וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאה להורג ייחודית: פלורידה עשתה שימוש ברעל שטרם נוסה בארה"ב

הרשויות בפלורידה ביצעו שימוש בחומר המרדים אוטומידאט באופן תקדימי, זאת בעקבות חשש שטכניקות קודמות גרמו סבל מיותר למורשעים. הנידון למוות, מארק אסיי, הורשע לפני כשלושה עשורים ברצח שני אזרחים על רקע גזעני

מארק אסיי - הפגנות נגד עונש מוות מול הכלא בפלורידה, 25 באוגוסט 2017. רויטרס
הפגנות נגד עונש המוות בפלורידה מול בית הכלא, אתמול/רויטרס

אזרח אמריקני שנידון למוות במדינת פלורידה הוצא להורג אתמול (חמישי) באמצעות רעל מיוחד שטרם נוסה בארצות הברית. לראשונה מאז אושר מחדש השימוש בעונש מוות בפלורידה ב-1976, האסיר הוצא להורג באמצעות אוטומידאט, חומר מרדים שלא נעשה בו שימוש למטרה זו בארצות הברית כולה.

הרשויות בפלורידה החליטו לעשות שימוש בחומר המדובר, זאת לאחר שהוחלט להחליף את המידזולם, תרופה גנרית המשמשת אף היא להרדמה במינונים מסוימים. ההחלפה בוצעה בשל החשש כי שימוש במידזולם עלול לגרום לסבל מיותר לנידונים למוות. כמו כן, טרם השימוש בחומר המרדים, ניתן לאמריקני המורשע קוקטייל תרופות כדי לשתק את לבו. אחד השופטים שגזרו את דינו של הנאשם התנגד לשימוש בקוקטייל ובחומר בפעם הראשונה וטען כי "הדבר מסכן את זכויות היסוד החוקתיות".

עוד בוואלה! NEWS:
הסיוט של חיל האוויר: כך הולכת ונסדקת העליונות של מטוסי צה"ל
תיעוד: מרגלים מצפון קוריאה נתפסים במפעל הטילים האוקראיני
זיהום מי שתייה ביהוד-מונוסון: עשרות אלפים נדרשים להרתיח מים

מארק אסיי - הוצא להורג ברעל מיוחד בפלורידה, 25 באוגוסט 2017. AP
הורשע לפני שלושה עשורים ברצח על רקע גזעני, מארק אסיי/AP

האיש, מארק אסיי בן ה-53, הלבן הראשון בהיסטוריה של פלורידה שהורשע ברצח על רקע גזעני. הוא הורשע ב-1988 לאחר שנמצא כי ירה למוות באזרח היספני ובגבר שחור שלבש בגדי אישה, לאחר ששכר את שירותיו למטרות מין. במהלך חקירתו הודה אסיי ברצח האזרח השחור, אך הכחיש כי רצח את האדם הנוסף. בריאיון לערוץ טלוויזיה מקומי, אמר אסיי כי הוא לא מעוניין לבלות את שארית חייו בכלא. "אני רוצה לצאת מהכלא מהדלת הקדמית – או האחורית", אמר.

הוצאתו להורג של אסיי, הייתה הראשונה בפלורידה מאז שבית המשפט העליון בארצות הברית קבע כי שיטת ההוצאות להורג שבה נקטה אינה חוקית. לדבריו, במסגרת שיטת המשפט האמריקנית הכוללת הסתמכות על חבר מושבעים, לשופטים במדינה קיימת השפעה גדולה מדי. מאז, שונתה השיטה בפלורידה כך שחבר המושבעים חייב להגיע להחלטה פה אחד כדי להמליץ על גזר דין מוות. יחד עם זאת, השינוי אינו חל על מקרים ישנים יותר כמו של אסיי.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מארק אסיי - ההודעה על ההוצאה להורג ברעל מיוחד בפלורידה, 25 באוגוסט 2017. AP
ההודעה על הוצאתו להורג של אסיי, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully