וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד קלה על ההדק או הגנה עצמית מוצדקת: גל "טעויות ירי" שוטף את ארה"ב

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 12:22

שלושת מקרי ירי במדינות שונות בשבוע אחד באנשים שהתבלבלו בכתובת גבו את חייה של בת עשרים, גרמו לפציעות קשות בשני צעירים אחרים - והפנו את אור הזרקורים הגלובלי לתרבות הירי חסרת הגבולות בארצות הברית

גבר בטקסס ירה ופצע שתי מעודדות בנות 18 ביום שלישי, לאחר שאחת מהן פתחה בטעות את דלת מכוניתו ורצתה להיכנס פנימה. הירי בפייטון וושינגטון ובחברתה התר רוט, קרה שלושה ימים לאחר שקיילין גיליס בת ה-20 נורתה למוות בניו יורק, כשהמכונית שבה נסעה נכנסה בטעות לחנייה הלא נכונה. יומיים לפני כן, ראלף יארל בן ה-16 נורה בראשו ובזרועו בקנזס סיטי במיזורי. יארל הגיע לאסוף את אחיו אך טעה בכתובת וצילצל בפעמון הכניסה של בית אחר. בעל הבית ירה ביארל דרך דלת הזכוכית לפני שהספיק להסביר מדוע הגיע לביתו. שלושת מקרי הירי הפנו את אור הזרקורים הגלובלי לתרבות הירי בארצות הברית.

בטקסס, רוט, וושינגטון ושתי חברות נוספות בקבוצת המעודדות, נהגו לנסוע שלוש פעמים בשבוע מאוסטין ליוסטון כדי להתאמן. המעודדות השתמשו בחניון של חנות מכולת כמקום המפגש. לאחר חצות ביום שלישי, רוט יצאה ממכונית חברתה ופתחה את הדלת של מכונית אחרת שחנתה בסמוך. היא הופתעה למצוא גבר במושב הנוסע, ולכן חזרה למכוניתה.

הגבר יצא אז ממכוניתו והתקרב למכונית של השתיים. רוט פתחה את החלון כדי להתנצל ולהסביר את טעותה, אך הוא שלף אקדח, ירה לתוך המכונית ופגע בשתי המעודדות. רוט נפצעה קל וטופלה בזירה. וושינגטון נורתה בגבה וברגל. היא הוטסה לבית החולים במצב קשה, שם הסירו את הטחול שלה, והיא צפויה לעבור ניתוחים נוספים בשל נזק שנגרם לאיברים פנימיים אחרים.

המשטרה עצרה את היורה, פדרו טלו רודריגז ג'וניור בן 25. הוא הואשם ברשלנות קטלנית, עברה פלילית שהעונש המרבי עליה הוא 20 שנים בכלא וקנס בסך עשרת אלפים דולר.

פייטון וושינגטון, מעודדת שנורתה בטקסס לאחר שפתחה דלת מכונית לא נכונה. BAYLOR ATHLETICS, אתר רשמי
פייטון וושינגטון המעודדת מטקסס נפצעה קשה בירי/אתר רשמי, BAYLOR ATHLETICS
פדרו טלו רודריגז ג'וניור, ירה בשתי מעודדות שפתחו את דלת מכוניתו בטעות בטקסס. POLICE HANDOUT, אתר רשמי
פדרו טלו, החשוד בירי במעודדות בטקסס/אתר רשמי, POLICE HANDOUT

שני חשודים בתקריות ירי במיזורי ובניו יורק עברו השבוע שימוע בבית המשפט לאחר שהואשמו בירי במישהו שטעה בדרכו.

בבית המשפט בפורט אדוארד בניו יורק, דחה השופט אתמול את בקשת השחרור בערבות של קווין מונהאן, בן ה-65, שירה בגיליס, לאחר שהיא וחבריה נכנסו לכביש הגישה הלא נכון כשחיפשו את הבית של חבר אחר. בליברטי במיזורי, אנדרו לסטר, בן ה-84 הנעזר במקל הליכה, כפר אתמול בבית המשפט באשמה בירי ביארל בן ה-16.

שכניו של מונהאן אמרו כי לבנאי העצמאי, שביתו ממוקם בתוך שטח מיוער, יש מוניטין של אדם רגזן שאהב אופני שטח ונהג להתבודד. מונהאן, שנמצא במעצר, כפר באשמה של רצח מדרגה שנייה. לדברי עורכי הדין שלו, הוא "אדם טוב שחש נורא לגבי העובדה שמישהו איבד את חייו".

התובעים תיארו תמונה מפחידה ואמרו כי מונהאן השתמש ברובה כדי לירות בגיליס וחבריה שעמדו לצאת מהמכונית שבה נסעו. הם נאלצו לאחר מכן לנסוע במשך קילומטרים רבים כדי למצוא מקום שבו יוכלו להתקשר לעזרה.

אדם מתיוז, שכן של מונהאן שמכיר אותו שנים רבות, אמר כי הוא היה לעתים אגרסיבי ומאיים. "הוא היה אדם קשה שרב עם אנשים רבים", הוא אמר ל"ניו יורק טיימס". לדבריו, מונהאן היה מוטרד בשל האפשרות שמישהו ייכנס לשטח שלו ואף הקיף את כביש הכניסה בשרשרת ברזל (שלא היתה במקומה בסוף השבוע הטרגי).

עוד בוואלה!

ארה"ב: בן ה-84 שהואשם בירי בנער השחור הסגיר עצמו למשטרה

לכתבה המלאה
קיילין גיליס, נורתה בטעות בכניסה לבית בניו יורק. טוויטר, צילום מסך
קיילין גיליס בת ה-20 נורתה למוות בחנייה הלא נכונה בניו יורק/צילום מסך, טוויטר
קווין מונהאן, ירה בבת עשרים בניו יורק, שהגיעה לביתו בטעות. Washington County NY Sheriff, אתר רשמי
קווין מונהאן, החשוד בירי בקיילין גיליס, ניו יורק/אתר רשמי, Washington County NY Sheriff

במיזורי, לסטר הואשם בתקיפה מדרגה ראשונה ובפעולה חמושה פלילית. לסטר גר בבית צנוע שבו מותקנות מצלמות אבטחה רבות, אף שאחוז הפשיעה בשכונה שלו היה נמוך ביותר. השכנים אמרו כי אישתו עברה באחרונה לבית אבות, והוא בילה את מרבית זמנו בבית בצפייה במהדורות חדשות בערוצים ימניים.

נכדו, קלינט לודוויג, אמר בראיון כי הוא וסבו היו קרובים בעבר, אך התרחקו לאחר שלסטר החל לאמץ תיאוריות קונספירציה ימניות. בילדותו, לסטר נהג לספר לנכדו על שירותו בצבא לפני עשורים והם חגגו חגים יחדיו עם המשפחה המורחבת, שגרה בקנזס סיטי.

לודוויג בן ה-28 סיפר כי סבו החזיק בבית כמות גדולה של כלי נשק, כולל רובים ואקדחים ונהג להשמיע אמירות שליליות לגבי אנשים שחורים, גאים ומהגרים. עם זאת, שכניו אינם בטוחים שהירי ביארל, הנער השחור, קשור למניעים גזעניים.

שכן אחד אמר כי הוא מרחם על בן ה-84, בעיקר משום שגר לבד מאז שאישתו עברה לבית אבות. לדבריו, לסטר אולי היה מפוחד ומבולבל, ולכן לקח את הרובה כששמע את הפעמון הכניסה מצלצל. קארן אלמן, שכנה אחרת, אמרה כי לא הכירה אותו, אך אינה מופתעת שהירי קרה, משום שמבוגרים "נוהגים להיות מקובעים בדרכם".

ראלף יארל. טוויטר, צילום מסך
ראלף יארל בן ה-16 נורה בראשו בקנזס סיטי/צילום מסך, טוויטר
אנדרו לסטר. ירה בנער שחור בן 16. טוויטר, צילום מסך
אנדרו לסטר, החשוד בירי בראלף יארל בן ה-16 בקנזס סיטי/צילום מסך, טוויטר
אנדרו לסטר, ירה בבן 16 שחור כי טעה בבית, בקנזס סיטי, מיזורי. רויטרס
אנדרו לסטר כפר באשמה בבית המשפט/רויטרס

מרי קלייטון, בת ה-81, היתה נשואה בעבר ללסטר. היא גרה כיום בקליפורניה, ולא דיברה אתו במשך עשורים. היא סיפרה כי הנישואים היו מלאי בעיות: לסטר היה נתון להתפרצויות זעם ונהג לזרוק חפצים בבית כשכעס. היא הזמינה אז את המשטרה, שאמרו לה כי זה הבית של לסטר, והוא יכול לעשות בו מה שהוא רוצה. "פחדתי ממנו כל הזמן. אני לא מופתעת ממה שקרה", היא אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully