וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח בחגיגות יום העצמאות: 6 הרוגים באירוע ירי בשיקגו

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 8:31

10 דקות בלבד אחרי שהחלה התהלוכה החגיגית לציון 4 ביולי בארצות הברית, רוברט קרימו, צעיר בן 22, פתח באש לעבר ההמון מגג סמוך. 36 בני אדם נפצעו ופונו לבתי חולים מקומיים. בתום מצוד ממושך, החשוד נלכד. "אנשים צרחו וברחו, היה כאוס מוחלט"

בווידאו: תיעוד של ירי במצעד ה-4/7 בשיקגו - לפחות 6 הרוגים, החשוד נעצר/צילום: רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות

לפחות שישה בני אדם נהרגו אתמול (שני) ו-36 נוספים נפצעו בעקבות ירי המוני שהתרחש בתהלוכה לציון חגיגות יום העצמאות האמריקני ביישוב היילנד פארק, פרבר של העיר שיקגו. בין ההרוגים, שני יהודים ועוד כמה נפצעו. כמו כן, הפצועים פונו לבתי חולים מקומיים. החשוד במעשה, רוברט קרימו, המכונה "בובי", צעיר לבן בן 22, נלכד לאחר מצוד ממושך.

התהלוכה החגיגית החלה בשעה 10 בבוקר, שעון ארצות הברית, ולפי הדיווחים הירי שם החל 10 דקות בלבד לאחר מכן. אחד מעדי הראייה סיפר לתקשורת המקומית כי הבחין ביורה פותח באש לעבר הקהל מגג של חנות, וכי שמע עשרות יריות. בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות נראים הן משתתפי התהלוכה והן הקהל שצפה מהצד רצים לפתע בבהלה בעקבות קולות הירי. בתמונות מהאזור נראו עגלות תינוקות וכיסאות ניידים שננטשו.

עם התפשטות החדשות, בוטלו גם מצעדים בפרברים אחרים - בסקוקי הופסק המצעד רגע לפני שטנק המצוות של חב"ד סקוקי עמד לצאת לדרך, עטור דגל אמריקאי גדול.

רוברט אי-קרימו השלישי, צעיר בן 22, החשוד בירי ביום העצמאות בארצות הברית במצעד ביישוב היילנד פארק, פרבר של העיר שיקגו. 5 ביולי 2022. מתוך טוויטר, אתר רשמי
הירי החל 10 דקות בלבד לאחר תחילת התהלוכה. רוברט קרימו/אתר רשמי, מתוך טוויטר
פוסט ברשתות החברתיות שכתב, רוברט קרימו, שאחראי לטבח בשיקגו. צילום מסך מתוך רשתות חברתיות, צילום מסך
הרוצח, רוברט קרימו, כתב לפני כשנה בפוסט שפרסם בפייסבוק "כולכם חוטאים"./צילום מסך, צילום מסך מתוך רשתות חברתיות
הירי במצעד יום העצמאות בשיקגו. רויטרס, רויטרס
אחרי הירי במצעד חגיגות יום העצמאות בשיקגו/רויטרס, רויטרס
ירי בשיקגו במהלך מצעד יום העצמאות. רויטרס, רויטרס
ירי בשיקגו במהלך מצעד יום העצמאות/רויטרס, רויטרס

"הייתי בפרבר ליד בדרכי למסיבת חג ושמענו יריות בקרבת מקום", סיפה שגית אדלר לוואלה! "נוצרה בהלה גדולה וכולם התחילו לרוץ במנוסה לתפוס מחסה. זה פרבר מאוד ידוע בצפון שיקגו והאוכלוסיה בו לבנה, ברובה קהילה יהודית". עוד סיפרה כי "אני מתגוררת בשיקגו כבר 25 שנה. זהו חג מאוד מיוחד לאמריקאים מאוד צבעוני,שמח. האווירה השתנתה בדקה לפחד,תהייה ואימה".

דבי גליקמן, תושבת היילנד פארק שהייתה מבין הצועדים בתהלוכה, אמרה כי הבחינה באנשים שרצים הרחק מהכיוון שאליו צעדה. "אנשים צעקו 'יש יורה, יש יורה'", שחזרה גליקמן בשיחה עם הסוכנות האמריקנית "גרדיאן". "הם פשוט רצו. היה שם כאוס המוני". היא ציינה כי היא עצמה לא הבחינה בנפגעים כלשהם, אך אמרה שהיא מזועזעת. "זה כל כך עצוב". עדת ראייה אחרת, אליסיה קאופמן, סיפרה לערוץ טלוויזיה מקומי: "כולם רצו, התחבאו וצרחו". לדבריה, "זה היה מבעית ממש. מפחיד מאוד. יש לנו הרבה מזל, ברחנו מהר מאוד". עדת ראייה נוספת מסרה כי "אנשים צרחו וברחו, היה כאוס מוחלט".

מיכלה שנוביץ, ממנהלות מרכז חב"ד המקומי, הייתה מחוץ לבניין שלו שממוקם בלב מסלול המצעד, כי לאנשי חב"ד היה שם שולחן שהציע לעוברים ולשבים להניח תפילין או לקחת ערכת נרות שבת. היא סיפרה כי "המצעד בקושי התחיל ופתאום אני רואה את כולם רצים לקראתנו", שיחזרה ואמרה שמיד החלה לזרז אנשים לתפוס מחסה במרכז חב"ד. "תיכנסו פנימה, זה בית כנסת", היא צעקה לעוברים ולשבים ההמומים. שנוביץ מדווחת שהתלמידים המתנדבים שלה, שניהלו את הדוכן, נמצאים במקום בטוח. למצעד מדי שנה נוכחות יהודית חזקה, כשחב"ד מפעילה עגלה עם חנוכיית ענק ומספקת חוויות יהודיות נוספות למשתתפים.

חגיגות יום העצמאות בשיקגו. רויטרס, רויטרס
"אנשים צרחו וברחו, היה כאוס מוחלט", נמסר מעדת ראייה/רויטרס, רויטרס

חבר קונגרס מקומי שהיה במצעד מסר תנחומים למשפחות ושל הנרצחים "תפילותיי למען הפצועים ולמען הקהילה שלי", אמר. "אעשה כל שביכולתי כדי להפוך את האומה שלנו לבטוחה יותר".

שר הביטחון, בני גנץ, הביעה צער על אירוע הירי ואמר כי "המחשבות שלי עם העם האמריקני. אני מביע את תנחומיי למשפחות הקורבנות ומאחל החלמה מהירה לפצועים. עם ישראל עומד איתכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully