וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוד בתקיפת אמו נורה למוות בנתניה; המשטרה: ניסה לתקוף אותנו, משפחתו: מוות מיותר

עודכן לאחרונה: 22.4.2023 / 19:54

בעקבות דיווח על אירוע אלימות במשפחה, שוטרים הוזעקו לבית, שם לטענתם בן ה-33 רץ לעברם עם סכין. תחילה ניסו לנטרלו עם טייזר, אך כשזה לא צלח - פתחו עליו באש. משפחתו של החשוד: "השוטרים ידעו שיש לו רקע נפשי, האירוע יכול היה להימנע"

תיעוד אירוע הירי בנתניה בו נהרג מיכאל חסן, 22 באפריל 2023/דוברות משטרת ישראל

מיכאל חסן, תושב נתניה בן 33, נורה הלילה (שבת) למוות על ידי המשטרה, לאחר שעל פי החשד ניסה לדקור שוטרים וחובשים, ותקף את אמו. עם זאת, משפחתו של חסן מכחישה את המיוחס לו, וטוענת כי היה ניתן למנוע את האירוע. מאוחר יותר המשטרה פרסמה תיעוד של האירוע, בו נשמע שוטר אומר לחשוד להוריד את הסכין בו אחז, ולאחר שלא עושה כן, השוטר יורה בו.

על פי הודעת המשטרה, החשוד התבצר בבית, וכשהשוטרים הצליחו להיכנס הוא רץ לעברם כשבידו סכין. השוטרים ניסו לנטרל את החשוד עם טייזר, אך ללא הצלחה. הגבר המשיך לנסות לתקוף את הכוחות במקום, עד שלבסוף שהשוטרים ירו בו למוות. עם זאת, מהתיעוד שהמשטרה הפיצה, לא ברור עד כמה החמוש היה קרוב לשוטרים ברגע הירי, ואם היה ניתן לנטרל אותו בלבד.

גורמי הרפואה שהיו במקום ביצעו בדיקות רפואיות בחשוד ולבסוף קבעו את מותו. מהמשטרה נמסר כי גופתו של החשוד תועבר למכון לרפואה משפטית. עוד מסרה המשטרה כי השוטרים והחובשים יצאו מהאירוע ללא פגע.

מיכאל חסן שנורה למוות על ידי שוטרים בנתניה. 22 באפריל 2023. באדיבות המשפחה
מיכאל חסן/באדיבות המשפחה
מיכאל חסן שנורה למוות על ידי שוטרים בנתניה עם אמו. 22 באפריל 2023. באדיבות המשפחה
מיכאל חסן עם אמו/באדיבות המשפחה
זירת הירי בנתניה בו נהרג מיכאל חסן, 22 באפריל 2023. באדיבות המשפחה
זירת הירי/באדיבות המשפחה

סרטון אחר שמתעד את זירת האירוע מעלה שאלות אם השוטרים אכן היו צריכים לפתוח באש כדי לנטרל את החשוד. בתיעוד ניתן לראות מסדרונות ארוכים, בהם השוטרים יכלו להתרחק מניסיונות הדקירה, ובהמשך מוצגים כתמי הדם של החשוד לאחר הירי.

אמו של מיכאל סיפרה: "הם ראו שהוא לא עשה לי כלום, התחננתי בפניהם שלא יפגעו בו. הם הרגו אותו, השוטרים ירו בו, בילד שלא יכול אפילו להרוג ג'וק מרוב שהוא עדין.

זירת הירי בנתניה שבה נורה למוות בן 36 על ידי שוטרים. 22 באפריל 2023. באדיבות המשפחה
זירת הירי/באדיבות המשפחה
זירת הירי בנתניה בו נהרג מיכאל חסן, 22 באפריל 2023. באדיבות המשפחה
זירת הירי/באדיבות המשפחה
זירת הירי בנתניה שבה נורה למוות בן 36 על ידי שוטרים. 22 באפריל 2023/באדיבות המשפחה
זירת הירי בנתניה בו נהרג מיכאל חסן, 22 באפריל 2023. באדיבות המשפחה
זירת הירי/באדיבות המשפחה

עורך הדין שמייצג את המשפחה, רותם כהן, הכחיש את המיוחס לחשוד, ובשיחה עם וואלה! הסביר: "הזירה מלמדת אחרת מגרסת המשטרה - לשוטרים הייתה היכרות מוקדמת עם המנוח וידעו שיש לו רקע נפשי. נראה שניתן היה למנוע את זה. כשהוא נפל לארץ אחרי שפגעו בו עם הטייזר היה ניתן להשתלט עליו. הוא קם, וירו בו בפלג גוף עליון, למה לא תחתון?".

"יש פה שאלות מטרידות", המשיך עורך הדין. "הייתה אינדיקציה ראשונית שאיים על אמו בדקירה, והתברר שזה לא מדויק. הוא אמר לה 'אני לא מרגיש טוב' ורצה למנוע סיטואציה מסוכנת, היה בלחץ נפשי וביקש שתצא מהבית. הרקע הלא מדויק שהבינו השוטרים, אולי משכנים, תרם להסלמה".

על התיעוד שפרסמה המשטרה אמר כי "ניכר כי היה מרחק משמעותי בין השוטר למנוח, מרחק אשר מתקבל על הדעת כי הוא מאפשר לפעול אחרת ולהמנע מהתוצאה הטראגית. בעבר, במקרים דומים לזה, נוכחנו לראות כי ישנה אפשרות לנטרל אדם בפגיעה פחותה מזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully