וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 שנות מאסר נגזרו על המחבל שדרס ופצע 12 חיילי גולני

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 10:10

בית המשפט גזר על המחבל שדרס חיילי גולני לפני כ-3 שנים 30 שנות מאסר, שנת מאסר על תנאי ותשלום פיצוי כספי לחיילים שנפצעו. בפיגוע שאירע על רקע המתיחות סביב "עסקת המאה" של טראמפ בפברואר 2020 נפצעו 12 חיילים, בהם אחד קשה

בווידאו: מוצב חרסינה בחברון: מכות, דחיפות, ויריקות בין לוחמי הגדוד לסמח״ט יהודה/לפי חוק 27א לזכוחות יוצרים

המחבל שדרס חיילי גולני לפני כשלוש שנים בירושלים ייכנס ל-30 שנות מאסר - כך גזר היום (רביעי) בית המשפט המחוזי בירושלים. המחבל, סנד טורמאן, הורשע בגין ביצוע מעשה טרור של ניסיון רצח ונגזר עליו בנוסף גם שנת מאסר על תנאי ותשלום פיצוי כספי לחיילים שנפצעו.

בליל 6 בפברואר 2020, על רקע המתיחות סביב "עסקת המאה" של דונלד טראמפ, המחבל נסע ברכבו, הבחין בקבוצת חיילי גולני והחל להשמיע פסוקים מהקוראן. כשהחיילים הגיעו סמוך למתחם התחנה בבירה הוא לחץ על דוושת הגז, האיץ את מהירות נסיעתו לעבר החיילים, שעמדו על המדרכה.

טורמאן המשיך בנסיעתו לעבר החיילים, פגע בחלקם והפיל אותם לקרקע, ורכבו אף גרר שני חיילים. הוא לחץ על דוושת הגז, הגביר את מהירות נסיעתו והמשיך בנסיעה, כשהוא עולה עם רכבו על חיילים שהיו שרועים על הקרקע. לאחר מכן הוא נמלט מהמקום לבית משפחתו בחברון והסתתר שם. 12 חיילים נפצעו קל ובינוני.

הלוחמים שנפצעו בפיגוע בירושלים במהלך טקס ההשבעה בא"ח גולני 6 בפברואר 2020. פלאש 90, אתר רשמי
הלוחמים שנפצעו בפיגוע, 2020/אתר רשמי, פלאש 90

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות שייצג עו"ד שחר מלול וקבע כי "הענישה צריכה לשדר מסר, שאולי יהא בו משום הרתעת (האירועים) הרבים ואולי צמצום התופעה".

החיילים התגייסו לשורות החטיבה בנובמבר שלפני הפיגוע, לקחו חלק בטקס השבעה בכותל המערבי והיו בדרכם למתחם התחנה, אז התרחש הפיגוע. הם לא הגיבו בירי בזמן האירוע, והמפקדים טענו כי החיילים לא היו מורגלים בתרחישים מסוג זה בתוך שטח מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully