וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ "עושה טובה" לניו יורק כדי להתחמק מהופעה במשפט האונס

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 13:14

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ רוצה להגיע למשפט במנהטן שייפתח בשבוע הבא בגין האשמות כי אנס את ג'ין קרול לפני 30 שנה, אך עשוי להחליט לא להופיע כדי לחסוך מתושבי העיר פקקי תנועה, כבישים חסומים ואבטחה גבוהה שישבשו את חיי היומיום שלהם

ניו יורק נערכת לשימוע ההיסטורי של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ רוצה להגיע למשפט במנהטן שייפתח בשבוע הבא בגין האשמות כי אנס אישה לפני 30 שנה, אך עשוי להחליט לא להופיע כדי לחסוך מתושבי העיר פקקי תנועה, כבישים חסומים ואבטחה גבוהה שישבשו את חיי היומיום שלהם, כך אמר אתמול (רביעי) עורך דינו ג'ו טקופינה.

טראמפ "היה רוצה להופיע", כתב טקופינה לשופט שמנהל את המשפט של התביעה שהגישה אי. ג'ין קרול, המאשימה את טראמפ בתקיפה בחדר הלבשה של חנות בשדרה החמישית באמצע שנות ה-90. המשפט אמור להתחיל ביום שלישי בבית המשפט המחוזי במנהטן.

ואולם, ציין טקופינה, כשטראמפ הגיע באחרונה לשימוע כתב האישום הפלילי שלו בבית המשפט הפלילי במנהטן, רחובות ברדיוס של שלושה בלוקים מבית המשפט נחסמו לתנועה, אלפי שוטרים היו בכוננות והוא לווה לכל מקום על ידי צוות של תריסר סוכני השירות החשאי.

טקופינה אמר לשופט לואיס איי. קפלן, כי כדי שטראמפ יגיע לבית המשפט הפדרלי, השירות החשאי יצטרך לתאם שעות מראש את תנועותיו בכל יום שהוא נמצא בעיר - ולשם כך יצטרך לגבש תוכנית טקטית: "כחלק מהתוכנית, יהיה צורך לנעול אולמות בבית המשפט, להפסיק את פעילות המעליות, להורות לצוות בית המשפט להסתגר במשרדים ולאסור על הציבור כניסה לאזור".

במקרה שטראמפ לא יופיע בבית המשפט, אמר טקופינה, הוא יבקש מהשופט קפלן להסביר לחבר המשובעים שההיעדרות של הנשיא לשעבר במשפט האזרחי "היא מכוונת, על מנת להימנע מנטל הלוגיסטיקה שכרוך בהגעתו באופן פיזי, והשיבושים שייגרמו לבית המשפט ולעיר ניו יורק". טקופינה ביקש במכתבו לפטור את טראמפ מהגעה לבית המשפט "אלא אם כן הוא יידרש להעיד" במשפט, שצפוי להימשך כשבוע.

אי. ג'ין קרול, עיתונאית המאשימה את דונלד טראמפ באונס בשנות ה-90. GettyImages
אי ג'ין קרול, טוענת שטראמפ אנס אותה/GettyImages
מפגינים נגד טראמפ ותומכי טראמפ מחוץ לבית המשפט הפלילי במנהטן לקראת הגעתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, ניו יורק, ארה"ב, 4 באפריל, 2023. רויטרס
ניו יורק מתכוננת לטראמפ/רויטרס
ניו יורק ביום השימוע של דונלד טראמפ. רויטרס
ניו יורק מתכוננת לטראמפ/רויטרס
ניו יורק ביום השימוע של דונלד טראמפ. רויטרס
ניו יורק מתכוננת לטראמפ/רויטרס
שוטרים מציבים גדרות בניו יורק לקראת הרשעה אפשרית של דונלד טראמפ. רויטרס
ניו יורק מתכוננת לטראמפ/רויטרס

עורכת הדין של קרול, רוברטה קפלן הגיבה במכתב לשופט אמש, וכינתה את בקשתו של טראמפ "טפשית". "הרעיון שטראמפ לא יופיע ובכך יעשה טובה לעיר ניו יורק, והבקשה שהשופט יסביר זאת לחבר המושבעים, הם לא ייאמנו, "היא כתבה. לדבריה, כמה מהתיקים המפורסמים ביותר במדינה, גם כאלה שקשורים לטרור, נשפטו במנהטן, ובית המשפט הפדרלי היה "מוכן להתמודד עם כל בעיה לוגיסטית".

אם הנשיא לשעבר לא יגיע, היא כתבה, "חבר המושבעים יכול להזיק איזו מסקנה שהוא רוצה - ולטראמפ אין זכות להורות לבית המשפט להצדיק את היעדרו".

השופט סרב ביום שני לבקשת טראמפ לדחות בחודש את המשפט בשל "סיקור תקשורתי מוטה". השופט אמר כי אין סיבה מוצדקת לדחייה והוסיף כי הסיקור התקשורתי "הוא תוצאה חלקית של פעולותיו של טראמפ עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully