וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 3 מיליון דולר גויסו בעבור הנער השחור שנורה בכניסה לבית הלא נכון

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 12:52

ראלף יארל, הנער השחור מקנזס סיטי, שנורה על ידי גבר לבן בן 84 כשצילצל בפעמון הכניסה של ביתו בטעות, שרד את הירי ב"נס": "ביום חמישי, הרופאים הוציאו רסיסי כדור מהמוח שלו. בשבת, הוא שוחרר מבית החולים"

ראלף יארל, הנער השחור מקנזס סיטי, שנורה על ידי גבר לבן בן 84 כשצילצל בפעמון הכניסה של ביתו בטעות, קיבל אבחון חיובי, אך עדיין ממתינה לו דרך ארוכה להחלמה, אמרו עורכי הדין שלו ל-CNN.

"ביום חמישי בלילה, הרופאים הוציאו רסיסי כדור מהמוח שלו. בשבת, הוא שוחרר מבית החולים", אמר עורך הדין ופעיל זכויות אדם לי מריט והוסיף כי "מדובר בנס".

ראלף היה בדרכו לאסוף את אחיו התאומים הקטנים כשהתבלבל בכתובת והגיע לבית הלא נכון. אנדרו לסטר בן ה-84 ירה בו בראש ולאחר מכן בזרוע בדרך דלת הזכוכית בכניסה. לא היו חילופי דברים בין השניים, על פי מסמכים שהשיגה CNN.

לסטר הסגיר את עצמו אמש (שלישי) למשטרה. הוא מואשם בשני סעיפים של תקיפה מדרגה ראשונה ופעולה חמושה פלילית. הוא אמר למשטרה כי ירה משום שחשב שהנער מנסה לפרוץ לבית ו"היה מבועת" בשל גודלו, על פי המסמכים. הוא צפוי להגיע לשימוע היום אחרי הצהריים.

אתמול, מריט ודודתו של ראלף הפריכו את הטענה כי ראלף גדול במיוחד ונראה מאיים. גובהו של ראלף 170 ס"מ ומשקלו כ-70 ק"ג, אמר מריט. "הוא הילד הכי פחות מאיים שאי פעם ראיתי. הוא מוזיקאי בן 16. הוא אינו ידוע בזכות הכוח הפיזי שלו".

מריט הוסיף כי הצפי להחלמתו של ראלף הוא "חיובי ביותר". "הוא צפוי להחלמה מלאה, אך עם צלקות ואולי בטווח הארוך גם תסמינים של פגיעה פוסט טראומטית במוח", הוא אמר. עם זאת, דודתו אמרה כי הנער שמנגן בקלרינט ומנהיג את תזמורת בית הספר, מתמודד עם דרך ארוכה להחלמה, מבחינה פיזית ונפשית. "הוא איבד חלק מעצמו באותו יום. נרבה השתנה מאז התקרית. האופן שבו הוא יתמודד עם העולם תהיה שונה לגמרי לאחר מה שקרה", אמרה פיית ספונמור.

ראש העיר של קנזס סיטי, קווינטון לוקאס, אמר כי לדעתו, ראלף נורה בשל צבע עורו. "להעמיד פנים שגזע אינו חלק מהמצב זה לטמון את הראש בחול. הנער נורה משום שהוא שחור".

לסטר אמר למשטרה כי פתח את הדלת הפנימית ו"ראה גבר שחור גבוה מושך את הידית של הדלת החיצונית", על פי המסמכים. "הוא הצהיר כי האמין שמישהו מנסה לפרוץ לבית וירה פעמיים בתוך שניות", נכתב בהצהרה שלו. ראלף אמר למשטרה כי לא ניסה למשוך בידית.

ראלף יארל בבית החולים לאחר שנורה. טוויטר, צילום מסך
ראלף יארל בבית החולים/צילום מסך, טוויטר
אנדרו לסטר. ירה בנער שחור בן 16. טוויטר, צילום מסך
היורה, אנדרו לסטר בן 84/צילום מסך, טוויטר

התקרית הנוראית עוררה זעזוע בארצות הברית, ודף "גו פאנד מי" שהוקם כדי לסייע למשפחת יארל לשלם את החשבונות הרפואיים של ראלף כבר צבר יותר מ-3 מיליון דולר מיותר מ-8,000 תרומות נפרדות, נכון לאתמול בלילה - ולעומת 2 מיליון דולר ביום לפני.

"ראלף כעת נמצא בבית עם המשפחה. הוא יכול לתקשר. נס אמיתי קרה לו" כתבה דודתו בדף. "כל יום הוא שונה. יש לו דרך ארוכה לפניו. עם זאת, אנחנו מודים על כך שהוא עדיין איתנו. תודה רבה על האהבה שלכם".

הנשיא ג'ו ביידן שוחח ביום שני בטלפון עם ראלף ועם אימו, קליאו נאגבה, אמר גורם בבית הלבן ל-CNN. סגנית הנשיא קמלה האריס שוחחה עימם אתמול, אמר מריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully