וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מצב המורה שנורתה בידי ילד בן 6 "משתפר - אך עדיין אנוש"

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 10:50

המשטרה סרבה לומר מה עשוי להיות המניע לירי, אך מפקד המשטרה אמר לכתבים כי הירי אירע לאחר "עימות" בכיתה א', ולא נראה כי זאת היתה תאונה. אחד ההורים אמר שאבי זוורנר ניסתה להגן על הילדים גם לאחר הירי: "לאחר שנפצעה, היא צרחה לילדים לברוח"

מצבה של המורה מווירג'יניה שנפצעה אנוש כשילד בן שש מכיתתה ירה בה, משתפר, כך דיווחו הרשויות. אביגיל "אבי" זוורנר נפצעה לאחר שנורתה ביום שישי באקדח בבית הספר היסודי ריצ'נק בעיר ניופורט ניוז, שבה מתגוררים כ-180 אלף אנשים.

ראש העיר פיליפ ג'ונס אמר ל-BBC כי החלמתה של המורה בת ה-25, "מתקדמת בכיוון חיובי", אך היא עדיין במצב אנוש לאחר התקרית. לא ברור עדיין כיצד הילד - שנעצר על ידי המשטרה - השיג את האקדח. בבית הספר, אמרו גורמים רשמיים, שבו לומדים כ-550 תלמידים, יש גלאי מתכות והתלמידים נבדקים באופן מקרי, אך לא כולם.

המשטרה סרבה לומר מה עשוי להיות המניע לירי, אך מפקד המשטרה סטיב דרו אמר לכתבים כי הירי אירע לאחר "עימות" בכיתה א' ולא נראה כי זאת היתה תאונה. הורה בשם סטיב גונזלס אמר ל"פוקס ניוז" שזוורנר ניסתה להגן על הילדים לאחר הירי. "לאחר שנפצעה, היא צרחה לילדים לברוח", הוא אמר.

אבי זוורנר, מורה שנורתה על ידי בן 6 בכיתה א בווירג'יניה. פייסבוק, אתר רשמי
אביגיל זוורנר נורתה בידי תלמיד בן 6/אתר רשמי, פייסבוק
בית ספר יסודי ריצ'נק בווירג'יניה, שם נורתה מורה בידי תלמיד בן 6. GettyImages
בית הספר היסודי שבו אירע הירי/GettyImages

בנו בן השש של גונזלס היה בכיתה כשהירי אירע. "הבן שלי לא ראה מה קרה, הוא שמע את הירייה והסתובב לראות את גברת זוורנר על הרצפה. היא מורה מדהימה. כל כך מחויבת. הבן שלה מאוד אוהב אותה, ואנחנו מזועזעים ממה שקרה. כולנו מקווים שהיא תחלים בקרוב", הוא אמר ל"דיילי מייל".

לדברי ראש העיר ג'ונס, שנכנס לתפקידו לפני חמישה ימים בלבד, המשטרה ממשיכה לחקור את התקרית. "אין לנו את כל התשובות לגבי העובדה שילד בן שש השיג נשק וידע לתפעל אותו", הוא אמר. "זה יום שחור בהיסטוריה שלנו, ודגל אדום למדינה".

החוק בווירג'יניה אינו מאפשר לתבוע בני שש כמו מבוגרים. הילד גם צעיר מדי מכדי לעבור לידי מחלקת המשפט לנוער, אם יימצא אשם. שופט יכול לקחת את הילד מידי ההורים ולעבירו להשגחה של המדינה. אתמול אמר דרו כי המשטרה היתה בקשר עם תובע מקומי וכמה גופים בבקשה לסיוע עם הילד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully