וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש הזה מתכנן לשגר את עצמו ברקטה תוצרת בית לחלל כדי להוכיח שכדור הארץ שטוח

27.11.2017 / 0:04

זו לא בדיחה: חבר אגודת הארץ השטוחה המאמין כי כדור הארץ למעשה שטוח מתכנן לשגר את עצמו ברקטה לשמים כדי להביא הוכחה מצולמת למבנה כדור הארץ - אבל יתכן שהוא ייאלץ לוותר על החלום

גבר רוצה לשגר רקטה ולהוכיח שהעולם שטוח/צילום: יוטיוב, עריכה: ורד לידני

מעטים יודעים, אבל מזה שישה עשורים קיימת קבוצת די גדולה של אנשים שלא מאמינים במדע ובטוחים שכודור הארץ שלנו הוא כלל לא כדור. אגודת הארץ השטוחה פועלת מאז 1956 במטרה לקדם את האמונה שכדור הארץ שטוח ולא כדורי. היא נוסדה ע"י האנגלי סמואל שנטון ומקום מושבה בלמקסטר, קליפורניה. כיום האגודה פועלת בעיקר ברשת ומפרסמת סרטוני הסברה. כרגע חברים שם רק מעל ל-500 אנשים שמפוצלים לשתי סיעות נפרדות עם אתרי אינטרנט מתחרים

אחד מחברי האגודה, מייק "המטורף" יוז, נהג לימוזינה בן 61 עם כינוי הולם,, בנה רקטה תוצרת בית במטרה לשגר את עצמו מעל מדבר מואהבי בקליפורניה ולהביא הוכחה מתועדת מהחלל למבנה השטוח של כדור הארץ. למעשה הוא כבר ניסה לעשות את זה ב-2014 אולם נכשל.

יוז, תושב קליפורניה, סיפר לתקשורת המקומית שלימד את עצמו איך לבנות רקטה המופעלת בידי קיטור מתוך כוונה לטוס קילומטרים אל השמים ולצלם את כדור הארץ בצורה כזו שתוכיח סופית שנאס"א משקרת ומטעה אותנו בתמונות של כדור הארץ מהחלל שהיא מפרסמת ולספק הוכחה מצולמת שאנחנו חיים על כוכב שטוח. אחת מהבעיות שהוא נתקל בהן עד כה היא שלפחות כרגע הגובה אליו הרקטה שלו מסוגלת להגיע זה 550 מטרים בלבד (במהירות של 800 קמ"ש), כך שלא ברור כיצד הוא מתכנן להוכיח ככה משהו - או לצאת מזה בחיים. גם אם יצליח להגיע לגובה המיועד, ספק אם יהיה מוכן להודות בטעותו, בטח אחרי שנעזר בכספי "אגודת הארץ השטוחה" לבניית הרקטה שלו.

מייק יוז והרקטה איתה הוא רצה להוכיח שכדור הארץ שטוח. HO courtesy of Mad Mike Hughes via AP, AP
מייק יוז יצליח לטוס ברקטה ולהוכיח שכדור הארץ שטוח?/AP, HO courtesy of Mad Mike Hughes via AP

עוד ב"אסור לפספס":

עוד באותו נושא

אור בוהק או חלל חשוך? אנשים שמתו וחזרו לחיים מספרים על החוויה

לכתבה המלאה

יוז שמתכנן לשדר את הכל בשידור חי ברשת טוען שהוא מודע לסיכונים שהוא לוקח, "אם אתה לא מפחד עד מוות, אתה אידיוט", הוא הסביר, "זה מפחיד לאללה, אבל אף אחד לא חי לנצח". הוא הוסיף: "אני לא מאמין במדע. אני יודע על אווירודינמיקה ודינמיקה של נוזלים ועל איך דברים נעים באוויר, אבל זה לא מדע. זה רק נוסחה".

כפי שהזכרנו, יוז כבר ניסה זאת בעבר. ב-2014 הוא הצליח לטוס על רקטה דומה לגובה של כמעט 427 מטרים, נפצע קשה בנחיתה ונזקק לכמה חודשי שיקום. הוא מקווה שהפעם הדברים יעברו בצורה חלקה יותר וגם אם זה לא יצליח לפתור את הדיון הבלתי פוסק על מבנה כדור הארץ - זה עדיין יהיה הישג מרשים עבורו. הוא ניסה במשך חודשים לגייס כספים לבניית הרקטה שלו דרך קיקסטארטר אך הצליח לגייס רק סכום של 310 דולרים (מתוך 20 אלף דולר שנזקק לו). למזלו, אגודת הארץ השטוחה עזרה לו לגייס עוד 8 אלף דולר לבניית הרקטה ואת השאר הוא הוציא מכיסו.

מייק יוז והרקטה איתה הוא יכויח שכדור הארץ שטוח. HO courtesy of Mad Mike Hughes via AP, AP
מתכנן לטוס לחלל ולהוכיח שכדור הארץ שטוח - אבל זה כנראה לא יצליח לו/AP, HO courtesy of Mad Mike Hughes via AP

הממשל מציב מכשולים בדרך לאמת?

יוז קבע את מועד השיגור לשבת האחרונה ובזמן שמעריציו חיכו בשקיקה לרגע המיוחל - הוא לא הגיע. יוז סיפר לוושינגטון פוסט שהממשל הציב כמה מכשולים בדרכו שדחו לעת עתה את מועד השיגור. ממשרד ניהול המקרקעין (BLM) נמסר שליוז לא ניתן "אישור מילולי" לשיגור הרקטה שלו בשטח ציבורי. כלומר, הוא ייאלץ להעביר את מיקום השיגור שלו "חמישה קילומטרים במורד הרחוב" מה שאילץ אותו לדחות את מועד השיגור בכמה ימים. "אני לא רואה את זה קורה לפני יום שלישי בערך, למען האמת", אמר יוז, "ייקח לי לפחות שלושה ימים לארגן את זה מחדש. מן הסתם זה לא פשוט כי זה לא אמור להיות פשוט".

רבים מאמינים שהדחייה במועד השיגור תגרום ליוז לשקול את הדברים שנית. מקורבים מספרים שהוא מודאג ושוקל לחזור בו. מצד שני, יוז כבר הודיע שבכוונתו לבנות טיל גדול יותר לפעם הבאה שיחליט לגבור על השיא שלו ומספר שאם הכל יעבור חלק - הוא יודיע בקרוב על מועמדותו לתפקיד מושל קליפורניה. דוברת BLM סמנתה סטורמס מסרה בתגובה לעיתון: "מישהו מהמשרד המקומי שלנו פנה אליו אחרי שהבחין בכמה מהידיעות המבשרות על השיגור הקרוב, כי הם לא ידעו את זה לפני".

מה קורה כשמגיעים לקצה בעולם?

יוז הוא לא היחיד שמנסה להגיע לשמים כדי להוכיח את התיאוריה המופרכת הזאת. הראפר B.O.B פרסם בעבר פוסטים ברשת שתמכו בתיאוריה וכיום מנסה לגייס סכום של מיליון דולר כדי לשגר בלוני מזג אוויר ולוויינים לחלל כדי להביא הוכחות. עד כה הוא הצליח לאסוף כמעט 7 אלף דולר לפרויקט.

גם הכדורסלנים קיירי אירווינג ושאקיל אוניל הביעו בעבר תמיכה ברעיון. אוניל אמר: "אני נוסע כל הזמן מפלורידה לקליפורניה וזה נראה לי שטוח". מאוחר יותר הוא חזר בו וטען שהתבדח. גם אירווינג לאחרונה חזר בו בנושא.

אגב, אם במקרה תהיתם מה קורה לטענת חברי האגודה כשמגיעים לקצה העולם - ובכן, לפי תומכי התיאוריה העולם שלנו מוקף בחומה גבוהה של קרח ואם מישהו יטפס עליה הוא יוכל ליפול מהעולם, אבל עד כה אף אחד עוד לא הגיע לשם או עשה את זה. אולי זו תהייה המשימה הבאה של טייס הרקטות מייק יוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully