וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נער שחור צלצל בפעמון הכניסה הלא נכון - ונורה

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 14:13

בן ה-16, ששמו לא פורסם, מאושפז במצב יציב בבית החולים לאחר שנורה בליל חמישי, על פי המשטרה. הנער התבלבל ברחוב של הבית שבו המתינו אחיו שאותם היה אמור לאסוף. הרשויות שיחררו את היורה - גבר לבן

נער שחור בן 16 נורה ביום חמישי בקנזס סיטי במדינת מיזורי, לאחר שצלצל בטעות בפעמון הכניסה הלא נכון כשבא לאסוף את אחיו התאומים הצעירים. משפחתו שכרה זוג עורכי דין הידועים בארצות הברית בפעילותם למען זכויות אדם.

שמו של בן ה-16 לא פורסם באופן רשמי, אך קרובי משפחתו חשפו ברשתות החברתיות כי מדובר בראלף יארל. המשטרה לא חשפה כמה פעמים נורה או היכן נפצע, אך הוא מאושפז במצב יציב בבית החולים.

סבתו של יארל כתבה כי "אחייני ראלף יארל היה בדרכו לאסוף את אחיו התאומים הצעירים מבית חבר, המרוחק כמה בלוקים מהבית שלו. הוא לא לקחת את הטלפון שלו. בטעות ראלף צלצל בבית הלא נכון, במרחק בלוק מהכתובת הנכונה. הוא נכנס לכביש הגישה וצלצל בפעמון. גבר פתח את הדלת, הסתכל לאחיין שלי בעיניים וירה בו בראש. האחיין שלי נפל לקרקע, והאיש ירה בו שוב. ראלף הצליח לקום ונמלט לבית שכן בחיפוש אחר עזרה. לרוע המזל, הוא היה צריך לרוץ לשלושה בתים לפני שמישהו הסכים לעזור לו, וגם זאת לאחר שנאמר לו לשכב על המדרכה עם ידיים מורמות".

עורכי הדין לי מריט ובן קראמפ אמרו אתמול (ראשון) כי הם לוקחים את התיק ומתחו ביקורת על הרשויות בעיר על כך ששיחררו את היורה - גבר לבן. "אין תירוץ לשחרור החשוד החמוש והמסוכן הזה", השניים אמרו בהצהרה משותפת.

קראמפ ייצג בעבר את המשפחות של טרבון מרטין, אמאד ארברי, בריאונה טיילור וג'ורג' פלויד. "אי אפשר לא להודות בדינמיקה הגזענית במקרה הזה", הוא אמר.

ראלף יארל, בן 16, נורה כשצלצל בפעמון הכניסה הלא נכון בקנזס סיטי, מיזורי. טוויטר, צילום מסך
ראלף יארל/צילום מסך, טוויטר

מפגינים נאספו אתמול ליד הזירה לאחר שהמקרה הטרגי נהפך ויראלי ברשתות החברתיות ולאחר שהתברר כי ההגנהמכתוונת להשתמש בטיעון של הגנה עצמית. במדינת מיזורי קיים חוק המכונה "עמוד על שלך" ( stand-your-ground law ), ולפיו מי שמגן על ביתו או על חיים לא חייב לסגת לפני שהוא נוקט בפעולה אלימה.

מפקדת המשטרה סטייסי גרייבס הסבירה אתמול מדוע היורה שוחרר והתחייבה לחקור לעומק את המקרה. היורה, ששמו לא פורסם, נעצר והוחזק במשך 24 שעות, המקסימום שמותר להחזיק חשוד בעברה פלילית לפני שכתב האישום מוגש. הנשק שלו נלקח כראיה, היא אמרה.

גרייבס אמרה כי מרבית החשודים בעברה פלילית משתחררים אחרי 24 שעות, אך רבים מהם נעצרים שוב ברגע שיש מספיק ראיות כדי לגבש כתב אישום. במקרה הזה, לדבריה, הבלשים, שעובדים "בצורה המקיפה והמהירה ביותר שאפשר", ייבנו בסיס מוצק לתביעה. היא הוסיפה כי היתה בקשר עם משפחת הנער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully