וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשר שנות מאסר לנהג שדרס למוות את ברק חורי ביום כיפור

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 12:04

בית המשפט בתל אביב גזר על ערן אזולאי בן ה-46 גם שנת מעצר על תנאי ופסילת רישיון ל-20 שנים. הוא יידרש לפצות את משפחתו של חורי ב-150 אלף שקל וייקנס ב-20 אלף. אזולאי הורשע בהמתה בקלות דעת ונהיגה תחת השפעת משקאות משכרים, "פגע בעוצמה רבה בברק והטיח אותו למרחק"

בווידאו: עשר שנות מאסר לנהג שדרס למוות את ברק חורי ביום כיפור/יותם רונן

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שני) עשר שנות מאסר על ערן אזולאי בן ה-46, שדרס למוות את הילד ברק חורי בן ה-12 בערב יום כיפור לפני שנתיים. על אזולאי נגזר גם שנת מעצר על תנאי ופסילת רישיון ל-20 שנים. הוא הורשע בהמתה בקלות דעת ונהיגה תחת השפעת משקאות משכרים. הדורס יידרש לפצות את משפחתו של חורי ב-150 אלף שקל וייקנס ב-20 אלף שקל.

"הנאשם פגע בעוצמה רבה בברק והטיח אותו למרחק 63 מטר וגרם לפציעתו האנושה", אמר השופט ציון קאפח. "הנאשם היה תחת השפעת אלכוהול. התייחסתי לדבריו של האב השכול על תרומת הילד, עברתי על הרשעותיו והתעכבתי על שתיים - פעם אחת שנהג תחת השפעת משקאות משכרים ונידון ל-11 חודשי מאסר. חודשיים לאחר שסיים את הפסילה הסתבך שוב באירוע חמור יותר של נהיגה בשכרות".

עוד הוסיף השופט כי "אופן נהיגת הנאשם ותוצאתה הנוראה פגעו בערך קדושת החיים ובחובה להגן על שלמות גופם ונפשם של המשתמשים בדרך ובכללם רוכבי האופניים. המעט שבאמירה זו מכיל את המרובה ואין בו כדי לבטא את עוצמת הפגיעה בקדושת החיים שהינה הערך הנעלה מכל בחברה מתוקנת ונאורה".

עשר שנות מאסר לערן אזולאי בן ה-46, שדרס למוות את הילד ברק חורי בן ה-12 בערב יום כיפור לפני שנתיים. 24 באפריל 2023. אורי סלע
הנהג הדורס, ערן אזולאי, בגזר הדין הבוקר/אורי סלע

סנגורו של אזולאי טען בדיון הקודם כי מתחם הענישה צריך להיות מינימלי - בין תשעה חודשים עבודות שירות לשלוש שנות מאסר. לדבריו, קיימת "רשלנות תורמת כזאת או אחרת ולכן מבקשים להתחשב בו בצורה מקסימלית".

לפי כתב האישום, אזולאי נהג ברכבו בכיפור ב-2021 בכביש 4 לכיוון צפון לאחר ששתה אלכוהול בבאר יעקב. עם כניסת יום הכיפורים, הילד ברק חורי רכב על אופניו בכביש 4 בנתיב נסיעתו של אזולאי ולפניו בכביש. במהלך רכיבתו, עצר ברק על מנת לשאול עוברת אורח לכיוון נסיעתו. כשהתקרב אזולאי למקום עצירתו של ברק, פגע בו בעוצמה עם חזית הרכב. כתוצאה ממעשיו נפצע הילד באורח אנוש וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו.

ברק חורי, נדרס למוות כשרכב על אופניים בערב יום הכיפורים. באדיבות המשפחה
נדרס למוות ביום כיפור לפני שנתיים, ברק חורי/באדיבות המשפחה

אביו של ברק, איציק חורי, סיפר בדיון הקודם על אובדן בנו וביקש "ראוי שתצא מכאן אמירה ברורה בהתאם לנסיבות החמורות של המקרה הזה. רק בענישה הולמת יוכל לצאת מכאן מסר חברתי וגם ציבורי חד ונוקב."

"מבקשים להודות לרשויות אכיפת החוק ולבית המשפט הנכבד", בירכו משפחתו של ברק על גזר הדין. "המעשים החמורים שבוצעו על ידי הנאשם חייבו ענישה מחמירה וראויה, כפי שנקבע היום. שום עונש שבעולם לא יוכל לכפר על עוצמת האסון שהמיט הנאשם עלינו ועל נטילת חייו של ברק יקירנו, ואנו תקווה שגזר הדין החד משמעי ימנע ממשפחות נוספות לחוות את הטרגדיה הנוראית שגרם הנאשם לברק ולנו".

עו"ד רותם נוימן וסרמן מפרקליטות מחוז תל אביב טענה לאחר קבלת גזר הדין כי "תופעת הקטל בכבישים, שמלווה את חיינו כאן באופן קבוע ומתעצם - היא לא גזירת גורל. הטלת ענישה משמעותית ומוחשית על ידי בתי המשפט היא נדבך משמעותי במאבק בתופעה, וזאת בייחוד כשמדובר בעבירות המבוצעות תוך קלות דעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully