וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ יטוס כבר היום לניו יורק; יישא דברים מחר עם שובו לפלורידה

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 12:23

הנשיא לשעבר צפוי לעזוב את פלורידה לניו יורק במטוסו הפרטי. מחר מוקדם בבוקר, שעון ניו יורק, הוא יסגיר את עצמו מרצון למשרד התובע המחוזי. לפני כן יילקחו טביעות האצבעות שלו, כמו גם תמונת מעצר - שאותה, אמר טראמפ, הוא רוצה להפיץ מיד לציבור. לאחר כמן ייערך השימוע

בווידאו: תומכי דונלד טראמפ לקראת השימוע של הנשיא לשעבר/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ צפוי לשאת דברים מחר (שלישי) בלילה כשישוב לפלורידה לאחר הסגרתו והשימוע המתוכנן בניו יורק, לגבי כתב האישום שהוגש נגדו ביום חמישי בתיק דמי השתיקה.

מהקמפיין של טראמפ נמסר כי הוא יגיב כשישוב ממנהטן לאחוזתו מאר א-לאגו. טראמפ בן ה-76 הוא הנשיא לשעבר או המכהן, הראשון בתולדות ארצות הברית שהוגש נגדו כתב אישום פלילי.

כתב האישום כולל ככל הנראה כמה אישומים של זיוף מסמכים עסקיים, ובהם אישום אחד שנחשב עבירה חמורה. חבר המושבעים הגדול הצביע להגיש נגד הנשיא לשעבר כתב אישום בשל עבירות שקשורות לתשלום בסך 130 אלף דולר לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס, שאיימה ב-2016 - במהלך הקמפיין של טראמפ לנשיאות - לחשוף את מערכת היחסים הקצרה שניהלה עמו ב-2006, כשהיה כבר נשוי למלאניה.

עורך דינו של טראמפ, ג'ו טקופינה, אמר בראיונות טלוויזיוניים אתמול כי יעבור בקפידה על כתב האישום כשיקבל אותו וכי עדיין מוקדם מדי מכדי לדון בשינוי אזור השיפוט או בהגשת בקשה לביטול, צעד נפוץ של סנגורים.

מפגינים בעד דונלד טראמפ בניו יורק. רויטרס
שוטרים בניו יורק מניחים מחסומים מחוץ לבניין התובע המחוזי/רויטרס
מפגינים בעד דונלד טראמפ בניו יורק, 21 במרץ 2023. רויטרס
תומכי טראמפ מחוץ למגדל טראמפ בניו יורק/רויטרס
שוטרים מציבים גדרות בניו יורק לקראת הרשעה אפשרית של דונלד טראמפ. רויטרס
שוטרים בניו יורק מניחים מחסומים מחוץ לבניין התובע המחוזי/רויטרס
סטורמי דניאלס, כוכבת הפורנו שקיבלה דמי שתיקה מנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ. 31 במרץ 2023. רויטרס
סטורמי דניאלס/רויטרס

על פי דיווחים, טראמפ צפוי לעזוב עוד היום את פלורידה לניו יורק במטוסו הפרטי. מחר מוקדם בבוקר, שעון ניו יורק, הוא יסגיר את עצמו מרצון למשרד התובע המחוזי. לפני כן יילקחו טביעות האצבעות שלו, כמו גם תמונת מעצר - שאותה, אמר טראמפ, הוא רוצה להפיץ מיד לציבור. עם זאת, הוא לא יהיה אזוק בעת ההסגרה הודות להסכם בין צוותו המשפטי לתובעים במנהטן, אמר טקופינה.

לאחר מכן, החוקרים ישלימו את ניירת המעצר ויבדקו אם יש לטראמפ צווי מעצר או כתבי אישום פליליים תלויים ועומדים. טראמפ יופיע בפני השופט חואן מרצ'אן מבית המשפט הפלילי של מנהטן לשימוע אחר הצהריים, לאחר שהליך הסגרתו יסתיים.

הנשיא לשעבר אמר למקורבים כי הוא מתכוון להסלים את מתקפותיו נגד התובע המחוזי אלווין ברג, שניהל את החקירה בנוגע לדמי השתיקה. בשיחה פרטית שנערכה באחוזתו בסוף השבוע, הוא העיר כי הגיע הזמן "להפחיד אותם". שבועות לפני הגשת כתב האישום, טראמפ אותת כי הוא מתכוון לתקוף את ברג בפוסטים שהעלה ברשת החברתית שלו טרות סושיאל, שבהם כתב כי החקירה היא ציד מכשפות ומונעת פוליטית, וברג הוא פסיכופת. הוא גם תקף את השופט מרצ'אן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully