וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 6 בני אדם נורו למוות במיסיסיפי

עודכן לאחרונה: 18.2.2023 / 5:47

לפי שריף במחוז טייט במדינת מיסיסיפי, השישה נרצחו בכמה מקומות. אחד נורה כשהיה בתוך חנות ואישה נוספת נרצחה בבית סמוך. מאוחר יותר, נמצאו ארבעה גופות נוספות בזירות שונות. לפי התקשורת, נעצר אדם בחשד למעורבות בביצוע מקרי הירי

בווידאו: ירי המוני במונטריי פארק בקליפורניה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות

שישה בני אדם נורו למוות הערב (שישי) בעיירה ארקבוטלה במחוז טייט במיסיסיפי, ארצות הברית. לפי דיווחים בתקשורת במדינה, הירי בוצע בכמה מקומות במחוז. אדם אחד נורה בזמן שהיה בתוך חנות, ואישה נוספת שמאוחר יותר התבררה כגרושתו של החשוד ברצח, נהרגה בבית סמוך. זמן מה לאחר מכן, איתרה המשטרה ארבעה הרוגים נוספים, שניים מהם היו בתוך בית ושניים נמצאו כשהם בחוץ.

שריף המחוז מסר שנעצר אדם בחשד למעורבות בביצוע מקרי הרצח, ריצ'רד דייל קרום, גבר בן 51. "בשלב זה, אנו מאמינים שהוא פעל לבד", אמר מושל המחוז בראיון לתקשורת. "המניע שלו עדיין לא ידוע". עם זאת, עוד נמסר כי במשטרה המקומית החלו לבדוק קשר למערכת היחסים של החשוד עם גרושתו, וכן כי ייתכן שלחשוד היה קשר משפחתי עם הקורבנות מאחורי הבית. נראה כי האחרים היו עובדים בעבודה באתר, אמר לאנס.

עוד מסר לאנס, כי השוטרים איתרו את קרום בחניה של בית אחר ועצרו אותו ללא מאבק, אז התברר שזה ביתו של קרום. כמו כן, בזמן החיפושים אחריו, הוטל סגר על בתי הספר בעיירה ובערים סמוכות והם נסגרו מכל כניסות ויציאות. זמן קצר לאחר מכן, נכתב בפוסט בפייסבוק של בית ספר תיכון באזור כי הסגר הוסר וכל התלמידים והצוות בטוחים.

חוקרי משטרה נראים בזירת ירי בבית הספר התיכון של בנטון, קנטקי 24 בינאור 2018. רויטרס
אדם נעצר בחשד למעורבות ברצח/רויטרס

הנשיא ג'ו ביידן גינה את הירי והפציר בקונגרס לבצע פיקוח על נשק כולל בדיקות רקע, איסור על נשק תקיפה ודרישה לאחסון בטוח של רובים."ג'יל ואני מתאבלים על ששת ההרוגים באלימות היום בטייט קאונטי, מיסיסיפי - כפי שאנו מתאבלים על יותר מדי אמריקנים", אמר ביידן בהצהרה.

מוקדם יותר היום, נעצר גבר שחשוד בירי לעבר שני יהודים-אמריקנים מחוץ לבית כנסת בלוס אנג'לס בשני מקרים שונים אתמול ושלשום. הנפגעים לא נפצעו באופן קשה, ואין סכנה לחייהם. גורם במשטרה סיפר כי לחשוד יש עבר בעל אופי עוין נגד הקהילה היהודית ואוכפי החוק בעיר, גורם אחר הוסיף כי הרקע לאירוע ככל הנראה אנטישמי.

המקרה הראשון אירע ביום רביעי האחרון, בזמן שהפצוע, גבר בשנות ה-40 לחייו, נפגע בגבו מהירי בזמן שהלך למכוניתו. המקרה השני היה יום לאחר מכן, במרחק של שני רחובות מהזירה הראשונה, אז גבר נוסף נורה בידו כשהיה בדרך לביתו. "ביומיים האחרונים הקהילה היהודית בעיר הייתה במתח, והיא ממשיכה להיות במתח למרות שהחשוד נעצר", אמרה אריאלה לואושטיין המנהלת האזורית של הליגה נגד השמצה. "כל פעם שהקהילה הופכת למטרה בגלל אופיה היהודי זה מפחיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully