וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: גבר לבן בן 84 הואשם בירי בנער שחור שהגיע בטעות לביתו

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 10:50

ראלף יארל, נער השחור מקנזס סיטי במיזורי, נורה כשהגיע לאסוף את אחיו התאומים הצעירים, אך צילצל בפעמון הכניסה של הבית הלא נכון. אביו של הנער אמר כי בנו עבר ניתוח להוצאת הכדורים. אמש השתחרר ראלף מבית החולים, והוא צפוי להחלמה מלאה

ראלף יארל, הנער השחור מקנזס סיטי במיזורי - שנורה ביום חמישי כשהגיע לאסוף את אחיו התאומים הצעירים, אך צילצל בפעמון הכניסה של הבית הלא נכון - שוחרר אמש (שני) מבית החולים. נגד האיש שירה בו, אנדרו לסטר, גבר לבן בן ה-84, הוגש כתב אישום בגין תקיפה מדרגה ראשונה, שהעונש המקסימלי עליה הוא 15 שנים בכלא.

לא ברור אם יארל צלצל בפעמון דלת הכניסה של לסטר או דפק על הדלת, אך מה שברור הוא שיארל "לא חצה את הסף" לתוך ביתו של לסטר. לדברי התובע, זכארי תומפסון, היריות מאקדח בעל 32 קליבר, נורו דרך דלת הזכוכית, ואין ראיות לכך "שהיו חילופי דברים בין השניים".

"אנחנו מבינים עד כמה מתסכל זה, אך אני יכול להבטיח לכם שמערכת הצדק הפלילי עובדת, ותמשיך לעבוד", אמר תומפסון, התובע הכללי של מחוז קליי.

לסטר לא היה במעצר כשכתב האישום נגדו הוגש. לדברי תומפסון, צו מעצר נגדו הוצא, ונקבעה ערבות בסך 200 אלף דולר. "אין לי מידע מדויק לגבי מקום הימצאו, אך רשויות החוק מודעות למצב ונוקטות בכל האמצעים הנדרשים", הוא הוסיף.

אביו של הנער, פול יארל, אמר ל"ניו יורק טיימס" אתמול כי בנו עבר ניתוח להוצאת הכדורים. הכדור הראשון פגע במצח של הנער קרוב לקו השיער, והשני פגע בזרועו הימנית. הוא יצא מבית החולים בכוחות עצמו וצפוי להחלים.

ראלף יארל. טוויטר, צילום מסך
ראלף יארל/צילום מסך, טוויטר
ראלף יארל בבית החולים לאחר שנורה. טוויטר, צילום מסך
ראלף יארל בבית החולים/צילום מסך, טוויטר
אנדרו לסטר. ירה בנער שחור בן 16. טוויטר, צילום מסך
היורה. אנדרו לסטר/צילום מסך, טוויטר

במהלך סוף השבוע נערכו הפגנות מחוץ לביתו של יארל, על רקע העובדה שהמשטרה שיחררה אותו לביתו לאחר מעצר בן 24 שעות ביום שישי. אביו של יארל אמר כי הוא לא מבין מדוע איפשרו ללסטר "לשוב לביתו ולישון בשלווה". לדבריו, "הוא יכול לחזור על מעשיו עם הילד הבא שנראה כמו ראלף".

"אני עדיין בהלם. ראלף הוא ילד טוב", אמר האב והוסיף כי בנו הוא ספורטאי שאהב מוזיקה ומשחקי וידאו והצטיין בלימודיו. הוריו, מהגרים מליבריה, התגרשו ב-2017, ואביו עבר לגור באינדיאנפוליס.

קווינטון לוקאס, ראש העיר של קנזס סיטי, אמר כי הוא "שבור לב וכועס על המצב. שמענו על מה שקורה כששחורים נוהגים", אמר לוקאס, גבר שחור. "שמענו על כל מיני סוגיות שעמן מתמודדים שחורים בחיי היומיום. כעת אי אפשר יותק לדפוק על דלת כניסה אם אתה שחור? זה מרגיש כאילו אין לנו זכות להתקיים". הבית הלבן אמר אמש כי הנשיא ג'ו ביידן שוחח בטלפון עם ראלף ואמר לו שהוא מקווה להחלמתו המלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully