וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבטחה סביב בתי כנסת תתוגבר: נעצר חשוד בירי על יהודים בלוס אנג'לס

עודכן לאחרונה: 17.2.2023 / 11:55

הרשויות בעיר איתרו את החשוד, ומצאו אקדח ורובה, שעל פי החשד שימשו לירי בשני מקרים שונים. האירועים התרחשו סמוך לבית כנסת - אחד הנפגעים נפצע בידו והאחר בגבו, אך לא נשקפת סכנה לחייהם. "הקהילה היהודית במתח"

רצח שחקן הגולף בארה"ב/יוטיוב

גבר שחשוד בירי לעבר שני יהודים-אמריקנים מחוץ לבית כנסת בלוס אנג'לס בשני מקרים שונים אתמול ושלשום נעצר היום (שישי). הנפגעים לא נפצעו באופן קשה, ואין סכנה לחייהם. גורם במשטרה סיפר כי לחשוד יש עבר בעל אופי עוין נגד הקהילה היהודית ואוכפי החוק בעיר, גורם אחר הוסיף כי הרקע לאירוע ככל הנראה אנטישמי.

המקרה הראשון אירע ביום רביעי האחרון, בזמן שהפצוע, גבר בשנות ה-40 לחייו, נפגע בגבו מהירי בזמן שהלך למכוניתו. המקרה השני היה יום לאחר מכן, במרחק של שני רחובות מהזירה הראשונה, אז גבר נוסף נורה בידו כשהיה בדרך לביתו. "ביומיים האחרונים הקהילה היהודית בעיר הייתה במתח, והיא ממשיכה להיות במתח למרות שהחשוד נעצר", אמרה אריאלה לואושטיין המנהלת האזורית של הליגה נגד השמצה. "כל פעם שהקהילה הופכת למטרה בגלל אופיה היהודי זה מפחיד".

חוקרי משטרה נראים בזירת ירי בבית הספר התיכון של בנטון, קנטקי 24 בינאור 2018. רויטרס
ניידות משטרה בזירת ירי בארצות הברית. ארכיון/רויטרס

הרשויות הצליחו לאתר את החשוד ועצרו אותו, ומצאו בחזקתו ראיות שיכולות לקשור אותו לאירוע, אקדח ורובה. חברת מועצה של האזור שבו מקרי הירי התרחשו אמרה כי היא מודאגת מהאירועים. "יש עלייה באירועי האנטישמיות בחודשים האחרונים - מערכי האבטחה סביב בתי הכנסת באזור יתוגברו".

לפני כשבועיים הואשמו מנהיג ניאו-נאצי ובת זוגו בקשירת קשר לגרום נזק למתקני אנרגיה במדינת מרילנד בארצות הברית. השניים תיכננו ככל הנראה לתקוף תחנות כוח שמקיפות את בולטימור ו"להרוס כליל" את העיר. משרד המשפטים האמריקני הגיש כתבי אישום נגד ברנדון קלינט ראסל ושרה בת קלנדניאל בקשירת קשר לגרום לנזק במתקני אנרגיה, כשהמניע הוא ככל הנראה אמונותיהם הגזעניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully