וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שוטרים בלוס אנג'לס ירו למוות בגבר שחור קטוע רגליים

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 11:22

אנתוני לואו, שהיה בכיסא גלגלים, נורה בידי שוטרים לאחר שטענו כי איים עליהם בסכין קצבים. התקרית צולמה על ידי עוברי אורח שהיו במקום. בסרטון המגורען אפשר לראות חלק מהעימות עם לואו, שנראה אוחז בידו חפץ ארוך ומנסה להימלט מהשוטרים

חקירה נפתחה בקליפורניה לאחר ששוטרים הרגו גבר שחור בכיסא גלגלים שסרב, לטענתם, להניח מידו סכין קצבים. אנתוני לואו בן ה-36, קטוע רגליים, נורה ב-26 בינואר באזור לוס אנג'לס. לדברי המשטרה, הוא איים על השוטרים לאחר שדקר אדם אחר.

החקירה מגיעה לאחר מותו של טיירי ניקולס בידי חמישה שוטרים בממפיס בטנסי, שעורר סערה ציבורית ברחבי ארצות הברית השבוע, בעקבות פרסום סרטון הגוף של השוטרים שהיו מעורבים בתקרית.

הסרטון הקשה לצפייה

משפחתו של אנתוני לואו מוחה על מותו בידי המשטרה. GettyImages
קרובי משפחתו של אנתוני לואו/GettyImages
משפחתו של אנתוני לואו מוחה על מותו בידי המשטרה. GettyImages
קרובי משפחתו של אנתוני לואו/GettyImages

הרצח של לואו התרחש בפארק הנטינגטון, והתקרית צולמה בידי עוברי אורח שהיו במקום. בסרטון המגורען אפשר לראות חלק מהעימות עם לואו, שנראה אוחז בידו חפץ ארוך ומנסה להימלט מהשוטרים. הירי עצמו לא נראה בסרטון.

בהצהרה מ-30 בינואר, מחלקת המשטרה של פארק הנטינגטון אמרה כי השוטרים הגיבו לדקירה וכי הקורבן סיפק להם תיאור של החשוד. לדבריהם, החשוד עזב את כיסא הגלגלים שלו, התקרב לקורבן ודקר אותו בחזה עם סכין קצבים באורך 30 ס"מ, לפני שעלה שוב לכיסא הגלגלים ונמלט. האדם שנדקר "נפצע קשה וסובל מדימום פנימי וריאה קורסת", נמסר מהמשטרה.

כשהשוטרים הצליחו להגיע ללואו, הוא "התעלם מהפקודות שלהם ואיים להתקרב או לזרוק עליהם את הסכין". לאחר שני ניסיונות לא מוצלחים לרסן את לואו עם טייזר חשמלי, השוטרים ירו בו.

שוטר בלוס אנג'לס ירה בגבר שחור קטוע רגליים. אתר רשמי, צילום מסך
הסרטון/צילום מסך, אתר רשמי

קצין המשטרה הוגו רינאגה אמר ל"לוס אנג'לס טיימס" כי המשטרה אינה מתכוונת לפרסם את הסרטון של התקרית והוסיף כי השוטרים עצמם לא נשאו על גופם מצלמות. "הוא ניסה לברוח, ובכל פעם שהסתובב, הוא איים לזרוק את הסכין, אז הם השתמשו נגדו בטייזר", הוא אמר. "השוטרים ניסו לרסן אותו באמצעות שוק חשמלי פחות קטלני, אך זה לא עזר, והם היו חייבים לעשות משהו אחר".

שני השוטרים המעורבים בתקרית הוצאו לחופשה בתשלום. זהותם לא פורסמה. ביום שלישי, בני משפחתו של לואו דרשו צדק מהמשטרה. "הם רצחו את הבן שלי, בכיסא גלגלים ללא רגליים", אמרה אמו.

דובר של המשפחה אמר ל-CBS כי לואו סבל ממשבר נפשי במהלך הירי. אחותו אמרה ל"לוס אנג'לס טיימס" כי רגליו נקטעו בשנה שעברה לאחר תקרית עם משטרת טקסס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully