים/AP, Matt Hartman

צפו בשיגור:

פעם שלישית גלידה

מייק ניסה לשגר את עצמו לחלל בעבר. ב-2014 הוא הצליח לטוס על רקטה דומה אבל פחות טובה לגובה של כמעט 427 מטרים, נפצע קשה בנחיתה ונזקק לכמה חודשי שיקום. הפעם הוא ניסה לגייס כספים לבניית רקטה משודרגת דרך קיקסטארטר, אך הצליח לגייס רק סכום של 310 דולרים מתוך 20 אלף הדולרים שנזקק להם. למזלו, אגודת הארץ השטוחה עזרה לו לגייס עוד 8 אלף דולר ואת השאר הוא הוציא מכיסו.

מועד השיגור המקורי נקבע לנובמבר דאשתקד, רק שאז הוא סיפר לוושינגטון פוסט שהממשל הציב כמה מכשולים בדרכו שאילצו אותו לדחות את מועד השיגור. ממשרד ניהול המקרקעין נמסר שלמייק לא ניתן אישור לשיגור הרקטה שלו בשטח ציבורי. רבים האמינו שמייק תירץ את העניין כדי לחזור בו מההחלטה המטופשת - אולם כמה חודשים לאחר מכן הוא הוכיח את רצינותו כשקבע מועד שיגור נוסף בפברואר.

בפעם השנייה הוא קיבל תמיכה מאדם בשם אלברט אקורה, שבבעלותו שטח אדמה ענק במדבר. הוא אישר לו להמריא מהשטח שלו כדי להתגבר על עניין האישורים, אולם אז נתקל בבעיות טכניות בשיגור הרקטה. הוא שיפץ אותה וקבע מועד שלישי לשבת האחרונה. גם אז תנאי מזג האוויר היו לרעתו: הרוח הייתה חזקה מדי ומייק חשש שייאלץ לדחות שוב את תכניתו "המבריקה". הפעם הוא לא ויתר ובסביבות השעה 15:00 אחה"צ הוא שיגר את עצמו ברקטה שהייתה זקוקה ל-70 גלונים של מים כדי להמריא למרחק המכובד הזה. וולדו סטייקס, שעזר ליוז במהלך הדרך, סיפר שהרקטה הגיעה למהירות של 563 קמ"ש לפני שמייק משך במצנח שלו. בעל השטח נכח גם הוא בזמן השיגור וסיפר שהשיגור נמשך בין 3-4 דקות.

מייק יוז והרקטה איתה הוא רצה להוכיח שכדור הארץ שטוח. HO courtesy of Mad Mike Hughes via AP, AP
מייק יוז בנסיונותיו הקודמים/AP, HO courtesy of Mad Mike Hughes via AP

אגודת הארץ השטוחה פועלת מאז 1956 במטרה לקדם את האמונה שכדור הארץ שטוח ולא כדורי. היא נוסדה ע"י האנגלי סמואל שנטון ומקום מושבה בלמקסטר, קליפורניה. האגודה פועלת כיום בעיקר ברשת ומפרסמת סרטוני הסברה. כרגע חברים שם רק מעל ל-500 אנשים שמפוצלים לשתי סיעות נפרדות עם אתרי אינטרנט מתחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully