וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל קורא להשאיר את המחלוקות מחוץ לבתי העלמין: "לא להופכם לזירת ויכוח"

עודכן לאחרונה: 23.4.2023 / 5:50

הלוי פנה לאזרחים בבקשה לנהוג באיפוק במהלך אירועי יום הזיכרון על רקע המחלוקת סביב המהפכה המשפטית. "דווקא בצל המתחים עלינו למקד עצמנו בזיכרון", כתב. דבריו מגיעים בעקבות דרישתן של משפחות שכולות רבות לא לאפשר לשרים בממשלה לנאום בטקסי הזיכרון ביום שלישי

בוידאו: ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר היום בלשכת הגיוס ׳תל השומר׳ ופגש מתגייסים ומתגייסות ללוחמה/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי קרא להשאיר את המחלוקת סביב המהפכה המשפטית מחוץ לאירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שיחל מחר בערב. בטור שפורסם הבוקר (ראשון) כתב הרמטכ"ל כי "על כולנו לכבד את בתי העלמין ולא להופכם לזירת ויכוח". זאת, על רקע דרישתן של משפחות שכולות רבות לא לאפשר לשרים בממשלה להגיע לבתי הקברות ולנאום במהלך טקסי יום הזיכרון ביום שלישי.

"יום הזיכרון מכונן חיבור עמוק בין האישי ללאומי", כתב הלוי. "השנה, דווקא בצל המתחים, עלינו למקד עצמנו בזיכרון האישי ולהתעטף בעוצמתו האנושית. צו הזיכרון מחייב אותנו להתאחד סביבו ולהתמקד במחבר בינינו. על כולנו לכבד את בתי העלמין ולא להופכם לזירת ויכוח. באיפוק ובשקט יש עוצמה מחרישת אוזניים, וההתייחדות עם יקירינו שנפלו לא תוכל להתקיים תחת שאון הוויכוח.

"ברגע ההתייחדות כל אחד מאיתנו נושא עימו דמות של נופל. במהלך הטקסים עלינו לצמצם עצמנו לכאב על אובדנה ולהיאחז בה כמגן מכל רעש אחר. רק לזכור, לכאוב ולכבד. ולו לרגע. ולו ליום מקודש אחד".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס זיכרון 18 באפריל 23. ראובן קסטרו
"לא להפוך את בתי העלמין לזירת ויכוח". הלוי/ראובן קסטרו

אמש, כמדי שבת בשלושת החודשים האחרונים, נערכו הפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ. בהפגנות בלטה נוכחותן של המשפחות השכולות, שביקשו להפגין נגד הממשלה, ששריה צפויים לנאום בטקסים הלאומיים שיתקיימו בבתי העלמין ברחבי הארץ בשלישי. בעצרות המחאה במספר ערים מרכזיות נאמו בני משפחה שכולים, שדרשו מחברי הקואליציה שלא להגיע לטקסים אלה.

כמו כן, מיצג זיכרון של משפחות שכולות הוצב במהלך ההפגנה ברחוב קפלן בתל אביב. בכיכר הבימה בעיר הורד דגל ישראל לחצי התורן לפני יציאת הצעדה מהמקום.

עוד בוואלה!

הרמטכ"ל: "צריך לדעת לחיות עם מחלוקת ולא לערב אותה בשיח עם מדים"

לכתבה המלאה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 22 באפריל 2023. ראובן קסטרו
מיצג משפחות שכולות בהפגנה בת"א, אמש/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 22 באפריל 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה בת"א, אמש/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר אמר שר הביטחון יואב גלנט כי הוא "סבור שעל נבחרי ציבור להיות נוכחים בבתי העלמין הצבאיים" ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. עם זאת אמר קרא לחברי הכנסת "לא לבטא שום מסר שאינו ממלכתי וציוני, לטובת רווח פוליטי". את הדברים אמר בפגישה עם המועצה הציבורית להנצחת החייל ונציגי המשפחות השכולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully