וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומן לבן שגרר גבר שחור במשאית והשליך את גופתו, הוצא להורג בטקסס

25.4.2019 / 11:17

הרצח של ג'יימס בירד ג'וניור ב-1998 זעזע את ארה"ב, ושלושה חברים הורשעו במעשה, שניים מהם הוצאו להורג. האחרון היה ג'ון וויליאם "ביל" קינג, שטען לחפותו. "הצדק נעשה"

ג'ון וויליאם "ביל" קינג, 1999. AP
רצה לקדם מלחמת גזע. קינג בדרך לבית המשפט, 1999/AP

לאומן לבן שהורשע ברצח אדם שחור בגרירתו על ידי משאית, באחד מפשעי השנאה הידועים לשמצה בארצות הברית, הוצא הלילה (חמישי) להורג בטקסס. לפי משרד המשפט הפלילי של טקסס, ג'ון וויליאם "ביל" קינג, בן 44, הומת בזריקה קטלנית בתא הנידונים למוות בהאנטסוויל. לפי הרשויות, מילותיו האחרונות היו: "עונש מוות (באנגלית, גם הון): אלו בלי ההון מקבלים את העונש".

קינג, יחד עם שון ברי ולורנס ברואר, הואשם בחטיפתו של ג'יימס בירד ג'וניור ב-7 ביוני 1998 בג'ספר, טקסס. התביעה אמרה כי הם גררו אותו מאחורי טנדר הפורד שלהם לאורך חמישה ק"מ, לפני שהשליכו את גופתו לפני כנסייה של הקהילה השחורה. לפי מסמכי בית המשפט, מצית ועליה הכיתוב "KKK" היו בין הראיות שנמצאו בזירה. ברואר הוצא להורג ב-2011 וברי נשלח למאסר עולם. קינג טען לחפותו לאורך כל הדרך, כשאמר שעזב את שני חבריו לפני שבירד נהרג.

קינג, שהיה חבר בכנופיה גזענית ודיבר על פתיחת מלחמת גזע בזמן שהיה בכלא בשל פשע קודם, הורשע ברצח ונידון למוות ב-1999. הוא האסיר השלישי בטקסס והרביעי בארצות הברית כולה שמוצא להורג ב-2019, לפי מרכז המידע על עונש המוות.

לקריאה נוספת:
הוצאה להורג ייחודית: פלורידה עשתה שימוש ברעל שטרם נוסה בארה"ב
לאחר שנחשד ב"כישוף": דאעש בסיני הוציא להורג שייח עיוור בן מאה
ירתה וזרקה לנהר: אשתו של מנהיג ב-KKK הודתה כי רצחה אותו

ג'יימס בירד ג'וניור, גבר שחור שנרצח בטקסס, 1998. אתר רשמי
גופתו הושלכה בחזית של כנסיה שחורה. ג'יימס בירד ג'וניור/אתר רשמי

הרצח המחריד של בירד הוביל את הקונגרס להעביר חוק למאבק בפשעי שנאה בטקסס. בקונגרס עבר ב-2009 החוק למאבק בפשעי שנאה, גם בעקבות הרצח של הסטודנט ההומו מת'יו שפרד.

"ההוצאה להורג הלילה הייתה עונש צודק על מעשיו", אמרה קרלה טיילור, אחותו של בירד, בהצהרה שמסרה מטעם המשפחה. קרלה, אחות נוספת של בירד ואחייניתו צפו בהוצאה להורג. היא ציינה כי לבירד היו שלושה ילדים וארבעה נכדים. "המורשת של ג'יימס תמשיך להיות של שלום ושל אי-אלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully