וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 43 שנה: פרופסור לבנוני-קנדי בן 69 הורשע בפיגוע בבית כנסת בפריז

עודכן לאחרונה: 21.4.2023 / 22:52

בית המשפט בצרפת גזר מאסר עולם על הנאשם בביצוע הפיגוע שאירע ב-1980, שבו נרצחה הישראלית עליזה שגריר, שלושה אזרחי צרפת, ונפצעו יותר מ-46 בני אדם. "אין ספק שדיאב הוא החשוד היחיד שעמד מאחורי המתקפה", טענו התובעים בסיכום שלהם

בווידאו: החל משפטם של המעורבים בפיגועי 2015 בפריז/צילום: רויטרס

בית משפט בפריז שבצרפת גזר היום (שישי) מאסר עולם על האזרח הלבנוני-קנדי בן ה-69, פרופ' חסן דיאב, שהואשם בביצוע פיגוע בבית כנסת בפריז ב-1980, בו נרצחה הישראלית עליזה שגריר, שלושה אזרחי צרפת, ונפצעו יותר מ-46 בני אדם. "אין ספק שדיאב, החשוד היחיד שעמד מאחורי המתקפה", טענו התובעים בסיכום שלהם.

הפיגוע התרחש בשעות הערב המוקדמות של ה-3 באוקטובר 1980. במהלכו פוצצו חומרי נפץ שהונחו על אופנוע סמוך לבית הכנסת ברחוב קופרניק ברובע ה-16 האופנתי של פריז. אלה הביאו למותם של העיתונאית ישראלית ושל שלושה מקומיים. הפיגוע היה המתקפה הקטלנית הראשונה נגד יעד יהודי על אדמת צרפת מאז מלחמת העולם השנייה.

משטרת צרפת סוגרת את שדרת השאנז אליזה לאחר ניסיון הפיגוע 19 ביוני 2017. רויטרס
אף ארגון מעולם לא לקח אחריות על הפיגוע. זירת פיגוע בפריז ב-2017/רויטרס

אף ארגון מעולם לא לקח אחריות על האירוע, אך המשטרה חשדה בקבוצת פעילים של החזית העממית לשחרור הכיבוש בפלסטין. ב-1999 האשים המודיעין הצרפתי את דיאב, פרופסור לסוציולוגיה, בהכנת הפצצה במשקל עשרה קילוגרם.

הם הציגו ראיה מרכזית נגדו - דרכון על שמו, שנתפס ברומא ב-1981, עם חותמות כניסה ויציאה מספרד, שם חשבו שמקור התקיפה. ב-2014 הסגירה קנדה את דיאב לבקשת הרשויות הצרפתיות. עם זאת, בחקירה לא הצליחו להוכיח את אשמתו באופן סופי ודיאב שוחרר.

שלוש שנים לאחר מכן, ביטל בית המשפט הצרפתי את ההחלטה הקודמת והורה על כך שדיאב יעמוד לדין בגין רצח, ניסיון רצח והשמדת רכוש טרור. דוד פר, עורך דינם של כמה מהמתפללים היהודים שנכחו בבית הכנסת בזמן הפיצוץ, אמר כי לקוחותיו "לא מונעים מנקמה ולא חיפשו ראש של אדם אשם, הם בסך הכל רצו שייעשה צדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully